Skurevalsen?


Adventskalenderen til mamma ble klar og hun smilte fornøyd! Ikke alle på 85 som har pakkekalender!


Det er advent til helga og jeg har begynt litt med forberedelsene. Hvordan vil jeg har det i år tro? Lilla, hvitt, grønt eller skal jeg gå rett på det røde?


I helga var det så vinterlig og vakkert, men det varte ikke!


Tåke og regn har vi idag, men det er pent det også. Jeg koser meg likevel her inne! Det skal ryddes og atter ryddes i hobbysaker, klesvasken og i huset, så jeg er ikke arbeidsledig på en god stund. Skurevalsen tar jeg litt innimellom, men jeg skal slett ikke skure tak og vegger nå. Det får vente til våren, så jeg ser hva jeg gjør.  Håper du også har en fin dag, og er i rute mot adventstiden. 

 

 

#foto #blogg #vinter #advent #adventskalender
24 kommentarer
    1. Så fiiiin adventskalender til moren din 🙂 Og så kjekt for henne, å ha en datter som er så snill og god <3
      Jeg er spent på å se hvilken farge du går for i adventstiden. Jeg har selv bestemt meg for lilla i år 🙂 Gleder meg til å pynte. Men er ikke noe stas riktig enda. 1. søndag i advent har jeg ikke noen stue å pynte. Så det får jeg gjøre frem mot den 2. søndagen 🙂
      Været her er vått, som det pleier 🙂 Og det merkes når man skal bære ut søppel og tunge materialer for å kjøre det på søppelfyllingen 🙂 Men i år greier jeg faktisk å hente frem litt julestemning. Jeg tror det må ha med at jeg blir inspirert av å lese blogger, og fordi jeg snart har ny stue ferdig 😀
      Kos deg masse videre i dag 🙂
      Klemmmmmer godt 😀

    2. så heldig hun er…..nei ikkje alle på hennes alder på pakkekalender,men er jo hyggelig det da <3
      Er relativt i rute.....bloggkalender er i boks...kalender til datteren min er i boks....den vakre kalendereboken fra deg er i boks til konen til min far -blir en flott kalender for henne ,boken er helt super!!!!
      Har advenstlys -i lilla....har duk og pynt,men må rydde mer her før eg kan pynte og vaske stuen litt....
      Har holdt på med sånne rydde prosjekter for å få vekk ting eg ikkje trenger. Da tar man alt ut og sprer det utover så en ser hva en har. problemet da er......alt skal sorteres og ryddes i sine respektive bunker så i LOVE, KEEP og DONATE og foreløpig er vi bare komemt til spre det utover stadiet. Må ta meg kraftig sammen og bare RYDDDE,men eg liker det ikkje -det er så utrolig kjedeliiiiiiiiiiiig hahahaha 😀
      ha en vakker tirsdag...tåke og regn tross alt 🙂

    3. Så koselig med adventskalender til moren din..fin var den også :)) Jeg har begynt å pynte med rødt med en gan de siste åra jeg…før var jeg innom lilla også…men har så mye i rødt :)) Grått her i dag også…men bildene dine ble fine med gråvær også de …selv om blå himmel er favoritten 🙂 Klem <3

    4. Nydelige bilder:) Er litt gråere i dag ja:) Men været er vanskelig å få gjort noe med:) Skjønner godt at hun synes det er stas med pakkekalender:) Det tror jeg jeg vil ha når ungene har flytta ut:) hehe… Hvis ikke blir det urettferdig, hvis mor har og ikke de:) I år skal jeg kose meg med adventskalenderen din jeg:) Ha en herlig dag:)

    5. Eva: >Så bra du klarer å finne fram litt stemning i hjertet ditt! Det liker jeg! Noen ganger må jeg lete det fram, mens andre år kommer det helt av seg selv. Jeg synes det blir noe eget bare jeg får på lysene på treet ute på terrassen og adventslysene brenner. Nei, jeg har ikke bestemt meg enda, men jeg fant fram et fat og helte på salt som snø! Enda har jeg god tid da. så kanskje det blir noe helt annet???? Så godt dere er i gang med oppussingen, kan tro det blir fint når alt står klart. Her regner det i dag, men inne er det koselig synes jeg. Ha en herlig kveld og lykke til med fortsettelsen! 🙂

    6. ~Lin: Så bra du har fått på plass så masse, da fikser du nok lett resten også! Jeg har kjøpt lilla lys, men jeg ble litt skeptisk? Jeg må tenke litt til først, før jeg bestemmer meg. Kanskje jeg like godt lager en til kjøkkenet og en til stua!
      Rydding er ikke akkurat gøy. Noen ganger føler jeg at jeg bare flytter tingene rundt. Men man må være hard noen ganger og gjøre som deg, med litt kasting og litt gi bort. Føler jeg har vært ganske flink til deg i dag, men det er en hel del igjen. Har aldri lyst til å begynne med sånt, men når jeg først har begynt, går det helt fint! Dagen er vakker her, selv med regn. Jeg spiller litt julemusikk og drømmer meg bort litt, mens skurevals og ryddepolkaen går sin gang. Kos deg i kvelden, for her mørkner det nå! 🙂

    7. annebe: Synes hun fortjente det i år!!!!! Festlig å gjøre litt rart til henne, for hun setter pris på det også! Rødt er fint, men jeg vil liksom vente litt til!!! Men rødt er så lunt og koselig at det kan godt være at jeg ender med det likevel. Kos deg i kvelden med en klem fra meg 🙂

    8. birdbay: Morsomt å gjøre litt ekstra for noen. I fjor fikk hun te-kalender av meg. Jeg kan godt få pakkekalender av mine når jeg blir eldre kanskje!!!! Det behøver jo ikke å være dyre sakene heller for at det skal bli trivelig! Hyggelig du skal kose deg med min kalender. Tydeligvis har den falt i smak hos mange, og det er kjempegøyl!!! Ha en vakker aften hos deg! 🙂

    9. etdiktomdagen: Ja, det er mange som hopper over det lilla som er adventfargen. Jeg har ofte havnet på hvitt, men i år ble det liksom så tregt, at jeg kjøpte lilla kubbelys da. Men jeg får tenke litt til. Ha en herlig aften! 🙂

    10. så koselig da at din mor har adventskalender 🙂 ja selv i høg alder kan en hygge seg med overaskelser i hverdagen.
      ser du har lilla lys,da kan du ha lilla advent,jeg har 2 lilla duker og lys,ja det har jeg faktisk ikke sjekket ut ennå hvilke farger jeg har i skapet hi hi,men advent blir det lell

    11. fruensvilje:Ja, det blir advent uansett og jeg gleder meg. Jeg kjøpte lille lys, men jeg vet ikke helt om jeg vil bruke dem nå likevel! Har litt andre alternativer også. Enda er det jo noen dager til helga, så jeg kommer nok i mål tenker jeg! Ha en finfin kveld 🙂

    12. Så fin den kalenderen er. Dette skal jeg jammen vise til sønnen på 18 år og si at en slik ønsker jeg meg også… Hjelper nok ikke vil jeg tro…Flotte bilder var det hvertfall 🙂

    13. Så koselig med kalender til mammaen din. I år har jeg laget adventskalender til min mamma også – en te kalender 🙂 Og så har jeg laget en til meg selv også, og til tre kollegaer på jobben 🙂
      Ellers har kulden her også forlatt oss, og det er vått og grått igjen. Nå gleder jeg meg til å finne lilla lys og adventsstjerne til helgen. Ha en fin kveld 🙂

    14. astmaogallergi: Nei, du er kanskje litt for ung, men når du blir over åtti kan det jo hende han unner deg det!!! 🙂 Takk for hyggelige ord og nyt kvelden 🙂

    15. frodith: Jepp, det har startet litt inne i hodet mitt og det er koselig! I kveld ble det litt shopping og nå blir det snart lyst i vinduene her gitt. Gøy! Klemmer til deg på tur! :9

    16. margarites: Så flott du har laget te-kalendere!!!! Min mamma finn en sånn i fjor og den falt i smak!Koselig å glede andre! I år var det andre som fikk sine! :)Her regner det som bare den, men ikke noe å gjøre med. Jeg har tittet på adventssakene i kveld, og jeg gikk til innkjøp av litt nytt også. Nå nærmer det seg ja. Kos deg i kvelden. Klemsiklem 🙂

    17. Tror det blir nydelig og stemningsfull adventspynt hos deg. I morgen skal jeg pusse litt sølv og messing. Det er slikt som “varer” en stund, og så synes det så godt!!!:)

    18. karidansen: Herlig med blankpusset ja! Ja, det er en glede hvert år å gjøre i stand til advent og jul. Koser meg veldig med det. Ha en vakker kveld! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg