Sommerminner.


Jeg tenkte jeg skulle dele noen sommerminner med dere etter hvert. En dag møtte jeg denne vakre øyenstikkeren. Den satte seg på høyre armen på anorakken min, så det ble ikke lett å få tatt bilde av dem, men en fin opplevelse var det.


Vi besøkte Gimsøy kirke på Vågan i Nordland. Der fikk jeg en annen opplevelse. Mellom gamle utrolig vakre gravstøtter trippet en skikkelig stresset tjeld. Det var jo ikke så rart, den hadde jo lagt eggene sine rett inntil trappa som gikk inn til kirken. Ikke akkurat et rolig sted, tenkte jeg først. Men kirken den er jo bardunert fast, så inntil veggen der var jo fuglen og eggene trygge for vær og vind.


Jeg kom nær storspoven i nord. For en fugl. Lyden av den gir meg tanker om vemod og drømmer.


Overalt var det kråkeboller som fuglene hadde hentet, spist innholdet og kaster fra seg. 


En liten trostunge møtte jeg også på min vei. Den satt der i granbusken og prøvde å gjøre seg usynlig.


Men kuene kan ikke gjemme seg, de er godt synlige i gresset. Til og med en flott treku i full størrelse sto der så fint og inviterte til gårdskafé. Dette var noen enkle minner fra min sommer, men jeg har mer om du har lyst til å se en dag?

#foto
20 kommentarer
    1. Ja, så absolutt! Du fanger jo opp ting som det er fort gjort å overse…..for den som ikke har øynene og “Blikket”med seg! De korte tekstene er med på å lage en god helhet….slik at det blir LESVERDIG!:D

    2. Du tar så fine bilder, og setter dem sammen på en veldig smakfull måte. Det er en fryd for øyet <3
      Jeg møtte på en øyenstikker i sist uke, da jeg gikk tur. Den første jeg har sett i år 🙂 Men den ville ikke slå seg til ro i mer enn ett sekund, så noe bilde å skryte av ble det ikke 😉 Men det gjør ikke noe, for nå fikk jeg jo se dine bilder 😀
      Ha en fin høstdag <3

    3. frodith: Så morsomt å få den på armen, men ikke lett å ta bilde med venstre. Jeg hadde en i håret også, samtidig, så det var litt av en opplevelse! 🙂 Nå har jeg vært og handlet mat, så kaken tar form. I morgen får jeg besøk av mamma, pluss en søster, da skal vi kose oss ja! Ha en herlig torsdag. Klemmer til deg 🙂

    4. Det er alltid artig å se bildene du legger ut. Øyenstikkeren har jeg hatt skikkelig hysterisk skrekk for. Men det holder på å gå over…heldigvis. Ha en fin dag.

    5. Eva: Så koselig hilsen fra deg. De øyenstikkeren er merkelige.Noen år ser jeg nesten ingen nær meg, mens andre år får jeg bilder av mange. Kos deg på torsdagen! 🙂

    6. Margrethe: Ja, jeg tror jeg kommer mer, for dette blir jo en slags minnebok for meg også. Gøy å titte igjennom hva som skjedde i sommer. Ha en fin dag i høsten! 🙂

    7. BforB: Det vet jeg mange har, for de er så store der de kommer mot oss. Men de er jo like ufarlige som en flue.Håper det går over så du kommer nær dem etter hvert. De er veldig vakre! 🙂

    8. Koselig å ta et tilbakeblikk på sommeren..og her var det mye fint :)) Elsker jo sommeren…men liker variasjonen med årstidene også <3<3

    9. Gårdskafe høres ut som et sted med gode vafler 😀 Koselig med sommerminner og bilder. Slike øyenstikkere hadde vi maaaange av i sommer. Vi har nemlig klekkeri i dammen her, så de dukker opp i digre flokker plutselig og de støvsuger luften for mygg. Ha ei riktig så god natt kjære du, her er det nattmat og så senga <3 gooodklæmme 🙂

    10. ladyaugust: Mye herlig man møter på sin vei både på ferie og hjemme. Her ser det ut til å bli regn idag, men det gjør ikke noe. Jeg skal på shopping med søsteren min.Hun og mamma kommer til frokost klokka ni, så her er det bare å sette i gang. Ha en herlig dag. Klem fra meg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg