Eplefest!


September er epler, farger og ikke minst eplekake! Nei, jeg har ikke epletre i min hage, men butikken har mye fint!


Duggfriske epler til pynt er vakkert synes jeg!


Eller hva med en eplelysestake? Jeg dyttet et gammelt utbrukt t-lys ned i et eple. Da fikk jeg et mønster å skjære etter. Jeg brukte en teskje til å fjerne det som trengtes, så et nytt lys fikk plass. Koselig! Om du vil ha eplelys inne, bør de fikses rett før gjestene kommer, for de blir fort brune i kanten. Men jeg synes egentlig ikke det gjør så mye heller. Ute på terrassen holder de seg godt i noen dager. Om ikke fuglene tar dem da? Men det kan de få lov til hos meg.


Her er det sol og regn i dag, og jeg vet hva jeg skal gjøre. Bake eplekake!

#foto #kake
14 kommentarer
    1. Jeg blir i godt humør når jeg titter innom og ser kreasjonene du skaper ut fra enkle midler. Flott blir det, og eplet er jo en fin lysestake i og med at det inneholder fuktighet, slik at det blir dårlige vilkår for flammer på avveie! Lykke til med baksten! 😀

    2. Epler er høst <3 Og du har virkelig inspirert her med de flotte bildene og idéene <3
      Jeg har epletre. Min store stolthet. Gode og friske epler som jeg pleier å lage mye godt av. Gode som spiseepler også 😀 Det treet har hatt stor avling hver høst etter jeg flyttet hit for 8 år siden 🙂

    3. Eva: Tusen takk! Jeg har aldri hatt epletre i hagen, den er ganske liten da. Men i mitt barndomshjem hadde vi det. Her har mange i nabolaget frukttrær, og det er vakkert om våren med blomstene og masse epler. Jeg får ofte epler derfra, så jeg savner ikke tre selv egentlig. Ha en fin dag!

    4. jeg svelget nettopp siste tugge av et deiligt norsk eple kjøpt på butikken i det jeg åpner bloggen og leser innlegget ditt hi hi,epler er deilige og ja dei pynter godt opp også;) eplekake høres heller ikke feil ut,men det får vente til hage eplene mine er klar,det er først i oktober

    5. fruensvilje: Ja, du har jo epler selv i hagen. Jeg er heldig å få av naboen i mellom, men jammen har de mye flott i butikken også. Kos deg i høsten!

    6. Wow…for noen flotte bilder og de eplelysa var helt nydelige 🙂 Vi har jo et epletre men veldig lite epler på det i år..må nok kjøpe om det skal bli eplekake jeg også 🙂
      Kos deg videre med dagen og kaka <3<3

    7. Så koselig 😀 Lurt å sette dem ut for da holder dem lengre. NAM nå fikk jeg sååå lyst på eplekake eller all slags kake egentlig <3 Goood hælgeklæm 🙂

    8. ladyaugust: Godt det er helga, for da blir det kake her i huset også. Nå er den klar. Den venter bare på kaffen skal bli klar. Klemsiklem til deg!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg