Ikke enda!


Nei, det er ikke fastelaven denne helga, men 7.februar er dagen for fine fjær og boller. Men i dag da jeg skulle handle mat satt to smilende damer og solgte bjørkekvister med fine farger. Det er vår for meg!  Sanitetsdamene gjør dette på frivillig basis, og pengene går til forskjellige formål. Jeg lager alltid mine egne ris til fastelaven, men hvert år må jeg støtte Saniteten også.


Ute skinner sola og neste all snø er borte. Gresset lyser grønt og jeg har smilt i sollyset med en kopp kaffe. Tenk det er fortsatt januar, men det er mange varmegrader og nydelig. 


Det ble en kaffekopp ute på terrassen! Selv om det sikkert kommer både snø og kulde framover, så fikk jeg et fint nytelsesøyeblikk i dag.

#foto
14 kommentarer
    1. For noen fargerike , fine bilder..til å bli glad av :)..har ikke hatt fastelavensris de siste årene…men nå fikk jeg lyst på..får se etter noen som selger når jeg er i butikken :)) Ha en koselig kveld..jeg har hatt besøk av en svigerinne til lunsj i dag…og snart skal jeg besøke mamma 🙂 Klem <3

    2. så fine buketter med fargerike fjær ) og kaffe ute i solveggen ,heldige du hi hi,skal jeg sitte ute må det bli inni drivhuset,for det går ennå 3 uker før vi får sola ned i bygda vår,men deilig å nyte dei små øyeblikka vi får av vårfølelsen

    3. annebe: Ja, det fristet så voldsomt da jeg så dem. Fine farger som fikk meg til å smile! Fint du har hygget deg i dag, og god tur til din mamma. Klemsiklem 🙂

    4. fruensvilje: Det var jo helt utrolig i dag, men nå nærmer gradestokken seg null igjen. Det varer nok ikke her heller, men jammen var det godt med en forsmak av vår! Ha en fin kveld 🙂

    5. Nå fikk jeg lyst å lage fastelavensris – eller kanskje jeg bare skal kjøpe om jeg støter på disse flotte damene. Det blir liksom litt vår når disse kommer i hus, og når de har stått litt og det kommer grønne blader…. Herlig. Tror jeg må bake noen boller å ha klar i fryseren også 🙂 Nyt kvelden 🙂

    6. Herlig med farger!! Ja vi får nyte soldagene nå mens de er her! og leve på de.. Ha en strålende kveld!

    7. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, tenk så heldige vi er som har denne variasjonen. I kveld har det frosset på her, og hjelp så glatt det er! Nyt kvelden 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg