Vet du det?


Jeg vet at mange synes det er alt for tidlig med julenisse, men er det julemesse, så MÅ han fram skjønner dere. Ganske bestemt står han der med sekken  og venter på årets oppdrag. Hva ønsker nå alle barn seg, eller vi voksne? Jeg ønsker meg fred i verden, ro og omsorg for hverandre, glede og hygge med mine, og glade barn! Ser dere han nede til venstre? Han har søsteren min laget ,og det er årets fugleskremsel. Tror dere ikke han fikk jobb som skiltvakt til julemessen. Skiltet kommer til helga da, og han gleder seg. Han sender en hilsen til et annet herlig fugleskremsel som bor hos Stusslifamilien. Heia Roger smiler han, og lurer på hva han gjør om vinteren? Hva gjør fugleskremsler som ikke har jobb, når det blir snø tror du?

#foto #hobby #julenisse
28 kommentarer
    1. Koselig med julenisser…nærmer seg jo nå 🙂 Jeg ønsker meg også mer slike ting som at alle har det bra og slikt…pakker er det ikke så nøye med..men kan være hyggelig det også….
      Fugleskremsler må vel bare hvile seg om vinteren ..har jo mye å gjøre ellers i året :)) Klem <3

    2. En får jo litt julestemning enten en vil eller ei:) Jeg gleder meg litt til 1 desember for da kan en begynne å ta frem litt hjemme også:) Fugleskremsler trodde jeg var på ferie på i det vestindiske hav eller noe på vinteren jeg:) Der hadde hvertfall jeg vært hvis jeg hadde fri hele vinteren:) Eller hvis jeg var et fugleskremsel, men da hadde jeg jo skremt bort meg selv:) Så den jobben kan jeg nok ikke ta:) haha… Ønsker deg en flott søndag videre fie natheless:)

    3. Jul er koselig, og nå som P7 Klem har begynt å spille julemusikk, så er det et tegn til meg at nå er det lov å begynne å vente på julen – med alt som hører med! Julemesser er det mange av og de begynner vel denne og neste helg. Jeg synes nissene hos deg var fine, fugleskremselnissen også. Ja hva gjør fugleskremsler om vinteren? Kanskje de drømmer om vår og sommer hvor de kan føle seg nyttig, og så slapper de helt sikkert av og lader batteriene til neste arbeidssesong!

    4. birdbay: Jeg nynner litt julesanger her jeg etter å ha spist krydderkake!Her kommer litt etter litt fram og så er det plutselig jul overalt! Fugleskremsel på ferie? Ja, den hadde han nok likt tenker jeg.Nei, vi er ikke fugleskremsler vet du!!!!! Nyt din søndag. Her blir det mer kaffe og Farmen snart! 🙂

    5. margarites: Hørte om den P7 Klem her om dagen, så den får jeg lete opp. Ja, det er stor aktivitet framover. Jeg er glad den er til helga, for da er jeg ferdig til advent!Du har nok rett om fugleskremselet. Det lengter nok etter vårens gjøremål, tenker jeg.

    6. Ritamarita: Kjære deg. Slett det og glem hele greia! Jeg tenker alltid snilt jeg da, så kanskje den kommentaren var ment til noe andre, men havnet hos deg? Sender deg tusen klemmer og håper dette er første og siste gangen du får sånne dumheter på siden din.

    7. Hi-hi, hilsen fra et fugleskremsel til et annet 😀 Jeg vil gjerne få kjøpt litt julegaver snart 🙂 Helst i morgen, alle sammen 🙂

    8. Herlig!
      Jeg elsker julen og er godt i gang med å forberede stand på Magnor Glassverk sitt julemarked 🙂 Popper opp nisser og andre juleting som skal finne seg nye hjem.
      Roger sitter på verandaen og kommer seg etter halloween. Han gleder seg til å krabbe inn i garasjen sammen med Eksotiske Lena. Når skal han hvile frem til våren.
      Roger hilser til nissen og ønsker ham lykke til med julejobbing 🙂 Kanskje han finner en eksotisk nissemor? Roger anbefaler på det varmeste å ha en litt eksotisk kjæreste! GOD JUL nissemann!

    9. Fru Stussli: Herlig med juleforberedelser. Magnor? Det blir sikkert trivelig. Jeg har bare vært der på sommeren, men det er jo fint, så da kan jeg jo tenke meg kosen ved julemarkedet!
      Roger er på verandaen enda han altså. Hyggelig hilsen fra han, jeg skal overrekke det til vårt skremsel som ikke har fått navn enda. God jul tilbake! 🙂

    10. frodith: Du er da ikke et fugleskremsen, søta!!!!! Julegaver ja, håper du har fått det unna, så du bare kan kose deg framover. Klemmer til deg! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg