Unnagjort!


Julemarked er gjennomført, og fugleskremselsgubben til søsteren har lagt seg i låven til det blir sommer. Da har han jobb i kjøkkenhagen hennes, for han vil sove til vinterkulda er borte. Nå er det bare å se fram til neste helg for meg, da er det advent med lys og stjerner.


Der jeg har vært i helga var det vinter og snø. Utrolig vakkert!


Skikkelig førjulsstemning om kveldene også der på gården hjemme. Nå er jeg hjemme, på plass ved kysten igjen og rimfrost er det her også i dag, enn så lenge! Jeg må bare si det som det er, i dag tar jeg det helt med ro etter en uker med masse jobb. Fornøyd, men sliten kan man si, men nå er julemessen for denne gang unnagjort! Ha en fin ny uke alle sammen!

#foto
26 kommentarer
    1. Nydelige bilder, atter en gang:) Nå kommer julestemningen sigende merker jeg:) Gleder meg:) Julemessen var vellykket ser det ut til:) Ønsker deg en fortsatt herlig mandag:)

    2. birdbay:Tusen takk! Hadde en super helg med julestemning. Men det er godt å komme hjem igjen også! I dag er det rydding som pågår her, for jammen ble det mye rot i innspurten før jeg dro. Nå begynner jeg å glede meg til min egen adventstid mot julekveld. Ha en herlig dag, her er det vakkert som et julekort der ute, med rimfrosne trær og sol!

    3. Sånn…da skal jeg prøve å være litt “med”igjen …har lest innlegg og fått med meg både kreative ting du lager,vakker natur, lefser og søt liten snømann….men har holdet meg unna skriving …
      Håper du koste deg med julemesse..og at selv om du er sliten kan nyte dagene…Koselige bilder med fin stemning her…..har kjøpt litt røde lys i dag…så i løpet av uka skal jag prøve å ta vekk litt av høstpreget i huset og få litt mer vinter og julestemning :)) Klem og fin dag videre <3

    4. Margrethe: Takk og takk!Nei, i dag er ikke den store iveren etter å jobbe hardt, så jeg rydder unna litt og forsøker å finne roen her. Men jeg er veldig fornøyd med helga så da er det greit! 🙂 Ha en fin mandag! 🙂

    5. annebe: Hei på deg.Alltid hyggelig med en hilsen fra deg. Her har det jo også vært stille noen dager, og sånn må det være innimellom for oss alle. Nå gleder jeg meg til noen rolige dager her hjemme så jeg får en viss orden før advent. Gleder meg også til å rydde vekk høsten og få på plass litt annet her og der. Kos deg masse på mandagen. Klem fra meg 🙂

    6. vel overstått messe 🙂 Er litt deilig med sånne selvom det tar energi så får en jo endel også. Møte masse folk, skape stemning, hjelpe andre finne sin stemning..ja mye kjekt å dele i en sånn stund 🙂
      velkommen tilbake til hverdagen….nydelig bilder 🙂
      ha en vakker mandag <3

    7. Koselig og sikkert travelt med julemesser 🙂
      Flotte bilder og nå blir en bare mere og mere i julestemning. 1. advent skal koret mitt ha adventskonsert i konserthuset på hotellet her ute – felles konsert med janitsjarorkester 🙂 Det blir spennende og mye øving nå siste uken 🙂
      Ønsker deg en fortsatt flott kveld 🙂

    8. ~Lin: Ja, det er utrolig morsomt og ikke minst spennende. Nå er det tilbake i hverdagen og det er også godt. Nå gleder jeg meg til å fikse litt til advent her hjemme, spille musikk jeg liker og nyte litt ro og fred noen dager. Takk for hyggelige ord og ha en vakker kveld 🙂

    9. etdiktomdagen: Det verste er å gjøre klart til alt sammen, men messa var gøy! I går kveld ryddet vi unna det meste, og jeg dyttet bilen full av pyntenisser og diverse før jeg kom meg hjem. Jeg orket ikke tømme bilen da, så den ble kjørt rett i garasjen. I dag har pyntenissene kommet på lager igjen og så er det et år til neste gang. Skal du synge? Så festlig. Korsang er gøy, jeg var med i kor før, men de siste årene har jeg ikke rukket det også. Jeg skulle visst hatt flere timer i døgnet!Øv på, jeg heier!!!! Kos deg i kvelden 🙂

    10. Godt å kunne ta det med ro etter en aktiv periode. Og du hadde bilder full av stemning av hva vi har foran oss :). Fin uke til deg også.

    11. BforB: Ja, jeg har kost meg masse, selv om det er slitsomt også. Der var det mer snø enn her og det var så vakkert. Nå blir det noen dager jeg skal prøve å slappe av litt her hjemme og det blir godt. Jeg trenger litt ro og fred for meg selv, etter mange uker med høy aktivitet. Det skal bli godt å få tatt litt husvasking og så kan jeg hygge meg litt samtidig. Kos deg i kvelden:)

    12. Flotte bilder som vanlig, og julestemningen kommer når jeg ser på dem. Vel overstått julemesse, tenker det var kjekt, men hektisk. Nå kan du ta deg en velfortjent pause, og bare pusle med ting du selv skal ha glede av 🙂

    13. margarites: Akkurat nå er det litt stille en ukes tid og det trenger jeg jammen. Utrolig sliten, men fornøyd etter vellykket helg og da er alt så greit. Kos deg i kvelden og takk for hyggelige ord fra deg 🙂

    14. Fine bilder som jeg faktisk fikk litt julestemning av. Det så veldig koselig ut der spør du meg 🙂

    15. frodith: Jepp, supertrivelig når de som stakk innom ikke hadde lyst til å gå igjen, fordi de koste seg! Nå går det fort nå. Brått er det første advent til helga og så kommer desember! Jeg gleder meg stooooooooooooooooooooort! Klem 🙂

    16. Vel blåst og vel unt med noen dager å puste ut på. Var sånn julemesse her på lørdag men dit kom ikke vi oss da.. men det er prisverdig med alle de som bruker fritid og masse energi på å organisere sånt 🙂

    17. dedicat: Tusen takk! Ja, det tar masse tid og krefter, men jammen er det gøy også. Jeg bodde jo der i min oppvekst, så det er fint å treffe slekt og venner, naboer og andre. Litt trist når det er over, men vi setter nok i gang neste år også. Da har vi 25 årsjubileum gitt. Håper det er bra med fruen og deg og at dere han glede dere sammen over den gryende adventstiden. 🙂 Jeg titter innom deg siden i dag og ser hva du har bedrevet de siste dagene! 🙂

    18. fruensvilje: Tusen takk! Ja, jeg fikk julestemning jeg også denne helga og den følelsen har jeg tenkt å holde på! Jeg er kjempefornøyd med det hele og gleder meg allerede til neste år! 🙂

    19. Ja nå gleder jeg meg også til helgen! Da skal julepyntingen starte både ute og inne. <3
      Herlige bilder du viser med masse julestemning. Vi hadde jo litt julestemning her også med bittelitt snø men masse snøkrystaller på gress og trær. Men nå har det regnet bort alt sammen! Får håpe på litt snø etter hvert, så julestemningen kommer for fullt!
      Fortsatt fin kveld!
      Line

    20. Huset på landet: Ja, og fortsetter dem med mildvær, så får vi skape stemning inne i huset tenker jeg. Om kvelden er det jo mørkt uansett. Her ligger tåka over skogen igjen, men det er pent det også, snø hadde vært finere!!! Her går det i rydding i dag også. Må prøve å få orden i hobbyrommet før jeg fortsetter, så er det jobb noen timer før det mørkner. Tror jeg skal få på plass lysene på treet ute i dag, så er det gjort. Mange av naboene har allerede tent sine, men jeg venter til helga, for da er det advent og start på kosen for meg. Ha en vakker dag uansett vær! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg