Kommer snart igjen.


Etter at Flaggermusvinger fortalte om rådyrene ute på naturreservoatet på Øra, tok jeg turen dit i formiddag. Bare for å oppdage at det var ikke jeg som jaktet på dem, men de som holdt øye med meg. Jeg tror de til enhver tid visst hvor jeg beveget meg.Så noen premiebilder ble det ikke.


Stadig tittet de opp her og der, og så for de avsted igjen. Det er fire stykker som holder til der ute nå. Jeg tenkte ikke på det med en gang, så jeg gikk glipp av de beste bildene. Når jeg fotograferte annet, sto de å så på meg. Da jeg endelig ble var dem, så løp de. Hadde jeg tatt et blikk til siden, hadde jeg fått skikkelige nærbilder, tror jeg. Men jeg får hellet ta turen dit ut igjen om noen uker. Da er det vår med hestehov og stær der ute, pluss mengder av andre fulger.


Visst var det fugler der ute nå også, og bever! Flere steder lå det trær over stien, for beveren hadde vært på hogst etter mat.


Skarv så jeg også. Rart å tenke på at det naturreservoatet med fugletårn rett utenfor søppelforbrenningsanlegget vårt, kan være så vakkert.


En ting er sikkert, jeg drar snart tilbake.

#foto #blogg #natur #friluftsliv #hverdag
24 kommentarer
    1. Jeg synes det ble flotte bilder jeg..ikke lett å få tatt bilder av dyr ..men du er god til det :)) Så vakkert ut der…sikkert fint en vårdag også ja :)) Må få til en tur med kameraet snart jeg også ..blitt alt for lite av det i det siste ..og det er jo så gøy 🙂 Klem <3

    2. astmaogallergi: Takk! Kosa meg i sola der ute. Stedet er ikke så stort å gå på, men det strekker seg utover med våtmarksområder som ikke vi kan gå i. I dag var det masse skjeggmeis der, fortalte de som sto der med kikkert og hønsehauken så vi flere ganger. Morsomt! 🙂

    3. annebe: Bildene ble greie de, men når jeg hadde rådyrbukken bare noen meter fra meg bak ryggen, er det litt ergelig at jeg ikke fikk tatt bilde. Jeg hadde lukket ned kamera da jeg snudde meg og oppdaget den. Jeg skulle jo kjøre hjem. Men gøy var det da og bli iaktatt av dyrene der ute. Jeg skal tilbake igjen snart. Det er jo bare et kvarter å kjøre med bil. Klemsiklem 🙂

    4. fruensvilje: Tusen takk! Ja, her er det mye natur omkring oss, så det er bare å velge. I dag ble det en biltur for å komme ut til reservoatet. Vakkert vær var det også, så det var skikkelig påskevær! 🙂

    5. Nydelig altså…guri, så kjekt å se så mange dyr så nært. Det er sjelden jeg ser noe annet enn fugler og hunder, og en og annen pusekatt. Det er liksom ikke helt det samme 🙂
      Vakkert, rett og slett <3

    6. Eva: Det er koselig å se dem. Jeg hadde håpet på å se beveren i dag, men det var bare de felte trærne som viste at den hadde vært der. Svaner og ender er alt for langt ut i våtmarkenen for mitt kamera,men man ser dem jo. Jeg gleder meg over at det er sol, det gir mer lyst til å være ute og gå på jakt med kameraet! Tusen takk for hyggelige ord og ha en herlig kveld. Her blir det vafler og kaffe nå! 🙂

    7. Kjempe flotte bilder! Det hvor det ene rådyret tittet opp over gresset var jo herlig! Ikke lett å fange dem i linsa! Prøvde selv i dag..den forsvant bak et tre..eller to trær..tror den viste hvor den burde gå..for der stoppet den..men var ikke kar om å få den i fokus.. Så flott de du har fått! 😉

    8. dvergpinschere i mitt hjerte: Takk! Litt av noen lure dyr. De er nok vant til at mennesker stadig titter innom og forsøker å ta bilder av dem. Men noen rådyr er skrekkelig nysgjerrige også da. Ergerlig når man ikke finner fokus, det har jeg opplevd en del ganger selv.:) Ha en fin kveld 🙂

    9. Det var ikkje få du klarte å knipse! 🙂 No skal eg ut å rope på kattungen vår, han likar seg så godt ute no at han må ropast på om kvelden (er inne fleire gongar i løpet av dagen). Då er han så klar for kos at det berre er å setje seg ned nokre minutt og la han få klem og klapp og ein suss på hovudet, eller tre. 🙂

    10. renate1981: Ja. bilder ble det i fleng! Kattepuser er koselig, det hadde vi mange av da jeg var liten. Den er vel på vei ut igjen i en ny dag nå tenker jeg. Ha en fin tirsdag! 🙂

    11. Å, det var skikkelig gøy å se dette innlegget! Fineste plassen, med fineste rådyrene! Ler av at de fulgte med på deg, de har nok god kontroll oppe i lia der, ja!
      Ja, det er utrolig rart hvor kontrastfyllt det er der ute. Søppel og stank den ene veien, og rene himmelriket når man snur seg og ser andre veien.
      🙂 Gleder meg til hestehovene jeg også. 🙂

    12. Lillian:Kosa meg en lang stund der ute. Ja, det er litt av noen kontraster! Herlig med rådyrene, det har jeg aldri sett der før. Når hestehoven blomstrer, må vi treffes der ute en morgen vel??? Det hadde vært gøy! Ha en vakker dag! 🙂

    13. Det hadde vært veldig gøy å treffes der ute. 🙂 Det må vi få til! 🙂 En kaffe i morgensola blant alle hestehovene er nok ikke feil. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg