Eplekake?

Dette er helgens eplekake!

Den smakte herlig. Jeg liker at jeg raskt kan lage noe, og denne oppskriften passer meg supert. Deigen kjøres sammen i hurtigmikseren, trykkes ut i kakeformen ( jeg bruker bakepapir i bunnen) og drysses full av kanel. Så deler jeg eplene med skall og det hele med en sånn delegreie.


Ned i deigen med eplebitene,før jeg drysser over en masse perlesukker og noen klikker smør.  Server den med vaniljeyoghurt, is eller krem!

Vi koste oss verre! Her er oppskriften!

Kakebunn:

125 g mykt margarin i biter

100 g sukker

1 egg

2-3 ss melk eller vann

ca. 250 g hvetemel

1 ts bakepulver

Kjør alt sammen i hurtigmikser, eller kna det sammen for hånd! Stek kaken i 50-55 minutter ved ca.180 grader.

Til toppen på kaken:

3 epler i biter

1 ss kanel

3-4 ss perlesukker

2-3 ss smør eller margarin 

 

#mat #kaka #foto
20 kommentarer
    1. Den så utrolig god ut….må prøves tror jeg :)) Og bildene var jo så fine at de kunne vært tatt av en proff…og det er de vel på en måte også….detta kan du :))) Her er det sol i dag men blåser en del, får vel ta en tur ut uansett 🙂 Kos deg videre med dagen <3

    2. annebe: Den smakte nydelig, og så var det så fort gjort, det liker jeg! Gøy å ta bilder. Jepp, jeg skal også ut i vinden, sola skinner!!!!! Nyt søndagen! 🙂

    3. Frubirkelund: Jeg burde være flinkere med det sukkeret, men det er ikke alltid så lett. Jeg baker litt uten mel og sukker til venninner som ikke tåler det, og det smaker da fortreffelig uten også.

    4. Ja det gjør det 🙂 Jeg har laget en del digg, deler alle mine egne oppskrifter på bloggen, så ta gjerne inspirasjon 🙂 Kroppen har godt av litt mindre sukker og hvetemel 🙂

    5. Mmmmm, ser god ut:D Blir vel litt pai-lignende denne kaka, og det er kjempegodt! Eplekake er en av mine favoritt -kaker, men i år blir det visst ingen epler i hagen her…….

    6. karidansen: Nei, den smaker egentlig litt saftig formkake med epler, synes jeg! 🙂 Godt i hvert fall! Har man ikke epler i hagen, så har de massevis i butikken da!

    7. Den så frisk og god ut 🙂 Helt nudelig <3 Smakte helt herlig også tenker jeg <3 Så fin bakgrunnen din på bloggen er forresten, jeg får aldri til sånt jeg...

    8. frodith:frodith: Takk du, det smakte. Bakgrunnen på bloggen? Jeg legger da bare inn et nytt bilde om jeg har lyst??? Litt gøy å bytte til passende årstid. Lett som en plett det da? Gå inn på design- så til designbygging-, snurr deg nedover til du finner “bakgrunn hele bloggen”, blås i det fargevalget, men velg et bilde fra dataen i neste, og så har du det på plass. Forhåndsvis, og liker du det ikke, så bytter du bilde. Dette fikser du! Lykke til. Gleder meg til å se hva du når finner på!

    9. Ohhhh jeg dør av kakehunger altså, den der så bare helt supergoood ut og med is til….ohlalala, tror jeg må finne noe munngodt her føre snopsukkeret er i bånn. Flinke bakemesteren <3 godklæmme fine kvelden 🙂

    10. ladyaugust: Munngodt ja, det minnet meg om boka om Solan og Ludvigs jul! Munngodt det er fine greier. I kveld ble det sjokolade her, for jeg fikk ikke i går, enda det var lørdag? Men kake ble det da. Klemser til deg i kvelden:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg