Kjoleheiere!

Jeg blåser gode tanker til alle mine kjoleheiere! Første prøve gjennomført, med knappenåler.  I dag klipte jeg til og sydde sammen det meste. Neste punkt er sjal. Jeg har jo nederste delen av den ene kjolen igjen! Bruker man sjal nå, eller er det bedre med en sommerdressjakke tro? Ikke vet jeg hvordan været blir til midsommer, men det kan bli guffent eller sommervarmt.


To kjoler ble brått en! Det er kjoler med bred stikk over brystet, men jeg liker ikke det så godt. Nå ble kjolen til venstre topp og kjolen til høyre skjørt. Men den siste vrengte jeg, så den ble sort med grå blomster. Fint når tekstilene er like vakre på begge sider. Da er det jo bare å velge!

Som sagt fikk skjørtet  den sorte siden ut, og toppen det grå. Strikken jeg klipte litt av, ble kant i halsen. Nå er det i hvert fall klart til å sy sammen resten, gjøre ferdig rundt ermene og legge den opp nederest, så får jeg tenke på det sjalet litt til.

#foto
12 kommentarer
    1. Fru Stussli: Tusen takk! Jeg var litt nervøs da jeg klipte det i fra hverandre i dag, men jeg tror det blir fint til slutt. Kos deg videre i juniværet! 🙂 Her plasker det ned!

    2. fruensvilje: Det var lurt å tenke sånn. Ja, jeg begynner å bli fornøyd. Ikke alltid lett å tilpasse det selv, men det ser lovende ut nå! 🙂

    3. Se her ja, du er jo godt i gang! Kjolen ser fin ut, så dette er helt tydelig noe du har gjort før. Jeg håper det blir varmt og fint rundt St.Hans, for da skal vi feire min bror og svigerinnes sølvbryllup – ute. Så da må alt regnet vi har nå gjerne forsvinne og bli erstattet av sol og varme 🙂

    4. margarites: Ja, det begynner å ligne noe. Vi skal i midtsommerbryllup, og da vil man jo være litt sommerlig også. Men blir det kaldt, må ma ha noe ekstra. Vi får krysse fingrene begge to for godvær! 🙂 Ha en fin kveld!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg