Plukk inn våren!


Ja akkurat, hent våren inn. Her var det ikke så kaldt i dag, så jeg gikk en tur i skogen. Det har kommet snø, men ikke nok til å gå på ski. Snøen er lett som pudder. Hakkespettene holdt på med sitt. Kongler ble festet og så hakket de løs frøene. Den ene lagde konsert med å hakke på lokket på en telefonstolpe. Vårmusikk det. Svarttrosten hoppet på bakken, og jeg plukket vår!


På skogbunnen var det masse tyttebærlyng og blåbærlyng. Om det kommer mer snø, blir de jo borte. Jeg plukket en stor bukett. Halvparten satte jeg i vann og den andre halvparten la jeg i fryseren. Så når den første buketten er sprunget ut og visner, har jeg en til! Eller jeg kan gi den bort til noen som ikke kommer seg ut i skogen.


En haug med bjørkekvister ble også med hjem. Etter litt jobb og noen meter ståltråd, fikk jeg litt ekstra pynt til bordet i stua. Jeg liker bjørkekvister og det lukter faktisk vår også av dem. Noen driver fram løv, men det skal ikke jeg gjøre av dette. 


Litt friskt furubar ble også med inn. Så nå har jeg hentet våren. Kjempekoselig å se på, og litt nytt til bordene etter jul var slett ikke dumt!

 

#foto #hobby #blogg #vinter
25 kommentarer
    1. Ajjj, du er bare så utrolig kreativ :)) Det ble jo skikkelig fint. Hadde vel aldri tenkt på å putte lyngen i fryseren engang! Må smile av deg. Du er jo helt utrolig… :))

    2. Fantastiske bilder og kreativiteten blomstrer:) Du er nå bare utrolig flink da:) Og hente våren inn, ja det var en fantastisk god ide:) Ønsker deg en herlig fredag, kreative flinke natheless:) Klem:)

    3. så lekkert -her går det mest i plast da eg er allergisk mot endel pollentyper ,men er så kjekt å se så masse lure tips og kreativitet som er rundtomkring :D:D

    4. cuskima: Plast er fint, det bruker jeg også masse av. Her blir ikke bjørka drevet fram og da går det bra for familien. Men blåbærlyng tåler vel de fleste, og det er så herlig når det titter fram bittesmå nye blader. Gøy å dele det med deg og de andre! 🙂

    5. ja blåbærlyng tåler eg……bjørk er et *he@@@@ hahahaha samme med nyklippet gress da er eg solgt…og hesjhing på landet ……wææææææ da er eg ødelagt da hjelper det kun å stå i dusjen 😀

    6. Masse fine bilder, både ute og inne. Jeg ser du har kost deg 🙂 Du tar bildet hos meg selv, på egen hånd ikke sant? trenger ikke sende på mail? 😀 Klemmer til deg <3

    7. frodith: Takk! Ja, det var så fint i dag! Godt med en tur ut og det var ikke så kaldt i dag heller. Om jeg tar bilde hos deg? For å bruke det som “lite” på Paint, trengte jeg det ikke på mail som du så! Du hadde jo så flott isbilde atte!

    8. fruensvilje: Ja, her er det liv i flaggspettene. Tror det er unger fra i fjor. De holder seg nær der de vokste opp over vinteren, ser det ut som. Jeg hadde bare det lille kamera, og de satt bare fire meter fra meg. Men speilrefleksen lå hjemme den, så jeg fikk ikke zooma stort!

    9. Herlige fine bilder.. her har det vært over tjue siste uka i alle fall. og masse frostrøyk.. Men rakk ikke få tatt bilder i dag.. sukk Ha en fin helg

    10. Helt utrolig flott ble det! Det hadde ikke jeg klart å få ut av noen bjørkekvister og blåbærlyng og tyttebærlyng, i alle fall! Lurt å putte litt i frysen også, ja. 🙂 Godt å komme seg ut, og flotte bilder fikk du!

    11. Flott natur både inne og ute her :)) Og gøy med fuglebildene :)) Bra du fikk deg en tur ut i vinterværet også :))) God helg videre <3

    12. dedicat: Brr, det hørtes kaldt ut. Her ble det litt mildere i dag, så da ble det tur ut for meg. 6 blå er ikke så ille, om man kler seg. God helg til deg 🙂

    13. annebe: Kosa meg skikkelig, og det gjorde visst fuglene også. Godt det ikke er så kaldt lenger, men nå kommer snøen ser det ut til. Det blir spennende om vi får skiføre! Klemsiklem til deg 🙂

    14. Så flott og så lurt 😀 Her er alt snødd helt ned men jeg har bestilt vår så den kommer snart altså 😀 og da skal jeg sitte på trappa med kaffekoppen i ene labben og nyte sola som varmer <3 gooodnattaklæmme <3

    15. ladyaugust: Å, det hørtes ut som en drøm, men kaffekoppen i vårsola. Men det kommer, det kommer! Gleder meg, men i dag snør det her! Klem til deg på lørdagen!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg