Gjemsel!

Ganske morsomt når rådyrmamma og kalven hennes leker gjemsel. Jeg så hvor hun la seg ned tidlig i går, og senere gikk jeg dit for å se. Men den ungen hadde hun gjemt så godt, at jeg greide ikke å lokalisere den. Ha du hørt en rådyrunge pipe? Her kan du høre lyden om du titter inn på Nrk`s side! (Håper jeg fikk til den linken da!) Ganske morsomt å stå i skogkanten og høre ungen pipe, mens mamma svarer lenger inn i skogen. Hun “bjeffet” og så ble det helt stille. Selv om jeg ikke så kalven, gjorde ikke det noe, for det viktigste for meg var å finne ut om hun hadde fått en kalv. Nå vet jeg, og da kan jeg kanskje få se dem fra mitt lille skjulested bak noen hvite halmballer nede på jordet en annen dag.Bilder som er tydelige får jeg kanskje ikke, men jeg får en opplevelse!

Skogen er bare herlig om dagen, og når jeg går tur alene, har jeg med kameraet hver gang. Finnes vel ikke bedre enn en tidlig morgen i solhellinga, lytte til fuglene og kjenne duften av varm skogsjord. I dag blir det nok en tur alene, for trimkameraten min har begynt å jobbe igjen. Godt fo rhenne men litt kjedelig for meg, men jeg skal nok komme meg ut selv om hun ikke er med. En time i skogen gir masse energi siden på dagen da jobben kaller.  Sier som Lady August, så mye å gjøre altså!

#foto
12 kommentarer
    1. Siv Svanem: Ja,helt enig. Jeg er stort sett en tur ute hver dag, uansett vær! Tror det er fint for både kropp og sjel. Jeg er jo så heldig å ha skogen rett ved siden av meg, så da blir det ofte en tur der, i stedet for å gå asfalt. Ha en fin dag!

    2. Så flink du er som kommer deg ut i skogen så ofte. Det er noe jeg håper jeg blir flinkere til… Her ender det ofte med tredemølla i kjelleren bare for å få trimmen :-/
      Ha en strålende dag!

    3. Har du “reir” til et rådyr like i nærheten….så herlig opplevelse. Ellers formidla du så fint opplevelsen din fra skogen en tidlig morgen, gjennom tekst og bilder. Følte nesten som jeg var med….så det kan hende du hadde mange treningskammerater med deg (i etterkant). Bildene dine er, som alltid, vakre.

    4. Margrethe: Finnes ikke bedre. Jeg føler lykke over å kunne gå ut i skogen. Alltid noe nytt å se på selv om det er rett i nærheten av meg. Ha en fin dag!

    5. Fru Stussli: Jeg liksom MÅ ut jeg, for det gir meg så mye mer enn trim. Men jeg er jo så heldig å bo rett ved skogen. Jeg behøver bare å ta på joggeskoa,gå over veien, ned en liten gressgrodd vei på femti meter, og så er jeg der. Koser meg noe veldig med det, men jeg har en steppmaskin som brukes om vinteren når det er for kaldt eller for glatt. Trimme må jeg for å holde kroppen i form føler jeg.

    6. BforB: Tusen takk! Ja, jeg vet hvor de holder til, men enda er ungen så bitteliten at den er godt gjemt i blåbærlyngen eller i enga. Hyggelig du liker det jeg legger ut. Ha en fin dag! 🙂

    7. herlige bilder 🙂 håper du får se kalven da,hadde jo vært morsomt det for oss også om du fikk et bilde i tillegg 🙂 ja skogen er et fint sted å være en varm sommerdag,fortsatt er det vått hos oss og mer regn kommer,men det blir nok noen tørre turer i sommer også :))

    8. fruensvilje: Jeg kunne jo jukset og lagt ut bilde av en kalv fra et tidligere år, men nei, jeg skal ha av dette året! Jeg prøvde igjen i dag tidlig, men kalven er vel så liten at den blir borte i blåbærlyngen. 🙂 Skogen er stor, når man ikke vet hvor den ligger! Vått er det her også, men med nydelig solskinn tørker det vel opp. Ha en fin dag videre! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg