Samle inn!


Høsten er vakker synes jeg. Stillheten i skogen er god. En og annen fugl gir lyd fra seg, og vinden leker med tørt løv som fortsatt sitter på trærne. I dag ble det en tur innover stiene for å plukke litt mose. Snart fryser det ti,l og da er det for sent å hente materialer.


Det var sol i dag tidlig, men innen jeg hadde pakket sekken var den vekk. Men det gjorde ingenting, jeg koste meg likevel. Jeg er så heldig å ha skogen rett ved der jeg bor, så det er bare å gå over veien, så er jeg der! 


Først plukket jeg en del mose. Nå er det tørt og fint i motsetning til i fjor. Da var mosen så våt at det ble kjempetungt. Etter å ha fylt et par bæreposer, satte jeg meg ned på sitteunderlaget mitt. Mosen er grei å rense før jeg tar den med hjem. Som fine tepper blir den uten barnnåler og rusk. Fint å sitte sånn under trærne og la tankene fare også. På andre siden av skogsholtet så jeg jammen en rød osp. Den skal jeg oppsøke med kameraet en dag, men i dag hadde jeg ikke mer tid. Jobben kaller! Men nå har jeg litt mose, noen kvister og kongler. Gleder meg til å lage forskjellig.


Noen moseballer ble det i  dag. En kongle i midten og så er det bare å surre rundt mose, klemme det sammen og de blir fine alene eller sammen med annet! Så skal du har deg litt materialer til vinterdekorasjonene er det tid for å samle det inn!

#foto #høst #friluftsliv # natur
15 kommentarer
    1. Kjempefine bilete! Ja, det er jo veldig fint med alle fargane om hausten, men eg må seie eg ikkje er heilt fan av årstida likevel… det er så leeeenge til sommaren no 🙂

    2. Du finner så mye fine ting 🙂 Skal bli gøy å se når du setter i gang med dekorasjoner og sånt 🙂 Mye fint i naturen når man setter seg til å ser på detaljene 🙂 Klemmer <3

    3. Mye fint å finne i naturen 🙂 Jeg drev på med sånt for mange mange år siden. Nå er jeg ikke så opptatt av det lenger, rett og slett pga at energien mangler til å fullføre. Så det får jeg heller komme tilbake til, når tidene blir bedre 🙂
      Du tar så fine bilder, og setter dem så fristende sammen. Jeg blir helt stum av beundring <3

    4. Hei!
      Så flott blog du har – og gratulerer med å være vinner av fotokonkurransen 🙂 Det var et flott bilde.
      Bilda her er også koselige og fine. Liker bloggen din så jeg følger deg jeg. :-))

    5. renate1981: Tusen takk. Høstfargene er så fine nå, men klart at den varme sommertiden er fantastisk. Vi får glede oss til det, mens vi tar høst, vinter og vår!!!! Ha en fin dag!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg