En herlig dag!


Hva med å starte dagen  med gårsdagens solnedgang?

Du skulle sett hvor vakkert det var her. Jeg brå tok noen bilder fra terrassen, mens jeg kokte kaffe til gjestene våre, og tenkte at hadde jeg vært alene nå, så hadde jeg løpt til sjøen. Jeg vet at det er helt ubeskrivelig der nede når solnedgangen er på denne måten. Vannet farges like gult og rødt som himmelen. Men man kan ikke få med seg alt. Vi hadde koselig besøk, og det var mye viktigere for meg enn solnedgangen denne kvelden. Men å gå ut å se himmelen kunne vi alle gjøre sammen.  Nå er det mandag og en helt ny blank uke. I dag har jeg tatt meg fri!!! Hele forrige uke gikk i ett med alt for mange arbeidstimer. En gang i mellom må jeg ta meg inn igjen og det klarte jeg ikke denne helga. Jeg har vært i selskap, på marked, på messe, hatt besøk og hygget meg med familie. Så avslapning ble det ikke. Men jeg er ikke egentlig sliten heller, men litt umotivert for å starte med de store oppgavene akkurat i dag. Så her er min dag: Opprydning, litt lesing, strikke litt, tur i skogen, rydde klesskapet, lage god middag med dessert, og sitte litt stille og bare nyte dagen! Høres fint ut ikke sant? En herlig dag skal det bli. Jeg gleder meg til å sette i gang med fridagen. Først en kopp kaffe! Hva skal du gjøre?

#foto #solnedgang
18 kommentarer
    1. Det høres kjempefint ut! Nyt dagen 😀
      Jeg skal på trening,så blir det litt husarbeid og litt hvile,før henting av barn på skole,middag og lekser,så får vi se hva jeg og datteren gjør med resten av ettermiddagen 😀

    2. wenchepia: Jeg liker litt variasjon i dagene, så dagen skal nytes ja. Litt må jeg gjøre, men det er helt andre ting enn forrige mandag. Nyt dagen du også, og takk for hyggelig hilsen 🙂

    3. Jeg blir alltid så glad av bildene dine :))
      Så herlig å starte uken med fri, selv om det ikke hørtes helt fri ut;) Her er det dobbelt jobbing i dag, men det er heldigvis den eneste dagen denne uken 🙂
      Nyt dagen din! Klem

    4. God morgen 🙂
      Ja, den begynnelsen, med solnedgangen, den var god å hvile trøtte øyne på 🙂
      Og programmet ditt hørtes travelt nok ut i mine ører. Men så er jeg jo der at det meste sånt er for mye for meg stort sett. Men utrolig godt å få ting unna, og også å kose seg litt innimellom 🙂
      Jeg skal gå en tur nå først, deretter pakke ut resten av kofferten (har kommet halvveis), så skal jeg besøke moren min. Og når alt dette er gjort, regner jeg med at det har blitt kveld. Her i gården går ting i slow motion. Men i morgen kommer ungene mine. Og det gleder jeg meg veldig til <3
      Ha en herlig dag, en fin begynnelse på denne nye uken 🙂

    5. Utrolig vakkert. Nå var det overskyet og regn her i helga.. og dessuten begynner sola å henge faretruende lavt over fjellene. Og din dag hørtes både flott og velfortjent ut. Jeg har vært på et møte på vg skole i morges.. Dagene fremover og helga kommer til å full fokus på korstevnet vårt. Ikke rom for så mye annet da 🙂 Ha en fin dag 🙂

    6. FruEmmel: Knis, jeg fri fra alt blir det ikke, men jeg skal ikke gjøre noe av det jeg vanligvis gjør kan man si! Jeg hadde dobbelt i ett sett i uka som var, så jeg kan ta det med ro en dag eller to nå. Veldig godt for kropp og sjel. Jepp, dagen skal nytes og jeg håper du får en supermandag! Klemsiklem:)

    7. Eva: Ja, vi må ta dagene forskjellig, det er sikkert og visst. Jeg er så glad jeg fungerer og kan ha det som jeg har det nå. Jeg har også opplevd dager på sofaen der jeg lurte på hva fremtiden bragte, så jeg føler med deg. Jeg hadde borrelia etter flåttbitt for en del år siden og det tok tid. Men jeg ble frisk, og det var herlig. Håper du også finner formen etter hvert. Kos deg med ditt, og ha en herlig morgendag med ungene. Klem fra meg.

    8. dedicat: Jeg liker å se soloppganger og solnedganger, men jeg tar ikke bilder hver gang da. Ja, i dag blir det en litt annerledes dag og det er fint. Korstevne høres fint ut. Hygg deg med forberedelser og ha en fin dag!

    9. Helt nydelig <3 Litt sånn Løvenes Konge-stemning 🙂 Hørtes ut som en aktiv dag for deg egentlig 🙂 Mye innhold. Men med en sånn stemningsfull drøm....på vei inn i natten, må du vel ha våknet med hodet fullt av energi <3 klemmer <3

    10. Så fint..er så mye vakker himmel for tida synes jeg…bortsett fra når det plaskeregner da..hehe..
      Greit å roe ned når det har blitt mye aktivitet..jeg er avhengig av dager uten mye planer …
      I dag har jeg kjøpt meg ei slags kåpe…regner med å få brukt for varme ytterplagg snart nå 🙂 Håper du har kost deg i dag da :)) Klem <3

    11. frodith: Ja, det var stemningsfullt i kvelden. Jeg har sett bilder fra de som var nede ved vannet, og det tok nesten pusten av meg, men man rekker ikke alt. 🙂 Energien er her den, heldigvis! Men i dag skal jeg ikke bruke den opp, jeg skal gjøre akkurat det som passer og ikke noen MÅ! 🙂 Nå er det snart middag, før jeg legger i vei med en god trimtur innover skogen. Håper bare det slutter og regne. Jeg liker ikke å gå med regntøy akkurat, men ut skal jeg 🙂 Klem tilbake!

    12. annebe: Ja, her har det regnet hele formiddagen. Men det er bare sånt stille, lett regn nå da. Jeg har hatt en herlig dag. Ryddet klesskapet mitt, inspirert av deg. Her blir det levert til Fretex. Mye som aldri blir brukt, så da kan andre få glede av det. Kos deg på mandagen. Klemsiklem 🙂

    13. Flotte bilder av en fantastisk kveld. 🙂 Håper du får en fin og avslappende uke, så du får henta deg inn igjen. Jeg har litt oppussingsprosjekt på gang her, så jeg har sparkla tak i dag. Det er omtrent det verste jeg vet, dessverre. Men – blir sikkert overlykkelig når det er ferdig.
      Ha en fin resten-av-uka!

    14. Lillian: Noen kvelden blir litt ekstra vakre. Ja, jeg tror ikke denne uka blir så masete som den forrige, og det er godt. Opp-pussing er best når man er klar, mener jeg. Vi hadde en skikkelig tørn for noen år siden, og jeg likte det ikke. Greit å pusse opp, men man skal bo i det rotet da. Ønsker deg lykke til, og det blir sikkert fint! Kos seg i septemberværet og ha en fin kveld 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg