Oransje, sier jeg!


Når Frodiths fargeutfordring er over, så får jeg finne på noe selv. I dag velger jeg ORANSJE! Gårsdagen begynte med regn og tåke, men så lysnet det over hogstfeltet. Tulipanene mine struttet der ute på terrassen i mildværet, og jeg bestemte meg for gå til en høyde ikke langt fra meg, for å vise dere utsikten i det tåka lettet.


Ja da, jeg gikk avsted i solskinn, men innen jeg kom til utsiktpunktet, hadde tåka overtatt igjen.


Tålmodig ventet jeg litt og fotograferte det jeg fant på bakken så lenge!


Vanndråpene hang så fint på gammelt oransje fjorårsløv, og jeg synes det så ut som to hjerter i hverandre nederst i dråpen.


Vann var det overalt etter regnet. Her oppe på Vetatoppen har de nettopp fikset en mengde fine sitteplasser og griller, men det fristet ikke med bål eller å sette seg ned. Alt var jo kliss vått!


Men jeg koste meg likevel. Vetatoppen har et fint tårn og jeg gikk til toppen. Stedet heter også Borge Varde. Tårnet er 116 meter høyt og på solkinnsdager kan man se helt til Gaustadtoppen.


Men dette ble ikke akkurat hva jeg hadde tenkt meg. Nederst til venstre kan man skimte Fredrikstadbroa og nederst til høyre ser du Sannesundbroa. Jeg har vært på toppen av det tårnet mange ganger før i solskinn, tåke, solnedgang og soloppgang, men denne gangen ble det sånn. Det blir nok en tur dit snart igjen, og da håper jeg på bedre utsikt. Men gjett hva som skjedde da jeg kom hjem? Sola kom fram igjen selvfølgelig!

 

 

#blogg #hverdag #foto #friluftsliv
24 kommentarer
    1. he he naturen kan jo være vakker uten sol også og jeg synes du fikk mange flotte bilder )) så kan vi ha noe å glede oss til,nemlig nye bilder en annen dag i vakker solskinn

    2. fruensvilje: Ja, ut må man jo, eller rettere sagt jeg vil ut! Vær er vær,så ja, jeg gleder meg til en solskinnsdag der oppe! Nyt dagen, her ligger regnet over oss igjen! 🙂

    3. Utrolig vakkert område, selv i tåke <3 Tåken kan være flott den også, Du har jo fått en fin dybdevirkning i bildene 🙂
      Den piknikkplassen så flott ut, i finvær selvsagt 🙂 Og jeg kan tenke meg at det nok er populært på de dagene 🙂 Kjekt når de lager til litt koselig miljø for sosiale sammenkomster 🙂
      Herlig med tulipaner...de er vakre. Jeg må nok skaffe meg en bukett jeg også 🙂
      En fin dag videre til deg 🙂 Oransje er en frisk og glad farge. Skal ta den med meg videre utover dagen 🙂

    4. Eva: Det var fint der før, men etter at de lagde alle de fine grillplassene og sittemulighetene kryller det av folk der oppe i helgene. Koselig med den utsikten. Men det får bli neste gang, i sol! Oransje er en trivelig farge på denne tiden og tulipaner er kos. Ha en vakker dag videre! 🙂 Klemsiklem 🙂

    5. Kjempeherlig.. takk og pris at vi ikke lenger lever i den tida da man måtte sende inn filmruller for å få de fremkalt..ehh.. da var det vel ikke blogger heller..svarten.. var vel ikke pc heller.. hmm.. det var visst ikke en problemstilling det der i det hele tatt 😀 makan altså…

    6. dedicat: Ja,du sier noe. Det var å begrense seg når man skulle ta bilder, for det var dyrt. Så var det å vente en evighet før bildene kom i posten. Jammen godt det er andre tider! Nå knipser vi, ser, og knipser videre så lett som ingenting. Ha en fin dag! 🙂

    7. Kjempe flotte bilder!! Jeg har vært der noen ganger jeg også..at når jeg kommer hjem, DA kommer godværet…;-) Men du fikk mange supre bilder! 😉

    8. jeg synes bildene dine ble fine selv om det ikke var sol. Det er jo sånn det er….noen dager er gråere enn andre, og vi kan ikke alltid ta “postkortbildet” i sol og med blå himmel. Jeg synes sånne hverdagsbilder er supre. Og du fant mange fine motiv på bakken, og det bladet med regndråper på er vakkert!

    9. Ja, du er ikke snauere enn at du finner på moroa sjøl, du! Fine motiver! Ser ut som en oransje elefant står med ryggen mot treet og løfter snabelen. Hjerte fant du også….Tåke kan være stilig det – litt trolsk og eventyrlig! 🙂

    10. karidansen: Jepp, sånn får det bare være, moro kan man jo ha litt av i hverdagen. Noen ganger er tåkebilder mer spennende enn solskinn! 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    11. margarites: Sånn er jo livet, det er solskinnsdager og grå dager. Det ble en fin tur selv om ikke været og lyset ble som jeg hadde tenkt! Ha en fin kveld 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg