Gratulerer med dagen!


Alle har vi en mamma. Uten en mamma, ingen meg, pleier jeg å s.Det er jo sant. Viktig at vi setter pris på at vi ble til, alle dager i året, ikke bare på morsdagen.


Jeg liker å markere fine dager, men for meg behøver det ikke koste stort. I dag ble det hjertemuffins, for det er jo også Valentinedag, eller Aller hjerters dag! Verdens enkleste kaker. Kransekakemasse ble delt i tykke skiver og trykt med i hjertemuffinsformer. De stekes til de er gyldne, og det tok ca 15 minutter ved 200 grader.


Mens de enda var varme la jeg på et Freia melkehjerte. Det smeltet fint ned i kaken, og etter en stund la jeg på enda et hjerte, så det festet seg i sjokoladen. Til kaffen i dag skal de serveres med pisket krem og syltetøy.  Gleder meg! Ha en vakker dag alle sammen, om dere feirer eller ikke!

 

#foto #mat #blogg # valentine #morsdag
24 kommentarer
    1. Så lurt med dei hjartane! Her i huset hadde dei fungert fint som morsdagsgåve, for me feirer ikkje Valentine’s. Og eg er heilt einig i at dette ikkje treng å koste mykje, det er svimlande summar nokon bruker. Det er faktisk tanken som tel, tykkjer no eg 🙂

    2. renate1981: Ja, jeg baker sånt til spesielle dager, og da passet det perfekt i dag. Mordag har jeg, men den Valentinen symboliserer jeg kun med et hjerte eller to. Jepp, det er tanken som teller. Husker da ungene var små, og jeg fikk de herlige kortene, det var gull det. 🙂 Håper du får en vakker dag med dine! 🙂

    3. For et vakkert bilde <3 Og kakene så kjempegode ut..og veldig dekorative. Jeg lager noen skolebrød nå jeg..håper de blir bra...
      I går var jeg hos mamma på sykehjemmet med blomst og kake..det var hyggelig og hun likte kaka godt :)) Fin dag videre til deg <3

    4. annebe: Tusen takk! Kakene smaker som en god mandelbunn og det er jo bare så raskt å fikse. Skolebrød er godt det. Det må jeg da bake en dag selv. Fint du fikk hygget deg med din mamma i går. Trist når våre nærmeste er syke. Ha en finfin dag. Klemsiklem 🙂

    5. Så flott sagt: Ingen mamma, ingen meg <3 Den kaken ser knallgod ut! Og søtt med hjerter da <3
      Selv så bakte jeg sjokoladekake for å dra på skøytebanen og kose meg med alle guttene mine. Sorgen ble stor da jeg skulle smøre på sjokoladekremen på toppen. Kniven gikk tvers gjennom kaken som absolutt ikke var gjennomstekt... Så nå er guttene på vei hjem, og jeg har en ganske så rar kake i ovnen, i ett forsøk på å redde den....

    6. Fruemmel: Uffda, de blir sikkert god uansett. Det er jo tanken som teller og ikke om den er veldig fin og se på! Lykke til med redningsaksjonen. Trøsteklem fra meg 🙂

    7. Det var flotte bilder! og en nammmmmm…kake!! Jeg har bakt eplekake i dag. Vi feirer ikke..men ville bare kose oss litt! Ha en god kveld du også!

    8. dvergpinschere i mitt hjerte: Å, eplekake er godt da! Vi feirer heller ikke med annet enn kake, men det er jo hyggelig det også. Nyt kvelden 🙂

    9. enig med deg eller hvertfall at alle ahr hatt en mamma 😀
      i dag feirer eg Valentines day med hundejentene mine og litt godt eg unnet meg…og datteren min har kjøpt gave<3
      Gratulerer med dagen til deg <3

    10. cuskima: Takk! Ja, vi har alle en mor en gang, så hurra for dagen.Her har det vært stille og rolig. Gutta har gratulert meg, og det er jo koselig, ellers tar vi det ikke så alvorlig her. Ha en fin kveld 🙂

    11. NAM de der så skikkelig supergode ut :DDD Hurra for alle mammaer i heeeele verden. Her er det filmtid men ikke jeg for jeg sovner om jeg setter meg og ser. Håper du har hatt en super dag, her ble det ikke kake for jeg ville ikke det, jeg vil ha den til en annen helg heller når jeg ikke holder på med all den matgreia hahahaha gooodklæmme <3

    12. det var en festlig måte å lage hjertemuffins på )) håper dagen ble fin ) selv har jeg og mannen kjørt over 200 km i dag,for jeg har vært på MR ,men vi har da kost oss alikavel

    13. ladyaugust: Ja, det ble veldig godt med litt is ved siden av, og hurra for mammaene.Her fikk vi besøk i kvelden av yngstemann og det var koselig. Nå er det tv-titting her for meg, før det er natta. Denne matgreia kan være slitsom, men en dag av gangen, så kommer du i mål vet du. Klemsiklem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg