Hva skjer`a?


I dag har jeg mange tanker i hodet. Det har vært fryktelig mye stress og uro med meg de siste to årene. Hver måned har jeg håpet på mer ro, men det har ikke blitt sånn. I dag hadde jeg et siste møte for noe av dette “styret “,og det roet seg øyeblikkelig for meg på den fronten. Noe så herlig. Nå kan jeg endelig slappe av og glede meg enda mer til våren. Nei, jeg forteller slett ikke alt her på blogg, jeg kan ikke utsette sine venner, familie eller arbeidskolleger for tekster de ikke vil lese. Selv om de ikke leser min blogg, tror jeg, så vil jeg ikke utlevere noen. Vi er alle forskjellige, så dere andre får gjøre det dere føler for. Men når jeg stanger hodet i veggen er det godt å være her inne, legge ut noen bilder, være med i noen konkurranser, lese litt i andres blogger og slappe av. Det skal jeg fortsette med, for dere gir meg mye glede. Jeg er utrolig takknemlig for hver og en av dere. Husk det!

Det lurer jeg på nå, er hva har man på seg på klassefest? Bukser, kjole, stivpyntet eller naturlig? Utrolig rart skal det bli å se igjen klassekamerater jeg ikke har sett på mange tiår. Kun et par av jentene jeg har sett siden vi var russ. Vil vi kjenne hverandre igjen, vil vi le som før, prate som den gangen og huske ting? Litt skremmende egentlig, men jeg vil delta, tror jeg? Er alle friske, hva har de blitt, har de barn og barnbarn som meg? Mange spørsmål som kommer og noen ganger tenker jeg at jeg blir hjemme, for jeg blir litt redd også. Hvem er jeg etter alle disse årene? Hva har jeg å bidra med? En rar følelse av å hente fram minner og tenke tilbake til den gang man var tenåring og russ. Tenk hvilke planer vi hadde, så bestemte i våre meninger og så unge og vakre. Nå har alderen innhentet meg i hvert fall, med både grått hår og rynker. Jeg får litt prestasjonsangst. Men jeg vil gå også, for er jeg hjemme så mister jeg muligheten til å “møte meg selv i døra”! 40 år etter russetiden, det er lenge det, men når jeg tenker etter, er det som i går, når navnene på de menneskene jeg gikk sammen med den gangen begynner å surre i hodet. Jeg husker dem fra den gangen som morsomme, tankefulle, kreative, trivelige og muntre. Jeg tror det blir en fin fest jeg, og jeg må gå til festen i mai, for å ta fram minnene igjen! Ikke sant?

#blogg #foto
18 kommentarer
    1. jeg er enig i att en ikke skal skrive om personer på blogg uten att vedkommende selv synes det er ok )) nei hva skal en ha på seg på klassefest ? ta på deg noe du føleer deg komfortabel i )) jeg har takket nei til klassefest 2 ganger,siden jeg ble mye mobbet frister det ikke meg å treffe igjen alle i klassen

    2. fruensvilje: Da er vi enige. Ja, det blir vel noe som jeg liker. Jeg må tenke litt. Denne gangen gleder jeg meg, men jeg har ikke vært på mer enn en av klassefestene for barne/ungdomsskole, for der var det mye rart for meg også.Ikke lett når barndommens vonde øyeblikk møter en igjen i voksen alder. På videregående hadde jeg det veldig fint, så dette blir spennende føler jeg. 🙂

    3. Ja du må dra..Ellers angrer du etterpå..og den festen kommer ikke igjen.. 😉 Mange som tenker akkurat som deg..og alt blir som vanlig bare du kommer deg dit.. 😉 Lykke til! og jeg er helt enig i å ikke utlevere hele livet sitt på blogg.. Så tommel opp fra meg, og stå på med det du sliter med! 😉

    4. åhhhhh eg ahr aldri blitt bedt på klassefest….mest fordi eg ikkje har FB så folk har ikkje funnet meg eller eg ikkje har vært i landet når de har hatt.
      Ville gjerne møtt igjen mine klassekamerater spesielt dem eg gikk med fra barneskolen og ungdomsskolen vi forble samme klassen gjennom alle årene ,unntatt de to første de tilbragte eg en annen plass. Mine siste skoleår i Norge er ikkje noe eg savner veldig og husker folk knapt desverre….så så veldig godt bånd hadde vi neppe…eller rettere eg til dem..:)
      Ellers husker eg mange fler fra skole i USA som eg gjerne sku hatt kontakt med<3
      Samme også med dem eg gikk på skole med i Vestby 🙂
      du deler nett så mye som du vil og ingenting mer <3

    5. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, jeg meldte meg på denne uka, for som du sier, den dagen kommer aldri igjen. Husker de tre årene på videregående som veldig fine. Takk for tommel opp og ha en fortsatt vakker dag. Her snør det!

    6. cuskima: Ja, sånn gikk det med meg på forrige jubileum fra ungdomsskolen. Jeg var på ferie og invitasjonen gikk ut på fjesboka. Da ble jeg lei meg, for mange av dem kjenner meg da fortsatt, og de kunne spurt om jeg skulle komme da jeg kom hjem fra ferie?Her var lærere og alt. Ingen sa noe før det var over? Da følte jeg meg fryktelig utenfor en stund. Men jeg var ikke alene i klassen, for slett ikke alle på min alder er på fjesboka. Nei, noe rart kan det bli av sånt. Nå gleder jeg meg til dette.Ha en fin ettermiddag og kveld 🙂

    7. eg tror de kunne funnet oss om de ville -eg har veldig spesielt etternavn og de fleste kjenner min familie her så hadde vært NULL problem 🙂
      Glad du gleder deg 🙂
      ha en magisk helg <3

    8. Man skal være forsiktig, det er jeg enig med deg i! Noen ganger har jeg delt ting fra min fortid, og vi har ulike grenser! Å utlevere andre og skrive veldig nedsettende og stygt, det har ingen hensikt! Det er også noe man kan komme til å angre på i ettertid!
      Kos deg på klassefest. Jeg var på jubileum for ungdomsskola for noen år siden. Gruet meg en del, men da jeg kom dit var jeg veldig glad for at jeg hadde valgt å takke ja! 🙂

    9. karidansen: Viktig å velge sitt opplegg og følge deg. Men jeg koser meg på blogg!!!! 🙂 Rart med sånne møter etter mange år, de kan bli supre! 🙂

    10. Klart du må gå på klassefest! Og om du ikke trives utover kvelden kan du jo bare ta en tidlig kveld. Men det blir nok spennende å møte gamle venner igjen. Jeg husker navn på de fleste jeg gikk i klasse med, men må innrømme at noen sitter litt lengre inne enn andre. Men jeg husker ikke alt hva alle gjorde den gangen og det er skremmende få jeg har truffet etter at vi gikk ut av skolen 🙂

    11. Jeg har vært på et par klassefester fra den gamle gode realskolen. Og var primus for å få til arrangement for 50 års konfirmanter. Og jeg kan love deg en ting.. du kommer aldri til å angre på å delta. Kle deg som du er.. som du føler for som du ønsket å se deg når du møter deg i speilet. Takk for alle fine ting du har delt her inne, både av bilder og ord. Setter så stor pris på det 🙂

    12. margarites: Ja, jeg skal gå, og som du sier trives jeg ikke, er det bare å dra hjem igjen. Det er da ikke så langt unna der jeg bor nå. Litt morsomt blir det sikkert, vi er jo voksne nå. Jeg vet litt om noen, men det er ikke mye. 🙂 Minner kommer nok fram fra den tiden hos oss alle. 🙂

    13. dedicat: Takk for hyggelige og oppmuntrende ord. Jeg skal prøve å ikke grue meg, men se fram til den dagen med glede. Tror jeg må finne fram russeavisen og lese litt om alle fra den gangen. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg