Solnedgang og makrell.


Kvelden i går var så vakker. Vi var nede ved vannkanten og mannen prøvde fiskelykken! Tre makrell ble det til kveldsmat. Solnedgangen var så fargesprakende at jeg tok alt for mange bilder.


Sånne kvelden må man  jo ta med seg. Med tjue varmegrader til langt utover, var det deilig å bare sitte der og nyte.


Det ble ikke bare makrell. Se her da, for en raring. Horngjel heter den visst. Noen kaller den nebbsild! Den har nebb, skinner som en sild eller makrellen og ser ut som en orm. De sier den er god til fiskesuppe, men vi slapp dem pent ut igjen.


Etter solnedgangen kom nattelyset med en halv måne, pluss mygg og knott. Da var det hjem og steke fisk. Som vi koste oss både med turen og med maten. Sånne dager er fine å tenke på til vinteren når kulda biter i nesa!

#foto
12 kommentarer
    1. ja det var en vakker kveld ser eg og for noen farger :)) hornhjell er en god fisk og det fine med den er att beina er grønne så det er lett å se dem,men akk så mange bein,er vel derfor dei fleste ikke spiser den tenker eg

    2. Så hyggelig med fisketur i en så nydelig kvelds stemning :)) Bildene er nydelige….ikke rart du måtte ta mange ….Deilig sol og blå himmel her i dag ..bare å nyte det :)) God helg videre :))

    3. Så flotte farger i solnedgangen. En merkelig fisk, men jeg hadde nok også sluppet den ut igjen! Så fint bilde av Gubben som fisker. Riktig stemningsfullt er det! 😀

    4. fruensvilje: Jeg vet den har grønne ben, for jeg kjenner noen som bruker den til å koke kraft til fiskesuppa. Men disse her var alt for små, så de fikk svømme videre.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg