Jippi, ny linse!

Sånn kan det gå! Ny linse, og plutselig er bildene sylskarpe igjen. Nå har jeg strevd meg gjennom en vår med utslitt linse og det har ikke vært gøy.

Nå kan jeg ta bilder av insekter og blomster igjen, uten å miste fokus! Ja, jeg tar massevis av bilder og da blir ting slitt. Etter fem år, var det stopp! Linsa hang seg opp, plasten rundt linsa hang og slang, ikke ville den fokusere, bildene ble uskarpe stadigvekk og jeg mistet litt lysten på bilder for en stund.

Men se her da! Morellene ble jo så fine, at jeg nesten får lyst til å plukke dem rett fra bildet! Nå blir det gøy å gå på kameratur framover. Jippi!

 

#foto
21 kommentarer
    1. Nei og nei.. nå ødela du alle mine ,, nesten da. illusjoner. Og jeg som har beundret bildene dine.. så kommer du med dette nå.. Hvordan i alle dager skal jeg klare å ro meg inn nå da, uten å bli mistenkt for å ha bløffa i kommentarene jeg har gitt deg før.. leer.. men det går seg vel til. Gratulere.. OG de bildene var nydelige 😀 Jeg går og teller på knappene om ny linse.. og er blitt anbefalt en som dekker området 18 – 270

    2. dedicat: Knis!!!! Jepp, min gamle dekket 18-270 og jeg har vært veldig fornøyd. Derfor kjøpte jeg en ny nå, med samme mål og med bildestabilisator igjen. Det koster litt, men jammen blir det supert! Husk å prute på prisen, for det går faktisk an å gjøre. Nå gjelder det bare å knipse på for meg. Jeg bruker mye et lite Canonlommekamera også, så bildene blir ikke alltid som de kunne ha blitt med speilrefleksen. Nå gleder jeg meg til tur til Lofotenområdet etter hvert! 🙂

    3. Hm…da skjønner jeg at det er ikke BARE unnskyldninger det jeg kommer med… ;-D Det ER litt utstyret også som gjør bildene, ikke BARE fotografen. Eller mangelen på utstyr som hemmer meg 😀 Nydelige bilder her <3 Det innsekt -bilde 🙂 klemsiklem

    4. Jeg synes du har hatt mange flotte bilder før også, men ser jo at motivene trer ekstra godt fram på nærbildene nå! Gratulerer med ny linse! de morellene er jo bare heeeelt nydelige!! 😀

    5. frodith: Takk du! Ja, det er utstyret også. Helt sant! Venninnen min slet med å ta klare bilder og trodde hun trengte sterke briller, men det var også linsa som var helt utslitt! Godt med nytt!!!! Klemsiklem i kvelden:)

    6. Fantastiske bilder!!! Og nå gleder jeg meg enda mer til å se dine kommende flotte bilder også. Kamera og linser blir helt klart slitt de også. Jeg kjøpte nytt kamera i fjor fordi det jeg hadde var blitt så treigt, og umulig å fokusere med. (Det føltes sånn i hvert fall).
      Kjempefine morellbilder og det av innsektet! Nyt lørdagen 🙂

    7. Nydelige bilder 😀 Nå fikk jeg så lyst på moreller og heldigvis har jeg det i kjøler’n. Du har skikkelig utstyr du, spennende med linser om man skjønner noe av det, Jeg bruker mobilen og bare trykker: ta bilde 🙂 Ha ei riktig så god helg kjære du <3 klæmmings 🙂

    8. margarites: Jeg ble veldig fornøyd. Når jeg prøvde med den gamle linsa først, og så gikk over til ny, så var det himmelvidt forskjell.Kjempegøy å ta bilder nå. 🙂

    9. ladyaugust: Hjertelig! Har du moreller, ja da er det jo bare å kose seg. Mobilkameraene er jammen suverene de også i dag, så bilder får vi alle som minner. Kos deg i sommeren. Vi skal på rekeparty med familien i ettermiddag, og det blir kaker etterpå!!!! Gleder meg. Ha en herlig lørdag! 🙂

    10. HERLIG! Du har mulighet til macro. Jeg har bare en linse med alt for liten vinkel…litt kjedelig, men dog artigere enn mobilen. Gratulerer med ny linse:)….bildene dine er i utgangspunktet supre, og de ble ennå suprere…;)))))).

    11. BforB: Takk og takk, ja dette er gøy. Jeg har macrolinse fra før, men den ble lagt bort da jeg fikk dette slaget med 18-270. Mannen min har 500-linse, så vi er en fotoglad familie! Nå gleder jeg meg til en herlig fotosommer! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg