Snø?


Nei, det er ikke snø enda her. Det regner. men varmt drikke kan vi alle trenge på en grå dag.


Hos oss er vi glad i en brødskive med honning nå og da, men det er jo helt umulig å skrape ut alt i de glassene. Jeg gjemmer dem i kjøleskapet til en kald dag, eller om noen har litt vondt i halsen. Så koker jeg opp vann, heller det i glasset med honningrester og putter i en tepose. Nydelig drikke! Men de glassene er da ikke så vakre å drikke av eller? I det siste har jeg kjøpt honning fra Trøgstad. Klistrelappen er lett å dra av, men limet sitter igjen. Jeg pakker hele glasset inn i en side fra avisen. Klipper det til. Vekk med det som er for mye på sidene og på toppen. Så har jeg verdens koseligste drikkekopp. Om du ikke har glass eller boks med lim på, så bruk limstiften da. Det skal jo være lett å vaske vekk etterpå likevel.


Nå kan snøen komme, for jeg er klar!

#foto #vinter #hobby
19 kommentarer
    1. Mm…. honning er viktig for helsa…. en kopp sitron-te med honning hver morgen…. og har vi vondt i halsen, er det varm solbærsaft med honning vi bruker her…. kos deg med dagen <3

    2. Lurt og dekorativt 🙂 Sies at Honning er sunt da. Jeg likte honning som liten. Så her en dag kjøpte jeg honning som jeg skulle bruke til å lage kjøleskapsgrøt til noen her hjemme. Jeg måtte smake på honningen, ehhh smakte ikke som jeg husket. Kanskje om jeg smaker et par ganger til, så liker jeg det igjen 🙂

    3. Koselige bilder:) Og du er like kreativ som vanlig:) Honning er sunt:) Godt å ha i bakhånda når halsvondten kommer:) Ønsker deg en fortsatt flott mandag koselige natheless:)

    4. Så kreativ du er og de der ble kjempefine, rustikke og flotte 😀 Jeg bruker lite honning egentlig bare litt i middagsmat faktisk men det kan rettes på i en fei tralei. Her var det hvitt da jeg våkna og nå regner det men det kommer til å bli en fin dag for bilen får på vintersko på et veksted nå 😀 Ha en fiiin dag <3 klæmmevarmt 🙂

    5. Lisbeth Pedersen: Ikke all honning smaker likt. Mine favoritter er den fra Honningsentralen, original vel og merke, i gul blekkboks, og den som jeg får bra birøkterne her i distriktet. I det siste har de fått inn en i glass på Rema som jeg viser her i dag. Den er fra Trøgstad og er meget god etter min smak da. Du får nok prøve deg igjen, de sier det forebygger forkjølelse.Ha en fin dag!

    6. birdbay: Jeg har funnet ut at en teskje i ny og ned gjennom vinteren, sparer meg for mange forkjølelser, tror jeg da. Da ungene våre var små, spiste de, som mannen i huset, noen brødskiver av og til med honning, men ikke jeg. Gjett hvem som var forkjøla og hadde halsvondt i ett sett? Meg selvfølgelig.Jeg likte ikke den søte honningen. Men så tenkte jeg at jeg fikk ta en teskje nå og da for helsa, og brått var jeg frisk også. Nå liker jeg det på brødskiva også, og her i huset er vi ikke ofte forkjølet i hvert fall. Ha en vakker mandag, her regner det fortsatt, men fiskegratengen står og godgjør seg til middagen, så jeg har det fint!

    7. ladyaugust: Koselig ble det i hvert fall! Hvitt hos deg? Nei, her ble det bare enda våtere. Vintersko fikk bilen på av mannen i dag, så nå er den trygg. Jeg koser meg inne og forsøker å rydde litt i tomme plastbokser og syltetøyglass. Man kan ikke ta vare på alt, selv om det er mye gøy som kan lages av det. Litt av hvert, får være nok. Klem til deg i vinteren! 🙂

    8. Snødde litt på morran her…nå er det bare sørpe ..:)) Jeg har perioder jeg spiser honning jeg også..veldig godt , noen ganger på brødskiva og noen ganger i teen :)) Skikkelig fint det glasset ditt ble…koselig å ha det fremme når det er så fint :)) Klem fra Mjøndalen <3

    9. Honning er supersunt,men eg er ikkje veldig glad i det. Eg liker agavesiru og maple siryp,men honning blir så kvalmende søtt…..
      sku gjerne likt det -kjenner folk som spiser en spiseskje hver dag og aldri er syke. I USA bruker de honning på sår på dyr -spesielt dyr de redder som er full av lopper og lus og ahr sår overalt.
      tenk det da heller de på honing etter de resner sårene og så bandasjerer de. Honning bidrar til healing, fukt, næring og er antibakteriell…..så det er et super middel for sårheling.
      ha en sunn dag med en god kopp te 🙂

    10. annebe: Vakkert med snø, men jammen kan det bli glatt, det slapp vi da. Takk for hyggelige ord og nyt dagen med eller uten honning. Klem fra meg!

    11. ~Lin: Mange synes det blir for søtt. Legen min sa at det holdt med en teskje en gang i blant, for for mye sukker skal vi ikke ha.Jeg har vokst opp med honningbikuber og birøktere omkring meg, så vi lærte tidlig hva honning gir. Vi har lagt det på sår med stort hell mer enn en gang ja. Ha en herlig dag med eller uten te! 🙂

    12. Det sies at honning er sunt, men jeg er ikke veldig glad i det. Jeg har likevel kjøpt en flaske med akasiehonning. Den smaker ikke så mye honning som den der gullboksen med tykk guffe vi fikk i varm melk når jeg var liten. Akasiehonningen er god på litt gresk yoghurt, og i te. Koselig tekrus du laget, kreativiteten blomstrer ser jeg 🙂

    13. Ritamarita: Tror det er sundt i hvert fall!!!!! Bra det gikk fint med det andre.:) Sånt er ikke gøy. Sov søtt, så tastes vi. Klem fra meg 🙂

    14. margarites: Kost meg skikkelig i dag med hobby og hygge, yngstesønnen på pizza i kveld og jeg har ryddet masse. Stolt gitt! Ikke alle liker honning, men det er bra som forebyggende mot forkjølelse sies det! Akasiehonning er det lenge siden jeg har smakt. Det er også godt! Kos deg i kvelden. Nå går jeg å legger meg. Sov søtt! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg