Vente og vente!

Nei, det er ikke høsten jeg venter på, selv om jeg har kjøpt lyng i dag.


Nå trengte jeg litt pynt der ute, Jeg ser det fra stua, og det gjør noe med meg å ha det litt trivelig på terrassen. 


I kveld skal jeg tenne lys der ute, for nå er kveldene igjen augustmørke. 


Men hva venter jeg på? Mannen i huset så klart. Nå har jeg vært å klemt brystpartiet flatt i mamografi, da ventet jeg ikke så mye. Men på nytt sykehus, ble det litt ekstra tid for å se meg om. Så er det å vente på svar da. Nei da, jeg tror alt er ok, men man undrer alltid etter en sånn undersøkelse. Men mannen da, når kommer han? Jeg har stekt elgsteik, laget herlig saus og kokt poteter, og jeg er sulten! Skal vedde på at et eller annet spissted har hatt besøk av han i dag. Han er på tur med en kamerat og ja da, menn kan også glemme tiden i verktøysshoppingen.  Så jeg måtte spise. Om jeg spiste elg? Nei! Knekkebrød med makrell i tomat og kake. Middagen får vente til i morgen da eller?  Men enda venter jeg litt!

#foto
15 kommentarer
    1. Så flott den lyngen ble da du fylte på med sånn hvitt(som jeg ikke vet hva jeg skal kalle) rundt. Du er ei tålmodig dame….og jeg tror Gubben din har vært heldig med kjærringa si. Det er nok mange som hadde sittet og surmulet over elgsteika i en sådan stund! 😉

    2. Veldog flotte bilder og vakre farger. 🙂 Mamografi er vondt, syns jeg.. Håper resultatene er bra! 🙂 Tror nesten jeg hadde spist elgen alene Jeg da altså..

    3. Hanne: Tusen takk. Ja, jeg håper det gikk bra med den mamografien. Godt å få gjort det. Jeg synes ikke det gjorde så vondt, men ubehagelig er det. Nå har mannen komme,t og han hadde spist. Så elgen den får vente til i morgen:)

    4. frodith: I morgen er en ny dag. Det luktet jo så godt!!!! Jeg tok et knekkebrød mens jeg ventet og da kom han, mett!!!!! 🙂 Men i morgen i morgen, er det en ny dag. Gleder meg!

    5. karidansen: Ingen vits å surmule nei. Han ante ikke når han kom, så jeg var vel ganske ubetenksom som fikset stek i dag. Men blås heller, i morgen har jeg lettvint middag!!!! Koser meg med lyng, og litt sånn hvite hamptråder eller hva det heter. Fint å dandere litt rundt det hele som pynt. Ha en flott ettermiddag!

    6. nydelig høstlyng,sommerblomstene mine er like fine ennå så her får det holde med det 🙂
      men knekkebrød,jeg hadde bare spist middag eg hi hi ,jepp det hadde eg om det stod en ferdigstekt elgstek forran meg

    7. Så flott lyng du fikk fatt i. Det er viktig å ha noe pent å se på når man sitter inne og ser ut også. Tror jammen jeg skal kjøpe noe lyng selv. For meg er det et høsttegn, selv om jeg klamrer meg fast i sensommeren fortsatt. Du får glede deg til nydelig middag i morgen, litt bedre enn knekkebrød – selv om det er godt også…men sammenlignet med elgsteik… Nyt kvelden 🙂

    8. fruensvilje: Her har vi ikke hatt annet enn grønt på terrassen i sommer. Jeg er så lite hjemme for tiden, at da er det best sånn. Men lyngen klarer seg fint, og jeg liker den så godt. Vanligvis hadde jeg spist også, men sånn ble det i dag. I morgen kommer yngstesønn, så da kommer han til ferdig middag. Gleder meg 🙂

    9. margarites: Egentlig litt tidlig med lyng, men de klare seg som regel fint der ute. De har så fin farge, at for meg er det litt sensommer når den kommer. Det ble ikke nok med det knekkebrødet, så jeg må nok ha kveldsmat i dag ja! Men i morgen gleder jeg meg til middag!

    10. Godt at kreativiteten kan blomstre også i sånne ventestunder 🙂 Og du er kreativ.. vakre ting det må jeg si 🙂 Og elgsteika.. jaja.. den elgen der har hatt sine dager og venter ikke lenger 🙂

    11. dedicat: Nei elgen hadde levd et godt liv inne på skogen den. Men i dag skal jeg spise den! Uffda, det hørtes ikke helt pent ut, men man må da ha mat. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg