Årets første skitur!


Nei da, denne skiløperen la ikke i vei med så veldig stor fart. Det er i hvert fall tre år siden sist, så hjelp så rusten! Men jeg gikk av sted med godt mot og var ute i en time i det fine været. Visst var det kaldt med ti minus mitt på dagen, men det føltes som om sola ga litt varme. 


Jeg har slett ikke nytt og fint skiutstyr, men mitt over tjue år gamle sett fungerer fint til mitt bruk.Når man bare skal gå rolig utover snødekte jorder, inn under tunge grantrær i skogkanten, følge skogsveier og nyte holder mine gamle smørefrie ski helt fint.


Gøy å se på dyrespor også. Her hadde både rev, elg, hare, rådyr, fugler, mus, et menneske og en hund vært ute på tur.

 

Jeg kosa meg skikkelig i formiddag. Etterpå ble det kaffe, julekake med brunost og en klementin på terrassen.

#foto #blogg #friluftsliv #vinter #hverdag
26 kommentarer
    1. Så flotte bilder, men skitur det synes jeg hørtes kaldt ut i dag:) Du er nå flink da:) Og kommer deg ut i vinterværet:) Ha en nydelig kveld fine du:)

    2. Det så ut som en kjempefin tur da. Skikkelig VINTERBILDE 🙂 Er liksom litt som i gamle dager 🙂 Herlig <3 Og kost deg, det er bra 🙂 JEg har ikke gått på ski på 20 år HVERTFALL 😀 Klemmer <3

    3. fruensvilje: Det blir ikke ofte, for vi drar sjelden på fjellet og går på ski. Tror egentlig jeg passer best her nede på sletta, for jeg er helt ute av trening. Ja, vakkert er det. Været var jo så fint også. Kos deg i kvelden 🙂

    4. Ritamarita: Uff, så kaldt du har det stakkars. Dumt når bilen streiker.Håper det ikke blir så ille her. I dag var det fint i sola. Klemsiklem til deg 🙂

    5. birdbay: Nei, det var ikke så kaldt faktisk. I skyggen var det minus ti, men i sola var det mye bedre. Jeg var varm og god, hele tiden, og ikke behøvde jeg å beskytte ansiktet heller. Når det blåser blir det jo så mye verre, men her var det helt stille. Følte jeg fikk masse energi etterpå! Kos deg i kvelden. Her venter jeg besøk av sønnen, så nå blir det kaffe! 🙂

    6. frodith: Var litt barndomsfølelse over det. Alene på tur, stillheten, lyden av skier mot snøen, lav sol og kulde. Ja, jeg følte meg nesten som ti år igjen gitt!Jeg gikk veldig mye på ski som barn, så jeg savner det mange ganger. Det var mye mer snø der jeg vokste opp. Men nå var det nok her også,i hvert fall om man holder seg til stier. Bekkene rant lystig, så det gjaldt å holde seg unna der snøen lå over vannet. Men jeg vet jo hvor det er her da.Det ble en dag med et fint minne! Men nå blir det spennende å se hvor støl jeg blir i morgen!!!!!!Klemsiklem fra meg 🙂

    7. Ritamarita: Brrrrr, her er det også spådd kaldere i morgen. I dag tidlig var det 16 minus her, men det er jo ikke noe i forhold til hos meg. Det gjelder å holde varmen i stua da! Pakk deg inn i pledd og hold varmen! Klemmer med ull og smil!

    8. Skitur høres gøy ut 🙂 Selv hater jeg å gå på ski for jeg fryser på bena etter 10 meter (ja jeg har prøvd alt he he) Igjen superfine stemningsbilder av deg og ditt nye kamera, og mat ute på denne tiden av året, hjælp sier nå jeg , du er tøff !! 🙂 Utstyret er ikke så farlig synes nå jeg, viktigst at en kommer seg ut i skisporet hvis det er det man har lyst til 🙂 Ha en fin kveld med eller uten ski 🙂

    9. Takk for fine vinterbilder!) Jeg kjøpte nye ski i fjor, så jeg kan ikke unnskylde meg med at jeg har dårlig utstyr. Jeg er bare litt …..lat! 😉

    10. MOONBEAMSCORNER: Jeg fryser også lett. Men når jeg kan spenne på meg skiene i døra hjemme, varm og god, da går det så fint så! I dag ble jeg skikkelig varm. Helt ute av trening også, så det var god trim! Varm kaffe smakte og jeg hadde god skinnfell å sitte på. Men det blir ikke lenge ute nå om dagen, det er mest det at det er så kos! Nyt kvelden 🙂

    11. Åååå, så herlig. Fikk lengt til slike tider.
      Bildene dine er som alltid fine.
      Har forresten ikke sagt noe om at jeg syns headeren din er fin, den har eventyr i seg :))):

    12. karidansen: Bare hyggelig å dele det med meg. Nye ski? Da må du jo prøve deg snart! Noen ganger bare må jeg komme meg avsted. Ikke for å trimme så hardt, men bare for å kjenne at jeg fortsatt kan. Tre år siden sist, og det var alt for lenge siden, man mister jo helt motet i den minste kneik. Ha en fin kveld 🙂

    13. etdiktomdagen: Her er det så nydelig om dagen, at ja det er som et vinterland! Dagen ble super den etter en times skitur. Kos deg i kvelden 🙂

    14. BforB: Men så hyggelig sagt av deg da! Jeg gleder meg veldig over bilder, både det å ta dem og å bearbeide noen. Ja, i dag ble det skitur, og det var så herlig. Ikke noe stress, ingen bratte bakker, bare ren nytelse i vinterlandskapet! Ha en flott kveld. Nå går jeg for å sove! Natta!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg