Drøm-vår-foto-challange

 

Dagens ord i vår-foto-challange nummer 9, var drøm! Nå som våren er her, drømmer jeg om å oppleve naturens under enda en gang. For meg er det en drøm å møte dyreunger og småfugl, vårplanter og blomstrende trær hvert år. Ofte skriver jeg dikt når jeg drømmer, så her deler jeg et av dem med dere.

ET PUST I SIVET

Det nærmer seg sommer,

det dufter syrin.

Fuglene synger og dagen er fin.

Jeg vandrer i enga, gresset seg bølger,

smørblomst og prestekrager vinden følger.

Nyslått høy på bakken til tørk,

sola går ned, men det blir ikke mørk.

Det er tid for sankthans,

for bål, for hygge, solskinnsdager

og bad fra hver brygge.

Det er tid for vandring uten sko,

det er tid for myggstikk og utedo.

Stier i skogen er fine og vandre,

helt alene eller sammen med andre.

Se etter rådyr med en kalv eller to,

finne et fuglerede og kjenne ro.

Det er sommer, til glede for alle,

morgenduggen gjør føttene litt kalde.

Svala sveiper lavt over blomster og gress,

nede ved vannet kvakker to gjess.

Katten har unger og passe,

de vil så gjerne ut i sommeren tasse.

Nyt lyset og varmen, nyt dagen og livet.

Husk at vår tid er som et pust i sivet.

Håper dere alle kan gå ut og være i våren litt nå og da, det er en opplevelse hvert år. Flere innlegg i Frodiths vårutfordringen finner du HER!

#foto
11 kommentarer
    1. Her var det mange vakre drømmer samlet i en bukett. Og det er vel ofte sånn at drømmer blir vevd inn i hverandre. Og du setter det så fint sammen i bilder og ord 🙂 vakkert

    2. Har du virkelig sett rev også du din heldiggris 🙂 Så mange fine bilder her og helt klart en fin drøm <3 Takk for linking igjen, du er snill og god. Nå er det snart pinse og i morgen skal jeg prøve meg på en gåtur med søster 🙂 I dag blir det siste ladedag i senga :-)KLem

    3. Det ser jammen ut som om du har fanget både en tenksom rev og en hare på spranget i linsa di.
      !Det er tid for vandring uten sko, det er tid for myggstikk og utedo..” Ja, akkurat DET forbinder jeg med sommer….Og så synes jeg den strofa var ekstra artig…..

    4. karidansen: Men det er jo sant det med myggstikk og utedo!!!! :)Gleder meg til solskinnsdager jeg. Her regner det i dag, men naturen trenger jo litt vann også, før den kan blomstre videre! 🙂

    5. Fine dager i naturen kan man alltid drømme om ..og her har jo drømmen blitt virkelighet også…med flotte opplevelser…som ble forsterket av nydelig dikt :))

    6. annebe: Ja, jeg liker å gå støvtog i naturen med kamera. Bare synd man ikke rekker alt man har lyst til. Men da blir det ekstra hyggelig når det blir noen fridager som nå. Vi tar en tur til Telemark noen dager, så jeg gleder meg. God helg! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg