Det stunder mot jul!


For hver dag, så kommer vi nærmer julekveld. I dag har jeg tatt fram litt av hvert i stua. Nissen jeg sydde og satte sammen i fjor kom fram igjen. Mine kunstige julestjerner, keramikkpepperkakehjertene, en kunstig amaryllis sammen med litt furu og en bukett med hvite tulipaner. Ja da, tulipanene er også kunstige. De skal jeg sette sammen til en dekorasjon på julebordet på lille julaften, men jammen kan jeg glede meg med en fram til det skjer. Hvorfor alt det kunstige tenker du kanskje. Når man har allergikere i familien, så tar jeg hensyn selvfølgelig. Ingen skal behøve å komme hit og bli syk i  jula.Jeg synes de kunstige blomstene er så vakre, pluss at de står hele jula til enda.


Litt edelgran her og der, går bra. Sviblene, er som det andre, kunstige. Jeg synes de passet så fint til denne sammensetningen av dyre og billige ting. Fatet har mannen fått i gave, men jeg hadde ikke noe som passet til. Da fant jeg fram to lysglass som jeg kjøpte en gang for ti kroner stykke. Men litt hvitmaling i bunnen av glassene og litt hvitt på stettet, passet de perfekt! Engelen laget jeg selv og nå skal jeg snart knytte på litt røde sløyfer på stetten på glassene og fikse litt rødt i dekorasjonen, så er advent over og jula setter inn.


Litt humor må man også ha. Disse englene er stengt inn i hvert sitt glass, og de tigger om å få komme ut igjen! Men der får de være denne jula, se skal jo være til glede for store og små. Staaaakars, jeg må nok slippe dem ut igjen snart.

#jul #blogg #foto #advent
25 kommentarer
    1. Herlige engler 🙂 Hi-hi, vil uuuuut 😀 Jeg er helt for kunstige greier 😀 Nå er jeg hjemme igjen fra hotell-opphold 🙂 Deilig å være hjemme 🙂 klemmer <3

    2. du har mye vakkert i heimen,og kunstigt er helt toppers,jeg har også forskjelligt som er kunstigt ,men her er det jeg som reagerer på div planter og dufter ))
      Ja no er advent snart over og vi kan for alvor finne fram det røde og det gleder eg meg til

    3. eg er som deg eg har kunstige blomster i julen ,men et er fordi eg dreper de og da ser de stusselig ut med null blader 😀
      de englene var kule 😀

    4. fruensvilje: Her er det flere enn meg, så det er et enkelt valg med kunstig. Hjelp så mange som blir syke av de vakre julestjernene. De tror de har fått influensa og holder det gående hele jula stakkas. Fint med litt rødt nå ja. Koser deg i kvelden og ro ned nå. Godt du kan sitte litt da! 🙂

    5. cuskima: Måtte smile her, for det hørtes ut som meg. Julestjerner med bare det røde igjen og asalear som hang, det var meg før det. Men de kunstige holder seg så fint atte! Ja, jeg liker de englene. Når jeg lager ting selv,kan man jo ha litt humor! Ha en vakker kveld.

    6. i kveld kommer noen av barna våre,dei skal partere en halve hjort ,ja vi får 2 halve i sesongen og barna deler den ene halvparten,da låner dei kjøkkenet til mor,og jeg ja jeg skal se på og drikke kaffe

    7. fruensvilje: Så det inne hos deg at hjorten skulle komme. Men det er koselig å se på da! Du får sikkert en hyggelig kveld med dine, og så blir det masse god mat!!! Hjort er ikke noe vi spiser ofte. Her er det mest elg, som jeg er heldig å få fra familien min som har jaktterreng. Vi skal lage en skikkelig steik av det i jula. Nyt kvelden med dine! 🙂

    8. ja nei ett år da døde ALLE bladene før jul og eg satt igjen med en ribbet julestjerne hahahahaha ALDRI mer….nå er det fake og de er så fine atte og koster mer null og nix vært år :D:D

    9. samboeren til faren til søskene mine trodde meg ikkje da eg sa eg hadde fake orkideer…hun måtte kjenne på dem og tilogmed da trodde hun meg ikkje -til eg dro de opp og hun fikk kjenne på plastjorden HAHAHAHAHAHA

    10. cuskima: Sånn er det, og det er utrolig morsomt. Jeg kjenner folk som vannet kunstig asalea! Mange tror jo ikke at de kunstige blomstene kan være så fine, men det er de.

    11. Så mye herlig å hvile øynene på. Falske blomster er helt supert, for det er mange som reagerer på svibler og julestjerner. Det er ikke nødvendig, o det er jo utrolig mange fine og naturtro “jukseblomster”. Nyt helgen 🙂

    12. Ritamarita: Ja, her er det englekor!!! Uff da, hodepine på en lørdag er ikke gøy. Håper det går fort over så du kan kose deg maks! Sender deg godbedringstanker og en diger klem. Snart jul!!! 🙂

    13. margarites: Takk! Om man ser seg litt om så er det masse fint å få kjøpt, og dyrt er det heller ikke. Nå er det lørdag og her skal det pakkes inn resten av gavene før kvelden. Men først er det kaffe og mat ja!

    14. Huset på landet: Tusen takk. Ja, det ser jo litt ille ut da, men de slipper ut etter jul! Nå er de humordekorasjon i “heimen”! Kos deg på lørdagen! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg