En to, en to!

Det ser ut som om de marsjerer  i løse lufta, men de har en tråd å følge. “En to, en to, en støvel og en sko!”


Korsedderkoppungene er på vandring. Mamma edderkopp var ikke så smart da hun ba ungene samle seg under vinduet mitt. Det regner jo i dag og vanner rant over dem. Men ved hjelp av sterke tråder hadde de en redningsline. Så nå går de på rad og rekke vekk fra det våte element. Hvor de nå har tenkt seg? Jeg vet ikke, for jeg gikk inn for ikke å bli kliss våt jeg selv.

#foto
12 kommentarer
    1. Artig syn og ikke noe jeg har sett før. Har nok med de edderkoppene som gjør iherdige forsøk på å fange meg og lager nett rett innenfor døra i drivhuset hverenda natt 😛

    2. annebe: Da var det jo på tide du fikk se det!:) Her er det hvert år. Jeg har fine bilder fra i fjor da hele haugen klatret i noen blomster. Stilig å se på. 🙂

    3. dedicat: Ja, her er det mange av dem også som du ser, men de er litt artigen å studere. Mange vet ikke hva det er når de ser en gulfarget liten lodden ball nede i gresset. Men blir de forstyrret, så flyr de til alle kanter på trådene som er spunnet omkring dem. Interessante dyr!

    4. Å fy og fy….Nå får jeg nesten neller her, jeg, tør nesten ikke se på bildet en gang. Kan ikke fordra de krypene. Faktisk er jeg redd dem, så en av oppgavene en av de nærmeste dagene blir å spraye utenfor veggene her så jeg slipper unna de beistene i år. Her jeg bor pleier det nemlig å være rikelig av dem, og i sørveggen blir de svære og feite – grøss og gru.

    5. Miss Imperfektum: Men da var du jammen tøff som så på dem. Ja, de er mange, men bittesmå nå. Når sommeren har gått, er de skikkelig store med digre nett! Litt morsomt å følge dem synes jeg. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg