Junimusikk!

I går kveld fikk jeg meg en herlig skogstur. Jeg hørte på skogens lyder og koste meg. Det blåste så ille at trærne klappet rytminskt  til vindes lek! Det ble som musikk. Skogsengene bølget fram og tilbake og du har vel hørt den litt skarpe lyden av gress mot gress. Blader ble feid av greinene og danset gjennom lufta. Tørre kvister slo takten. Innimellom hørte jeg svarttrost og måltrost, mens nye kongler ploppet ned her og der,  og sola skinte.

Jeg er sikker på at jeg hørte huldra le også, i hvertfall så jeg halen hennes! Til junimusikken fikk jeg herlige dufter fra nye bregner, hegg og syrin. Nå er det sommer dere. Jeg har hørt gjøken!

#foto
14 kommentarer
    1. Så herlig skogstur det var da. Sol og vind som musikk :). Å gå i skogen og høre på lydene er veldig fint.
      Fine bilder, det blåste av dem også :).

    2. Hm..ikke mye sommer her jeg er…Kaldt som i mars her :-/ MEN jeg SER mye fint da 🙂 Og har vel kanskje hørt gjøken 🙂 Nå regner det her, men jeg er INNE på jobb, så det er greit 😀 Hi-hi Klemmer <3

    3. passionisthegenesisofgenius: Enig, det er så herlig å gå tur i vårskogen. Men i dag er det regn her, så da får turen vente litt. Men jeg har regntøy!!!!

    4. frodith: Her plasker det også ned, men da er det jammen godt å tenke på skogturen i går!!!! Klemsiklem til deg. Husk papaply når du skal hjem da! 🙂

    5. Så vakre bilder og turen hørtes helt super ut tross vinden,å gå der inne mellom trærne og høre kor det suser i trekrona er ja bare helt nydelig 🙂

    6. fruensvilje: Det gir en egen ro å gå under de vaggende trekronene synes jeg. Deilig å ha tid til sånne småturer til stadighet. Jeg er jo heldig å ha skogen ved siden av der vi bor. Det er ikke mange minuttene som trengs for å “lade” opp litt!)

    7. Er det du som har fått sommeren, ja. Her er det nemlig ikke mye som minner om sommer. Regn og under 10 grader. På jobben i dag hadde jeg på fleecejakke, regntøy og regnvotter! Og i går hadde vi flere haggelbyger! Men jeg er optimist, så jeg tror at sommeren snart kommer her også. Nydelige bilder fra sol og fine dagen hos deg 🙂

    8. margarites: Ja, i går så, men i dag har det bøttet ned, selv om sola skinner igjen nå!!! Så kanskje sommeren er på gang? Vi får nyte det vi har! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg