Nedtelling!

Nå starter nedtellingen til et nytt år. Jeg har funnet fram blanke ark og jeg har prøvd ut de nye fargestiftene mine allerede. 2016, hva vil det tallet bringe oss?


Juletreet skal stå enda noen uker ut i det nye året, men det røde i borddekorasjonen blir fjernet i dag. Nå blir det hvitt og grønt, pluss litt glitter da. Fint med kunstige tulipaner, for de er like vakre!


Kjøttet er tatt opp fra fryseren, så jeg kan lage maten nesten klar i kveld. Her blir det Karelsk gryte i morgen. Lettvint for vertinnen, og så godt. Oppdelt fårekjøtt, oksekjøtt og svinekjøtt i en gryte med masse løk og krydder, servert med poteter og grønnsaker. Gleder meg allerede. Nå skal jeg ta skurevalsen. Litt mange hybelkaniner som spretter rundt i stua. Ha en fin lille nyttårsaften!

25 kommentarer
    1. Margrethe: Tusen takk. Jeg måtte jo prøve de nye fargene. Tidlig oppe du også ja. Jepp, nå er det igang med bøtteballeten. Jeg vil få det unna, så jeg kan gå en lang tur etterpå.. Nyt dagen!

    2. God morgen kjære deg 😀 En ny dag med nye muligheter:-D Det ble bra resultat ut av de nye fargestiftene dine, flinke deg :-))
      2016 blir et spennende år for meg, Jeg går og venter på en operasjon som jeg skal få løpet av det nye året. Jeg skulle få den operasjonen på A- hus.. men pga for lang ventetid der ;-/ har fastlegen min søkt om raskere hjelp på St. Olav hospital. Så nå går jeg bare og venter på tilbakemelding fra St. Olav Hospital ..:-))
      Spennende mage år blir det i 2016 for meg.. 😀 Nok om meg og mitt !
      😀 Dans deg igjennom kostevalsen..og kos deg masse etterpå
      med forberedelsen av gryta som du skal lage til i dag.
      Ønsker deg en strålende og innholdsrik onsdag 😀 Stor klem til snille deg :-))

    3. Den gryta hørtes god ut! Kos deg med skureklut og matlaging. Ja, enig. Bilde var kjempe fint! God dag til deg, og nyt turen din etterpå. Gleder meg til fine bilder av den senere da:))

    4. For et nydelig bilde 😀 Du burde ha fargestiftene fremme hele tiden du <3 Her har julebesøket kommet og vi koser oss. I dag skal det bakes en kake, en himmelsk sjokkokake med karamellkrem for det må man jo ha til nyttårsaften såklart 🙂 Kos deg med surebøtta, det gjorde jeg i går 🙂 godklæmme <3

    5. Ritamarita: Hei på deg! Ja, et nytt år med nye utfordringer for deg og meg! Håper du fikser det fort, så du kan nyte dagene som kommer mot våren og mer sollys! Nå er det værste gjort av bøtteballeten, resten tar jeg i morgen formiddag.Lurt å våkne tidlig, da rekker man mye, mens andre sover. Ikke det at huset må skinne, men det er hyggelig med rent bad og gang også. Kjøkkenet er jo prioritert hele tiden det.Koselig å gjøre i stand til selskap. Håper bare ikke det blir alt for ille kjøreforhold. Her har det regnet på morgenen, men ikke nok til å fjerne snøen da.Kram snø, gir jo muligheten for snølykter. Jeg skal ut etterpå, vær trygg! Ha en vakker dag du søte. Klemmer fra meg 🙂

    6. astmaogallergi: Gryta er kjempegod og så lettvint når alt er klart på forhånd. Gleder meg over årets siste dag! Ha en vakker dag du også. 🙂

    7. ladyaugust: Tusen takk!!!! Jeg liker å tegne og fargelegge. Koselig og avslappende er det. Kake? Her blir det en pavolva med krem og jordbær, pluss masse hakket sjokolade, valiljesaus og så små kaker da! Bakte flere marengskaker før jul jeg, så den ligger klar i frysa til i morgen. Da skal den dynges med godsaker!!!! Snart klar med det værste, for i dag våknet jeg kvart på seks? Ikke lurt, for jeg vet at innen kvelden er jeg kjempetrøtt. Men jeg kan ikke sove på kommando heller. Nyt din dag, den nest siste i dette året! Klemmer fra meg:)

    8. Enkle streker blir til en flott tegning – under dine dyktige fingre! Ja, det blir et spennende år! Fint å bruke om igjen basisen i dekorasjonen. Jeg har ikke laget blomsterdekorasjoner til jul i år. Føler at det er noe som mangler, men får se om jeg får ånden over meg til nyttår! 😉

    9. karidansen: Tusen hjertelig!Ja, et nytt år ligger der og venter. Det blir spennende å se hva det bringer oss alle! Alltid koselig med litt pynt på bordet om man skal ha selskap eller ikke. Kos deg masse 🙂

    10. all min pynt står til 7 januar….datteren min har bursdag da..8 skal all pynt ut og da er det vår om det vil eller ei :D:D
      vi skal bort i morgen og er tilbake på lørdag
      nyttårsforsettene går nok på å gjøre som eg holder på -resne bort alt eg ikkje trenger for å skape plass til nytt og frisk 😀
      ha en vakker onsdag <3

    11. Koselig. Høres godt ut med karelsk gryte 🙂
      Her i huset blir pynten den samme i alle fall i en uke til, men så begynner den å tas ned. Her skal det ikke bli nyttårsfest. Skal til min bror. Så da får de stå for maten 🙂 Selv har jeg egentlig bare lyst å sove. Men så lenge jeg har barna mine, skal jeg nok holde ut til vi hilser det nye året velkommen 🙂
      Takk for det gamle, og ser frem til å følge deg inn i det nye året 🙂
      Goood klem til deg <3

    12. cuskima: Så fint da, med en fødselsdag i det nye året! Her forsvinner nok det meste ut omtrent som hos deg. Så er det ut og kjøpe friske tulipaner og vente på våren!!! Kos deg i kvelden 🙂

    13. Eva: Så koselig sagt da. Jeg gleder meg til å følge deg videre også!!!! Takk for fin kontakt i året som har gått og klemsiklem i kvelden 🙂

    14. nydelig tegning,ja du kan gjerne ha fargekriter du ,så flinke som du er.Det var smart å fornye ioosatsene med ny farge på blomstene ,ja mange av dei kunstige ser helt ekte ut ,men dyre i innkjøp

    15. fruensvilje: Koser meg med å tegne stadig vekk, så farger må jeg ha. 🙂 Ja, de er litt dyre de kunstige, men så har jeg dem år etter år også da! Ha en fin kveld 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg