Elg på tur!

Ja da, vi møtte elgen da vi gikk tur! Den var skikkelig selskapssyk og nysgjerring. Fjorårskalven følte seg nok alene etter å ha blitt jaget vekk fra moren. Vi så dem sammen forrige uke, men nå er det altså slutt på mor og barntiden. I skogen er det sikkert født en ny liten kalv, og det skal bli spennende om vi snart ser dem.

Elgen løp foran oss lags skogsveien en stund, før den hoppet over veien og forsvant i krattskogen.

Så var det stille igjen og vi kunne fortsette trimturen i grønne omgivelser!

#foto
16 kommentarer
    1. Elger slik plutselig i stien er en voksen opplevelse, husker en gang i bymarka i Trondheim – to elger. Husker jeg var glad da de forsvant inn i skogen. Ellers så det ut som turen gikk i vakkert landskap.

    2. fruensvilje: Nei, du har vel ikke elg hos deg du. Men her er det nesten litt for mange kan man si. I år har vi sett elg mange ganger allerede, men aldri kommet så nær da. Jeg har stor respekt for de digre dyra, så man sniker seg ikke akkurat nærmere heller. 🙂

    3. Det ser jammen ut til at dere kom ganske nære innpå den! Det er litt synd på disse årsgamle dyrene. Det er en brutal måte å “Bli kastet ut av redet” på. Blant oss mennesker så er det jo slik at ungene kan bli boende hjemme både vel og lenge….Jeg tror ikke DET er så bra heller. Jeg synes det er greit at en vanlig, frisk ungdom flytter ut når han /hun er rundt 20. De skal jo bli voksne og klare seg sjøl! 😀

    4. karidansen: Nei, de sliter nok litt de elgkalvene som plutselig skal ut på egenhånd. Men våre unger bør ha fått sterke vinger så de kan fly ut av redet i tjueårsalderen ja. Ha en fin dag!

    5. Så spennende, men tror jeg hadde blitt litt skremt også..vet ikke om jeg hadde turt å gå videre…hehe:) Flott dyr er det..og gøy å se bildene 🙂
      Ser du driver med kjolesying og har laget sirup…du kjeder deg ikke tror jeg, alltid noe på gang…..du inspirerer <3

    6. annebe: Ikke sjelden vi møter elg, men som regel er det nok å “snakke” til dem så lunker de inn i skogen igjen, men denne fyren var visst litt selskapssju. Dumt det var for mørkt, ellers kunne jeg fått noen blinkskudd! 🙂 Nei, jeg kjeder meg sjelden. Litt av hvert er fint for meg,da går dagene fort kan man si! I dag skulle jeg skrive et stykke om jul til et bokprosjekt vi jobber med, men jeg er ikke i julestemning i solskinnet. Jeg får vente til det regner igjen kanskje! 🙂 Takk for hyggelige ord og ha en fin dag! 🙂

    7. frodith: Nei, redd er jeg ikke, til det har jeg sett for mye elg i hele mitt liv. Men jeg har stor respekt. Man går ikke bort til en elg sånn uten videre nei! Dessverre var dette i kveldingen, så bildene ble slett ikke så klare som jeg ønsket, og ikke hadde jeg speilrefleksen heller. Men bilder ble det. Klemsiklem 🙂

    8. Jeg synes det er eksotisk å kunne se elg, for de har vi ikke her hos oss. Har sett elg noen ganger på Østlandet, men aldri sånn veldig nært. Det nærmeste er en hjort vi nesten gikk på en gang, men den løp da den så oss. Flotte bilder av skogens konge 🙂

    9. margarites: Tusen takk! Her er det elg både her og der, og de er flotte å se i naturen. Hjort finnes også, men den har jeg ikke fått bilder av herfra noen gang.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg