Ned i vekt?

Jeg har forsøkt å gå ifra kiloene mine, men det gikk ikke! Her må det hardere krutt til.Nå har jeg meldt meg inn i Vektklubben, for jeg trengte litt bedre ideer om trim og mat. Egentlig litt morsomt å være en av mange. Den herlige bloggerenFruemmel inspirerte meg i vår, og jeg har virkelig forsøkt på egenhånd. Men det er ikke så lett som før, og aldri har jeg hatt så mye å ” ta av ” heller da! Jeg skjønner også at selv om jeg spiser sundt, så er det ikke alltid det man skal ha, om man vil ned i vekt. Solsikker og havregryn er bra for kroppen, men hjelp så mange kalorier det var da! Jeg elsker frukt, men det hadde visst vært bedre med grønnsaker. Så nå er jeg i gang for fullt. Gå lange turer i full fart har jeg jo gjort i alle år, og nå skal jeg gå mindre i følge dette opplegget???? Merkelig plan, men jeg skal da forsøke å ta mine “hviledager” med godt humør. Men som sant skal sies, er det mer variasjon i treningen da.  Nå får jeg det svart på hvitt hva jeg skal ha av kalorier hver dag og det blir ført statistikk om trim og vektnedgang. Jeg har aldri gått på en sånn slankekur før, så dette blir spennende! Sier som Pippi, dette har jeg aldri prøvd før, så dette klarer jeg helt sikkert! Vanligvis har jeg spist litt knekkebrød og salat, og så har de overflødige kiloene vært vekk. Men de kiloene jeg fikk i overgangsalder med hormontrøbbel, sitter som spikra! Ja da, jeg er visst en gammel bestemor, men hvem har sagt at man behøver å være utrent og overvektig?  Men nå skal kiloene til livs. Jeg er i gang! Det vil ta tid, det vet jeg. Heier du på meg?

#helse
19 kommentarer
    1. Jeg heier i vei 🙂 Her er det også litt sunn livsstil som gjelder en måneds tid eller to…Jeg skal prøve å bli litt mer trent, få litt kondis igjen og kanskje også en muskel eller to 😀 Herlig at du tegner nå 🙂 Fine tegninger du får til også 🙂 Er det ikke moro?? 😀 Klemsiklem <3

    2. Klart jeg heier på deg…blir nok bra detta :))…jeg gikk på et Grethe Roede kurs for ca 27 år siden etter att jeg hadde fått yngstemann..for da hadde jeg lagt mye på meg..og det er veldig ok å følge ett opplegg…:)) Nå har vi en ganske mager kost her i huset for mannen driver med styrketrening…så da trenger jeg ikke tenke så mye på “slanking” heldigvis…ikke at en må være slank, men føle seg vel :)) Så det fine blå innlegget ditt også :))))

    3. frodith: En muskel eller to, hadde ikke vært dumt gitt! Måtte jo tegne litt for å illustrere hva jeg mente med å løpe fra mitt litt for store jeg og kiloene.Kjempegøy å tegne!
      Føler ikke at kondisen er så ille, men jeg har jo gått trimturer i alle år, så jeg må visst til med det lille ekstra for å få fart på kroppen. Da heier vi på hverandre, så går det så mye lettere! :)Klemz 🙂

    4. annebe: Hjertelig takk! Nei, jeg er ikke ute etter den syltynne greia, men jeg har blitt overvektig og det blir tungt med årene. Her skal noe gjøres før det går alt for langt. Mannen i huset bør også roe ned litt med godsakene, nå som han blir sykmeldt i mange måneder. Vi får hjelpe hverandre.Grethe Roede har mange av mine brukt med hell, men jeg har ikke trengt det noen gang, ikke før nå. Da jeg fikk ungene gikk jeg ned alt på under et år. Jeg kommer ikke meg oppdatering hver uke, men det er godt å vite at andre vet. Det gjør noe med motivasjonen. For nå kan jeg ikke unnskylde meg lenger. Ha en strålende dag! 🙂

    5. JA, jeg heier! Nå synes jeg ikke det ser ut som om du er så veldig stor, da, men det er noe med å føle seg vel. Dessuten blir det jo mer belastning på knær og ledd jo flere kilo vi har å bære på! HEIA HEIA!! 😀 😀 😀

    6. karidansen: Ikke alt er synlig på et bilde, men BMI`en sier sitt. Om jeg ikke tar tak nå, så blir det i hvert fall problemer etter hvert. Nå er jeg gira!!! 🙂

    7. Klart jeg heier på deg! Jeg gikk på Grete Roede kurs for ca 8 år siden. Gikk ned ganske mange kilo, men etter kursene var over så har kiloene krøpet tilbake. Noen hvert år. Og nå merker jeg at det er vanskeligere å miste dem igjen. De “klorer” seg fast. Noe kurs har jeg ikke tenkt på enda, men det er nok det lureste. Lettere når flere er sammen. Lykke til 🙂

    8. margarites: Ikke lett dette her. Før var det så enkelt, for meg i hvertfall,men de jeg har fått de siste årene sitter som spikra. Men har du gått kurs, så har du vel boka? Sett i gang, så heier jeg på deg vet du! 🙂 Helsa er viktigere og viktigere med årene.

    9. Jeg heier såklart på deg 😀 Selv om du helt sikkert ikke trenger den slankinga. Huden blir for stor når man driver å mister for mye, DET oppdaga jeg. Så fra nå av så er det å gå opp en kilo i året for å etterfylle 🙂 Jeg synes du er superflink <3 Jeg har ryggrad som en moden banan når det kommer til slanking og trim. gooodklæmme <3

    10. ladyaugust: Etterfyll? Med sjokolade da eller?Jeg satser på at trening gjør susen med det mageskinnet. Men lett er det ikke. Jeg vil ikke være tung å snakke til vet du!!! 🙂 Jeg skal snart ut på skogstur med naboen, så her er alt ” taimet” og tilrettelagt. Hmmm, håper virkelig den entusiasmen min holder lenge!!! Klemsiklem 🙂

    11. Jeg heier på deg! Og jeg har kjempe-tro på vektklubben.
      Jeg meldte meg inn 19. november, og har så langt gått ned 12,5 kg. Jeg tror det med bevisstgjøringen av hvor mange kalorier som forskjellig mat inneholder, er veldig viktig. Jeg fikk sjokk da jeg skjønte hvor mye kalorier det var i for eksempel ost! Og jeg som elsker ost!
      Når det butter, bør du lese noen av de artiklene i vektklubben, om alle de som har klart å gjennomføre slankingen. Det hjelper meg. Målet mitt er å ta av 20 kg på et år. Men nå sitter kiloene som limt fast…
      Masse lykke til! <3
      Line

    12. Huset på landet: Lett er det ikke,men her ble jeg virkelig bevisstgjort på hva det er masse kalorier i. Jeg har aldri prøvd sånt før, så det ble faktisk litt morsomt. Ikke alle dager er like greie,men jeg forsøker som best jeg kan i hvert fall.Synes det er greit å følge,men er litt sjokkert over hvor sakte det går her? Limt er visst ordet.Jeg skulle klare en kilo i uka, men det har bare blitt en halv? Jeg leser for motivasjon, trimmer på og takker for heiing”!! Lykke til for deg også. Klemsiklem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg