Barnslig moro!


Litt moro må man ha. Ser du hva dette er laget av? Det ble slett ikke vakkert, men moro hadde jeg det mens jeg holdt på.


Jeg kunne sikkert gjort mye mer ut av det, men det var ikke lett å få tenner og cernitleire til å passe sammen. Hva jeg har drevet med her? Elgtenner! Jeg fikk tak i et par digre jeksler, og noen små tenner i høst fra en jeger. Utrolig fasong på de tennene. Etter at han hadde kokt dem, så var de helt rene. Jeg pakket “røttene” inn i cernitleire så elgene fikk litt lenger ben. De små tennene fikk være horn på elgoksen hode. Etter ca.åtte minutter ved 100 grader i stekeovnen, hadde cerniten herdet og jeg kunne lime det hele sammen og male det brunt der det passet.

Ved siden av de gamle trehusene mine på hylla, ble de da riktig søte. 

#foto #blogg #hobby
20 kommentarer
    1. De ble jo helt fantastiske:) Dem skal jeg vise til faren min som er en innbarka elgjeger:) Det var utrolig kreativt og artig laget:) Og de tre husene dine der, de var skikkelig nydelige:) Ønsker deg en strålende lørdag flinke du altså:) Du imponerer meg stadig:)

    2. birdbay: Jeg synes de ble morsomme og enhver jeger( jeg er kamerajeger) må vel ha sitt trofè!!!!! Hils til faren din og be han sette i gang med vasking av tenner! Trehusene mine har mannen min skåret ut til meg av noe gammelt trevirke vi hadde liggende. Ha en vakker dag med masse kos!

    3. Ha-ha, herlige elger 🙂 Du bruker alt du, og får til flotte resultat uansett 🙂 Moro 🙂 Ha en fin lørdag, men nye kreative sprell 🙂 Klemmer i vei <3

    4. Nei så stilig!!! Jeg satt og tenkte for meg selv at du har iallefall laget søte små elger….. så las jeg at du hadde brukt elgetenner 🙂 kreative deg !!!!
      Ønsker deg en flott lørdag 😀

    5. etdiktomdagen: Jeg fikk tak i noen tenner før jul, og jeg så “elger” allerede da i de fire tannrøttene i hver jeksel. Gøy var det. Kos deg på lørdagen!

    6. Ja, var det noen som kunne lage noe ut av tenner så var det jo deg. Luktet det noe når du kokte de?
      Jeg og veslemor har forøvrig laget to is lykter med ballonger. En med varmt vann og en med kaldt. Den vant den med varmt vann. Den ble så klar og fin. Nå lyser det så vakkert på verandaen min. Tusen takk for tipset :)) Nyt kvelden, flinke deg :))

    7. Ha-ha, du er ikke sann. De ble ganske sjarmerende de elgene! “Elgtenner i solnedgang!” Finnes det noe du ikke klarer få noe kreativt ut av? 😉 Tror INGEN andre har noe tilsvarende hjemme i stua! 😀

    8. astmaogallergi: Ja, det lukter visst ikke så godt, men jeg fikk dem renvasket og fine! Koselig du forsøkte ballonglykter. De med varmt vann blir jo som det reneste glass. Nyt kvelden 🙂

    9. karidansen: Nei det er vel ikke alle som har elgtenner i seksjonen og lysetaker laget av innmaten i et toalett, et nytt toalett vel og merke. Men det skaper hyggelig prat da! 🙂

    10. Snakk om kreativ sjel 🙂 Utrolig hva du får til, og hvilke ideer du kommer på. Tror du har en utømmelig kilde av inspirasjon. Herlig å følge med på for oss andre. Ha en kreativ søndag 🙂

    11. margarites: Er alltid redd for at det skal oppfattes som skryt, men det jeg ønsker er at andre skal få ideer også! Ha en fin søndag, her snør det tett nå! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg