Hjemme alene!

Nok et blomsterbilde tenker du vel nå, men jeg kunne ikke ta bilder av det jeg drev med. Tenk i dag er jeg hjemme helt alene. Det har ikke skjedd på mange måneder. Jeg burde nyte dagen, spille min favorittmusikk, lage mat jeg liker, legge meg i badekaret med masse såpeskum, sitte i sola, lese en koselig bok eller noe annet bare for meg selv. Men hva har jeg gjort? Tatt “kostevalsen”!  Benken fløt av oppvask, det var skifting av sengetøy på våre og gjestesenger, rydding av inneblomster som ikke har hatt det så godt i sommer, klesvask og enda gjenstår strykingen.  Etter et par timer, synes jeg det slett ikke er så ille lenger. Merkelig det der. Jeg har hjemmekontor, men orker ikke se på alt rotet når jeg skal jobbe. Da er det bedre å “skuffe” unna litt ,og så har jeg ro i hjertet etterpå. Phuuu, nå er jeg svett og varm, sola skinner og jeg er sååååååå tilfreds med meg selv. Håper også du har en fin dag. Her blir det kaffe nå, før  jobben kaller.  

#foto
16 kommentarer
    1. Bare hyggelig med blomsterbilder..nydelige de her :)) Skulle ha kosa meg i sola i dag..men har vært litt mye “ordning”av ting og besøkt mamma på sykehuset..så håper finværet varer et par dager til slik det er meldt..og gjerne lenger også…
      Slapper ikke av når en vet det er mye en skulle gjort..og du fikk jo unna litt da…her skifta vi på sengene i går :)) Kos deg med kaffe og jobb :))

    2. annebe: Ja, med familiemedlemmer på sykehus, blir dagene annerledes. Håper det går bra med mamma`n din? Finværet skulle vare et par dager, så du rekker nok litt du også. Takk for hyggelig hilsen og ha en finfin fortsettelse av dagen.

    3. Å være alene sånn er jo bare det beste 🙂 Kan ikke huske sist jeg opplevde det.
      Håper du koste deg litt og, ikke bare jobbet 🙂

    4. kosligere med blomsterbilder ja enn vaskefilla hi hi,jeg liker heller ikke att det flyter for mye rundt beina mine,da er det på tide med et skippertak ja.
      Ser att du også har en kongslys,men din ser kvit ut,er den det ?

    5. Blomsterbilder blir det aldri for mange av, synes jeg. Nydelige som vanlig, og det er så utrolig mange flotte blomster!
      Jeg skjønner deg godt med valg av arbeid i dag, for selv om man er alene så er det greit å gjøre sånne praktiske ting også. Du kan jo ha Din musikk på full guffe mens du jobber, ingen andre i huset blir jo forstyrret. Og så er det sånn god følelse etterpå når man er ferdig. Da er man tilfreds med seg selv og kan kose seg med andre ting…som jobb på hjemmekontor 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    6. Hanne: Jeg har spist alle måltidene ute og spilt min favorittmusikk og jobb ble det også. I kveld ble det en herlig trimtur med naboen, så jeg har hatt en super dag.Koser meg her med ryddig hus! 🙂

    7. fruensvilje: Vakkert med blomster. Disse er fra en urtehage jeg har besøkt, så de er ikke mine. Utrolig mye vakkert der ute nå! Nå er skurefille lagt til hvile for en stund og jeg nyter ryddig hus. Jeg får arbeidslyst av sånt, så nå gleder jeg meg også over timene ved tastaturet ja! Ha en fin kveld I)

    8. margarites: Tusen takk! Lurt å ta husarbeidet først, for da går alt annet så mye lettere synes jeg. Min musikk har jeg spilt i hele dag, og ingen bryr seg nei. 🙂 Herlig med en sånn dag i ny og ned. Glad jeg har fått unna både skurevalsen og jobb. Kos deg i kvelden:)

    9. Nydelig blomster altså 🙂
      Jeg er også sånn satt sammen at jeg må ha det ryddig for å klare å sitte i ro. Men støvsuging, vasking osv, det klarer jeg helt bra å slappe av fra 😉

    10. Fruemmel: Ja,jeg skjønner at jeg ikke er alene om dette. Greier fint å se på noe, men i dag ble det alt for mye liksom. Godt å fikse det, så kan man slutte å tenke på det en stund igjen 🙂 Klemsiklem i kvelden 🙂

    11. Gratulerer med vel utført jobb! Det er så DEILIG de gangen man har fått rufset opp litt! Må ta et raid her også snart! Nydelige, sarte blomsterbilder! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg