Hjemme er borte!


I dag forsøkte jeg å gå litt i gamle spor, men det er ikke lett. Hjemme er borte! Ja, helt sant altså! Borte vekk! På bakken  inn til det gjerdet var vår bakgård og det huset med drager på taket,så jeg fra kjøkkenvinduet.


Her midt i asfalten sto huset vi bodde i for snart førti år siden. Rart å tenke på, det er revet sammen med mange andre hus og veien har overtatt.


Nå er det vei der vi bodde, og i dag gikk jeg gangveien i området. Glass og lemmer, mur, asfalt, sykkel- og gangveit, der det før var koselige hus med frukttrær, bærbusker og gress. Der barn og voksne levde sine liv rett i nærheten av sentrum. Men sånn er utviklingen. Vi bodde der i et par år, og sånn var det, nå er hjemme borte!

Foto
24 kommentarer
    1. Det er litt rart da..hender jeg går forbi barndomshjemmet mitt..det er der det..men farmor og farfars hus nede i Mjøndalen er borte og det er litt vemodig…men minnene er der :))
      Koselig være med deg gatelangs i fint høstvær :)) Klem <3

    2. annebe: Merkelig følelse noen ganger.Jeg var heldig å fikk et par fine bilder av huset, før det ble revet. Da vi bodde der, hadde jeg ikke kamera, men jeg lånte et i blant, og da ble det ikke tatt bilder av hus akkurat. Det er bare sånn det er. Jeg måtte ta buss i dag, for mannen hadde bilen og da valgte jeg å gå de første kilometerene ned til byen i finværet. Kosa meg. Klemsiklem!

    3. Så rart det må være…. å vite at DER var huset deres en gang i tiden, og nå er det asfalt og bare masse trafikk 🙂
      Fine bilder med flotte høstfarger 🙂
      Ha en flott dag videre 🙂

    4. etdiktomdagen: Veldig merkelig å gå der og minnes, men litt fint også og minnes. Her skinner sola, så jeg tror jeg skal ta en tur ned til sjøen til solnedgangen. Ha en fin ettermiddag:)

    5. fruensvilje: Ikke lett å få fram veien i tettbebygd strøk uten å ofre litt. Vi bodde der bare en kort tid, det var nok verre for andre som hadde hatt hele livet der. Men vi har fine minner da! 🙂

    6. Ja, mye som forandrer seg…Rart når man går rundt på gamle plasser, og det er HELT anderledes. Litt trist..men så lenge man har mye fine minner, så får det holde. Kanskje har man noen bilder også 🙂 Klemmer <3

    7. Ja, sånt er jo skikkelig vemodig. Men viktig å tenke på alle de gode minnene man har tilbake i alle fall 🙂
      Såvidt jeg vet, er alle hus jeg har ferdet i, fremdeles der de var. Ingen er revet…enda. Men det er sjelden jeg er rundtomkring og kikker. Besteforeldrene mine bodde ikke her i nærheten, og det er ikke så ofte jeg er i deres områder lenger.
      Håper du har en flott høstkveld 🙂 Klemmer <3

    8. Eva: Jeg har “mistet” noen hus jeg var glad i, men minnene har jeg i hjertet da! Rart når hus forsvinner, for man kan aldri gå inn der igjen. Jeg drømmer meg ofte tilbake til dem og ser alt for meg liksom. Men jeg har det finfint her jeg er nå, så det går fint. Vi minnes jo vår ungdom også, men vi får den aldri igjen. Klemsiklem i kvelden:)

    9. Fruemmel: Ja, du verden så mye som skjer, og jeg har kjørt masse på den veien i det siste, men slett ikke tenkt på at der mitt i veien, sov vi og levde! Utviklingen går sin gang den og snart er det andre hus i byen som forsvinner for å gi plass til en ny trase. Vi får glede oss over minnene.

    10. Det var litt trist å lese. Jeg liker ikke at koselig steder forsvinner og blir erstattet med veier. Steder man har bodd på blir litt spesielle, jeg hadde blitt lei meg om barndomshjemmet mitt ble borte. Men så bodde jeg på samme sted hele barndommen da, og syntes det var grusomt da det ble solgt ut av familien. Men, tida går og ting endres, ikke lett å stoppe. 😛

    11. Lillian: Ja, men det går ikke å stoppe utviklingen. Vi bodde der bare et par år da vi var nygift, men naboene våre hadde bodd der i lange tider. Gøy var det ikke, da husene sto tomme og siden ble de revet ned. Men vi har gode minner i hvert fall! 🙂 Det hadde nok vært en annen følelse om det var mitt barndomshjem.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg