Sisik!


Sisiken er så vakker, synes jeg. Jeg tror i hvert fall at det er sisik?I dag kom jeg ganske nær, men det var motlys, så fargene kom ikke fram som jeg ville. Den har en fin liten rød hatt og en svart flekk under haken.


 Gråsisik er vel det rette navnet, men jeg synes ikke den er grå! 


Vinteren har tatt grep her hos oss, og med sånne dager med sollys blir det både kaldt og vakkert. Nå har de kjørt opp skiløyper på jordene og isen danset i nettinggjerdene.


Det ble en lang spasertur, men jeg måtte beskytte ansiktet mot kulda.Følte meg nesten som en banditt der bare øynene tittet fram over kanten på skjerfet. Men liv var det der ute. Langt ute i sundet svevde frostrøyken, og dit ut hadde sangsvanene fløyet nå. Inne ved land der jeg gikk, var det frosset til is alt sammen. Nå hviler naturen under en dyne av snø. Men om ikke lenge varmer vårsola oss og avdekker både hestehov og gammelt fjorårsgress.

#foto #blogg #vinter #friluftsliv
24 kommentarer

Siste innlegg