Skriver du dagbok?


Jeg skriver dagbok, men den er litt rar! Kanskje jeg heller skal si at jeg tegner dagbok? Tegningene er ikke store, men akkurat passe for meg. Min dagbok har jeg hatt i mange, mange år. For det er slett ikke hver dag, eller hver uke eller måned i året, jeg skriver noe der. Noen ganger blir det bare en tegning, som ingen andre enn jeg forstår meningen med, og noen ganger skriver jeg bare det jeg ønsker meg. Akkurat nå ønsker jeg meg en blondekantet dag!


Etter som årene går, har det blitt noen sider i boka, men jeg er ikke halvveis en gang. Da svigerdatteren min fikk se den en gang, sa hun at den ville hun arve. Det var jo koselig sagt. Den innholder en hel den skisser, dikt, godord og kladd og kludd, pleier jeg å si.


Noe handler om meg, og andre ting om de omkring meg. Men ingen kan vel forstå hvem jeg skriver om. Hun som sier Hjelp på tegningen der nede, henger i en tynn tråd, og langt der oppe svever ballongen. Når den sprekker, hva skjer da? Vil hun lande mykt? Veien blir til mens vi går, heter det så vakkert, men jammen kan man føle seg fryktelig ensom og usikker på hvor man skal gå, når et snølandskap ligger der iskaldt og venter. En sånn rar dagbok har jeg, og den sier meg noe, selv etter mange år. Skriver du dagbok?

#foto #blogg #hverdag
24 kommentarer
    1. så vakkert ,en slik dagbok kunne jeg tenkt meg ) ,jeg skriver dagbok ja,men ikke noe slikt som det du gjør,men små notater over hva min dag har inneholdt vær og vind og temperatur ))

    2. Den blir fin å se tilbake på når du blir gammel! Jeg skrev dagbok som ung, men ikke nå.. Men nå har man jo facebbook og blogg..blir jo som dagbok.. bortsette fra de indre tankene da..;-) Så ja, man burde kanskje skrive, for å få det ned og bort!! Ha en god dag!

    3. fruensvilje: Morsomt å bla tilbake og se hva som skjedde. Vær og vind er også interessant å følg med på. Jeg kan skrive litt om det også. Særlig når de på nyhetene sier et eller annet om hva som var for mange år siden, og sammenligner med hvordan det er i dag. Ha en fin dag!

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg skrev dagbok som ung og brant det opp før jeg flyttet hjemmefra. Det har jeg angret på mange ganger. Bloggen blir også en slags dagbok og den skriver jeg ut til bøker hvert år, så den har jeg. Fjesboka er jeg ikke så aktiv på, og som du sier, det blir ikke mye indre tanker på nett. Gøy med den dagboka mi. Begynnelsen er ikke så ryddig, men så fant jeg en form jeg likte, med litt kruseduller og tegninger også, det passer meg. Ha en fin dag! 🙂

    5. Unni: Ja, det er mye rart der, og jeg viser den slett ikke fram til hvem som helst. Her er det minneord om de som jeg har mistet, dikt til våren og tanker fra hjertet sammen med tegninger og litt foto. Gøy å lage, selv om det kan ta uker mellom hver gang jeg legger inn et par ord. Ha en vakker dag! 🙂

    6. Nehh.. jeg skriver ikke dagbok gitt. Men skriver jo masse annet tull og tøys og noe på rim. Dessuten har min kjære og jeg 4 ringpermer med brev. Vi bodde jo 120 mil unna hverandre,, så det var måten vi ble kjent med hverandre på. Og har dokumentert i kronologisk rekkefølge det meste vi sa til hverandre de to første årene 🙂 Blogget om det helt i begynnelsen av min blogg karriere. 🙂

    7. dedicat: Der kan du se, om du ikke har en vanlig dagbok du heller, så har du en flott minnebok. Sånne brev er gull det! Ha en vakker dag med din brevdue! 🙂 eller brevfrue heter det kanskje! 🙂

    8. Mariann Sæther Tokle: Det er det som er det fine med denne boka, jeg skriver bare av og til. Plutselig finner jeg noe jeg vil dele bare med meg selv, og da er veien kort til dagboka skal jeg si deg. Artig å se etterpå. Noen ganger er jeg så rask, at det er ikke pent en gang, og andre ganger er jeg supernøye med både bokstaver og tegninger. Akkurat som livet, noen ganger går det over stokk og stein, men andre ganger “flyter” jeg rolig med min livsstrøm. Ha en fin dag! 🙂

    9. Det er jammen en utrolig flott dagbok, og jeg skjønner godt at svigerdatteren din vil arve den <3
      Jeg har ikke en fysisk dagbok, men jeg har en helt egen mailadresse hvor jeg sender mail til meg selv. Sånn som deg, absolutt ikke hver eneste dag. Med bilder osv... Men dessverre har jeg en lei tendens til å skrive i den på de dårlige dagene, noe som er veldig dumt, for det er sjeldent at jeg har lyst til å gå tilbake å lese. Hmmm, der må jeg snu om umiddelbart 🙂
      Ønsker deg en blondekantet dag <3

    10. Fruemmel: Snu fort, og gi deg dager med blondekanter og oppmuntring. Ingen andre enn du ser det i ditt private brev vet du! Positive ord, sprer glede det til alle! Masse klemmer og oppmuntrende tanker til deg 🙂

    11. vakker dagbok……nei eg skriver ikkje dagbok..eg skriver blogg….noen ganger skriver eg tanker and ganger sletter eg dem….noen ganger skriver eg dem på et ark……og finner arket lenge etterpå og ser hva eg skrev engang……har flere dagbøker eg har begynt på…men slutter etter 7 åtte sider…tydeligvis ikkje noe for meg.D
      men eg elsker brev da..vil gjerne skrive mer brev igjen..<3

    12. cuskima: Tusen takk. I min dagbok er det mye rart, men alt kan jeg ikke vise på blogg synes jeg. Men det er koselig å tittet tilbake på tidligere blogginnlegg også. Brev skrev jeg masse av før, men folk gidder jo ikke det lenger. Det er ganske kjedelig når man bare får “hei, takk, ha en fin dag” med smilefjes som svar på telefonen tilbake. Da får jeg heller skrive for meg selv om kose meg med det, og bloggen er super. Takk for at du leser min blogg og kommenterer så koselig. Det setter jeg pris på! 🙂

    13. Margrethe: Ja, din måte å gjøre det på er vel den mest vanlige tenker jeg! Godt å ha litt oversikt over det som har skjedd, så jeg fører litt sånn jeg også, i en almanakk. Ha en fin kveld 🙂

    14. Jeg har dagbok og skrev en del etter at lillesøster ble syk, men før mamma ble syk. Jeg har hatt behov for å skrive om det, men ikke helt klart å sette ord på det. Så da de det vanskelig.

    15. Veronica: Ikke alltid lett å skrive om vanskeligheter. Men noen ganger kan det være fint å bare vrenge ut av seg det man tenker. Om en stund kan man lese det, og korrigere seg selv. I dag som vi kan ha dagbok på data er det jo lett å forandre ting. Ha en fin kveld 🙂

    16. ikkje alt eg viser på bloggen heller 😀
      enig med deg gidd folk ikkje svare mer enn det så er de verdt et brev….
      bare hyggelig og takk i lige måde fine du <3

    17. Ritamarita: Da er du heldig. Jeg savner mine noen ganger og angrer på at jeg brant dem opp. Men sånn er det bare. Nå samler jeg meg nye minner, og det er gøy. Nyt din dag og håper du får solskinn. Får du ikke de,t så har du solskinn i hjertet du! Klem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg