OPPSTOPPER!


I dag ble det et lite dikt fra meg. Ute regner det igjen og høsten nærmer seg med stormskritt. Ha en fin dag!

OPPSTOPPERNESE

Der går hun med nesa i været!

Tror hun er noe.

Når skal hun lære?

Tenk å vandre så stolt i vei,

hilser ikke, sier aldri hei!

Ingen forstår at hun er full av redsel,

av frykt, av sjenanse.

Nesa i været er hennes eneste sjanse.

Hun er redd for avvisning

av kald latter

og av å ikke bli godtatt.

Tisking og hvisking

er lydene hun har mottatt.

Ingen våger å snakke til henne.

Hadde de forsøkt

hadde de fått kjenne.

Kjenne ei jente med humor og latter,

med godhet og omsorg 

for mennesker og katter.

Hun elsker katter

fordi de gjør som de vil.

De svinser av sted

og er stolt over å være til.

Katten den vandrer sin egen vei

med halen i været og hodet på snei.

Blank i pelsen på myke poter

mjauer og  går for seg selv.

Ingen synes at katten da er spesiell.

Den er da bare det den ble født til

lystig og glad , stolt og litt vill.

Tenk om folk kunne

se på henne når de møttes

og ikke ned!

Hun er den hun er,

oppstoppernesa er hun født med!

 

#dikt #foto
12 kommentarer
    1. Herlig dikt som sikkert mange kan kjenne seg litt igjen i! 🙂 Og katter er herlige de også. Kjærlige og kosete når det passer dem, og egenrådige og bestemte når DET passer dem! 😀

    2. Et herlig dikt med mange bunner 🙂 Og hadde bare alle mennesker fått lov å være litt ”kattelik” – være seg selv fullt ut akkurat som de er og med eller uten oppstoppernese 🙂 Den kan man ikke så lett endre på.. og da trenger man ikke endre på sin personlighet heller,, snarere foredle den så den blir enda mer tydelig 🙂

    3. Man skal aldri prøve på å være noen annen enn den man er for det tenkte jeg på her om dagen og det er jo helt umulig, nei det beste er å være den man er og så må folk bli flinkere å se alle de vakre fargene ulikhetene gir oss <3 gooodklæmme 😀

    4. ladyaugust: Helt enig, vi får være som vi er samma hva. Jeg klare ikke noe annet. Tenk så kjedelig om vi var helt like da. Hurra for forskjellene! Klemmer til deg! Nå skinner sola etter regnet! 🙂

    5. Så flott dikt 🙂 Jeg liker så godt litt varierte innlegg jeg. Man ser liksom litt nye sider hos folk 🙂 Vi skal verdsette oppstopperneser og andre flotte særegenheter hos hverandre. Både de fysiske og de mentale 🙂 klemmer og takk flott innlegg <3

    6. frodith: Ja, sånn er jeg. Jeg greier ikke å “planlegge” innlegg,men tar det som jeg har det! Tusen takk for godord og ha en finfin kveld. Klem fra meg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg