Tur med Henrik Ibsen!

Forrige helg kjørte vi litt av Telemarkskanalen. Det var skikkelig artig!


Det var tretti år siden sist, men slusene var de samme! Ser du bildet til venstre med gnagemerker? Det er en hilsen fra kanalens bevere!


 

Vi fikk besøke styrhuset også, og jammen var messingen blankpusset.Dessverre fikk vi litt regn, men gøy var det likevel.Sist gang kjørte vi egen båt helt opp til Dalen og det var en uforglemmelig opplevelse. Men en tur meg Henrik Ibsen var heller ikke dumt!

#foto
14 kommentarer
    1. Så fint det så ut…har aldri vært på slik “slusetur”..men kan godt tenke meg det en gang …mange fine bilder du har tatt på turen også :)) Kos deg med ettermiddagen og kvelden :))

    2. Oh ser ut som en super tur selv om det kom litt regn 🙂 Den båten så skikkelig koselig ut å tøffe avgårde med 😀 Ha en nydelig dag kjære du <3 godklæmme 🙂

    3. Sluser er en fantastisk oppfinnelse. Tenk å kunne løfte båtene opp flere etasjer. Båten ser ut til å være en ærverdig gammel båt, og ser ut til at den er godt holdt. Ser ut som det var en fin tur, og het sikkert en fin opplevelse 🙂

    4. annebe: Det var vel en tur som hadde passet deg tenker jeg. Man kan jo kjøre helt opp til Dalen og spise middag ombord om sommeren! Jepp, jeg har hatt en fin ettermiddag i vinden. Nyt kvelden:)

    5. ladyaugust: Man er jo innunder tak eller inne, så man behøver slett ikke bli hverken våt eller fryse. Pluss at det finnes mengder av røde pledd ombord til frysepinner som meg. Nyt kvelden med en klem fra meg 🙂

    6. Jeg bodde i Sandefjord som barn. Da var det bare 14 dagers ferie.
      I en av feriene jeg husker godt var da vi kom i siste liten til Telemarkskanalen.
      Det var siste turen den dagen og den var full av båter.
      Men siden snekka ikke var så stor så sa vakten at far kunne prøve å få den under akterenden av en stor båt som var sist inne. Den var buet så det var akkurat plass under den akter.
      Jeg ble så redd at jeg skrek og vakten måtte ta meg iland.
      Der gikk jeg hånd i hånd med ham langsmed slusene. Men det hjalp ikke stort for da var jeg livredd for at båten vår skulle bli knust av den store for den leet godt på seg.
      Men de kom igjennom i god behold. Min bror – mor og far.
      Et bra minne senere men fælt da det sto på.
      Det var så artig å få se alle de fine bildene dine derfra.
      Ha en fin uke!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg