Lokk vindu!


Det heter lukk vinduet, jeg vet det, men dette er et lokkvindu! Et liksomvindu av isbokslokk!


Når jeg ikke har et lerret eller en maleplate i nærheten, så finner jeg noe annet. Denne uken gikk det ut over isboksene i skapet. Vanligvis bruker jeg disse boksene til litt av hvert og mange ganger blir lokkene brukt til å blande farger på. Men boksene er jo så fine at de lett kan brukes om igjen. Jeg har limt foto på lokkene, brukt servietter og limt inn med dekopasjlim,  limt på tapetrester og utklipp, men denne gangen var det maling som ble brukt.


Jeg hadde mange lokk, så det ble malt litt av hvert! Gøy med gjenbruk.


Det sorte ansiktet kjenner du kanskje igjen? Jeg  tegnet det på en eske her om dagen, men det passet da like fint på en boks. Noen av boksene er nå i fylt med mufffinsformer, andre med smykker og noen med kjeks. Utrolig koselig å se inn i skapene når man har ryddet så fint! Ikke en eske eller boks er trygg hos meg. 


En står nå på bordet med kjeks i!  Maling har jeg mer av, men jeg spiser ikke stort med is, så snart er jeg tom for bokser, igjen!!!!!!

#foto #hobby #hverdag #blogg
14 kommentarer
    1. Så flott og kreativt! Vi bruker gjerne isboksene til matbokser, eller oppbevaring av ting..Så lurt å da gjøre de litt fine også! Ha en god dag!

    2. Så smart og praktisk med gjenbruk på denne måten! 😀 Dekorativt blir det også, når man er så dyktig med malersakene som deg! Alt blir så mye mer ryddig når man har småtingene i firkantete bokser som fint kan stables på hverandre.
      Jeg er i ryddemodus om dagen, og tenker ut hvordan jeg skal få mer orden i det som etter hvert vil vise seg å bli mitt nye hjem,. Jeg er litt sånn rotehue av natur, men det går an å lage seg systemer som gjør det enklere å holde oversikt og orden! 😀

    3. dvergpinschere i mitt hjerte: Det behøver jo ikke stå is på dem, når det ikke er is i dem lenger. Jeg limte biter av avispapir på en en gang, og klipte ut hjerter i fine farger, og det ble kjempefint. Enkelt og stilig. Kos deg på fredagen! 🙂

    4. karidansen: Ja, og de boksene var jo bare noe som fulgte med da vi kjøpte isen! Mye fint å få kjøpt ferdig selvfølgelig. I dagligvarebutikkene der de selger smågod,t kan du spørre om å få plastbokser. Jeg får dem gratis på min butikk, og de er så fine, for de er gjennomsiktige. Da ser jeg hva som er inni dem. Klistrelappen for lakris eller sjokolade kan man lett trekke av, og så har man fine bokser til hyller og skap.Greit å rydde litt når man skal flytte! Lykke til! Ha en fin fredag! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg