Siste vers og bloggbok.


Høsten synger på sitt siste vers der ute. Hver morgen er det frost i gresset. Vakkert er det, selv om rosene ikke akkurat trives så godt lenger.


Fortsatt har vi finvær her i øst, og det gjør noe med humøret synes jeg. Jeg tror det er viktig å få mest mulig lys nå, så vi har det i hjertet mot mørkere tider! Det er vitaminer selvfølgelig, som vi trenger massevis av her nord.


Det blir mange høstbilder fra meg nå. Men bloggen er for meg en minnebok. Ettersom kulda brer om seg. kan jeg bla tilbake i mitt eget arkiv og nyte det som var. 


Jeg har det i bokform nå. Det liker jeg. Her på Blogg.no  har vi jo et fint tilbud om å lage bøker av bloggen vår ,og det har jeg gjort. Det ble mange bøker på meg, for jeg har jo blogget i noen år på andre portaler også. Noen bøker ble på bare noen sider, og andre ble ganske tykke! Den største ble på nesten 300 sider, og da koster det jo litt også, men for meg var det gull! Minnebøkene mine står i hylla, og jeg kan enkelt lete fram etter årstall på bøkene. Om jeg er bare fornøyd? Ja, noe kan man klage på. Husk å gå igjennom alt før du setter det opp. Kryss av for innlegg du ikke vil bruke plass til. Jeg valgte at hvert nytt blogginnlegg begynte på ny side, men du kan ha det fortløpende også. En ting jeg glemte helt, var hva det kostet meg i toll!!!! Hadde jeg tenkt meg om, så hadde jeg bestilt en bok hver uke i stedet for alle på samme dag. De kom samlet, og dermed ble det toll med 227 på toppen av prisen, for bøkene ble jo trykt i Sverige! Men jeg er likevel veldig fornøyd med resultatet. Jeg lagde meg først en testbok med bare noen innlegg, for å se hvordan ting ble, og hvordan trykken var. Det synes jeg var lurt. Jeg hadde et år som jeg nesten ikke hadde blogget, så den boka ble tynn. Nå skal jeg heretter lage bok etter hvert år. Så i januar fikser jeg året 2015. Kjempegøy!

#bloiggbok #høst #blogg #foto
20 kommentarer
    1. Så mange nydelige bilder 🙂 Disse bloggbøekene virker spennende, men selv har jeg ikke innlegg jeg ønsker i bøker. Hadde jeg hatt like mange og like fine bilder som deg, ville nok saken vært anderledes. 🙂

    2. Karoline Johannesen: Takk du. Ja det er nok litt forskjellig med hva vi vil ta vare på. Mitt problem ble da jeg skulle bla tilbake et år eller to i en blogg, og for hvert innlegg jeg skulle se på måtte jeg klikke det opp. Det tok tid å lete seg fram, så da ble det supert med bøkene. Ha en vakker dag og hyggelig du er tilbake!!!!! 🙂

    3. Du verden hva man ikke vet.. men det demret bittelitt for meg når jeg leste, tror du har nevnt dette en gang før. Jeg må vel scrolle fremsida her for å finne ut mer om dette… Jeg klarte jo ikke en gang å bli medlem i den Blog klubben eller hva det heter. Linken som kom på mail var jo ikke mulig å trykke på. men skitt au,, Jeg skjønner godt du vil ta vare på alle de vakre innleggene dine 🙂

    4. dedicat: Hoppla, det er mye rart man skal sette seg inn i da, men informasjon om bloggbok kommer vel opp om du er medlem eller ikke på siden av bloggen din tror jeg? Det er faktisk flere som tilbyr denne tjenesten, men jeg likte dette på blogg.no. Veldig gøy å ha det i hylla. Mange år med blogg har gitt meg mange fine minner. Kommentarene følger ikke med da selvfølgelig, men innlegget er på plass for ettertiden. Det har kostet litt da, for nå har jeg laget bloggbøker helt tilbake til 2008. Jeg blogget før det også, men den portalen er slettet nå. Ha en finfin dag! 🙂

    5. Kjempeflott tilbud ¨benytte seg av 🙂 Morro å kunne blade i bokform av sin egen blogg 🙂
      Skal tenke på det samme jeg også…… etterhvert 🙂 En bok fra år til år er jo gøy 🙂

    6. etdiktomdagen: Ja, fra år til år er nok best. Men jeg ble så ivrig og overførte for to år om gangen i noen av bøkene, men fint ble det også, selv om boka da ble litt tykkere. Ha en fin kveld 🙂

    7. Jeg skjønner godt at du vil lage bok….for du har jo så fantastiske bilder og bildemontasjer.Jeg føler ikke at min blogg egner seg så godt i bokform. Jeg har ikke så mange bilder, og noen av innleggene mine er ganske lange! Like fullt synes jeg dette er en flott ide…..Takk for tipsene (Om jeg skulle finne på å lage bok etter hvert !)

    8. karidansen: Bildene blir ikke store, så det er ikke det beste, men jeg finner lettere igjen det jeg har lyst til å se om igjen på bloggen. Du som har så mange fine tekster, kan jo få deg en lesebok. 🙂

    9. Spennende med bloggbok da 🙂 Det må jeg tenke på også 🙂 Jeg har jo mye jeg er stolt av, tegninger, fotoer, tekster…som jeg ikke vil skal gå tapt. Jeg har vært nøye med å ha en SKIKKELIG blogg, som jeg skal være stolt av, og det er jo gøy om den hadde kommet i bokform 😀 Må tenke litt på det jeg også .:-D ser stilig ut 🙂 Høsten min er bare på nest-siste verset 🙂 vi skal ha høstutstilling også 😀 Skal vi ikke??

    10. Ja høsten er kommet langt og plutselig står kong vinter og banker på døra,utrolig vakre bilder som vanlig 🙂 bloggbøker har jeg ikke hørt om,men du så flotte dei var :)) tror ikke akkurat det er noe jeg ville lage,fotobøker holder 🙂 men med dine nydelige innlegg så passer det å få dem i egne bøker 🙂

    11. fruensvilje: Tusen takk! Ja, jeg synes de blir morsomme, selv om de er bare A5, så bildene blir ikke så store. Men jeg har jo alle selv da. Det viktige for meg var å få med tekster. Kjempegøy!

    12. frodith:Jeg har mange sånne bøker nå jeg. Du har jo også så mye fint du kan ta vare på. Bøkene er i A5 så de er ikke så store, men fine som et lite arkiv for meg i hvert fall. Høstutstilling??? Jeg må visst inn til deg å se! Ha en fin kveld 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg