Missmommys challenge 2


“Gjør en forskjell – challenge”, dag 2! Skriv ned tre ting du liker ved deg selv! Vær helt ærlig med deg selv, og jeg vil gjerne høre hva de tre tingene er, sier Missmommy.  Det var ikke lett, men jeg håper jeg oppfattes som en kreativ, fantasifull og omsorgsfull person.


I januar fant jeg denne gamle lua hengendes på en kvist. Noen hadde funnet den, og synes kanskje den lignet en krans? Den var skikkelig stivfrossen, så den holdt formen fint. Lue? Ja, det må ha vært det, strikket i et sånt skikkelig rufsegarn. Men så kom mildværet, og denne kransen falt sammen som en våt klut. Da tok jeg den med meg hjem. Hvor lenge den hadde ligget ute, vet jo ingen, men naturen hadde helt overtatt. Inn i garnet som hadde blitt tovet i vær og vind, vokste det nå grønn mose. Jeg vasket den forsiktig og la den til tørk. Den var full av sand og jord.


Jeg glemte å ta bilder av begynnelsen, men jeg pakket luerestene rundt en ferdig kvistkrans. Så surret jeg den med ståltråd. I skapet hadde jeg rester fra litt juledekorasjonspynt. Jeg tror jeg kjøpte de hvite steinene og perlene som var limt opp på en fiskeline på Nille. Nå ble de surret inn med en bindtråd i gull.


Jeg ble veldig fonnøyd!

Kaninen likte seg godt i den lune gamle lua!


Kransen kan henges på veggen eller ligge på et bord til pynt. Her har jeg satt et sånt digert kubbelys i midten av den, men det er også fint med en glass-skål eller en bolle med et t-lys i. Kransen vil nok henge der på kjøkkenet over oppslagstavlen min og tas ned til annet, når jeg har lyst på litt forandring.

Bli med på Challengen du også da vel? Missmommys oppgaver i sju dager finner du HER!

#blogg #hverdag #challenge #foto

#blogg #hverdag #challenge #foto #hobby
12 kommentarer
    1. du er så absolutt en kreativ ,fantasifull og helt sikkert omsorgsfull også ))den kransen kunne ikke havnet i bedre hender enn dine ) og det nye designet ble superfint

    2. fruensvilje: Tusen takk! Ja, jeg ble veldig fornøyd. At det var garn forsto jeg ikke før jeg hadde vasket det skikkelig. Merkelig hvordan en gammel lue kan bli til noe helt annet! :)Ha en fin dag! 🙂

    3. Ja du er helt klart kreativ!! Hvor tar du alt fra? hihi.. Flotte egenskaper det der! 🙂 Nydelig krans ble det av lite..:-)

    4. Oh hadde jeg vært deg så hadde den utfordringa vært superlett så flink som du er til så masse ting, dessuten er du en utrolig varm og levende person <3 Nydelig hva man kan lage av ting man finner 🙂 Ha en fiin dag og goood klæm <3

    5. ladyaugust: Tusen takk. Snilt sagt av deg da! 🙂 Utrolig hvor mye rart som bare ligger der og slenger, som kan bli til noe finfint! Kos deg i kvelden. Klemsiklem 🙂

    6. Kjempefin ble den, og kreativ det er du jo så det holder! Rart at vi skal synes det er så vanskelig å si noe positivt om oss sjøl. Hadde vi blitt bedt om å si tre negative ting om oss sjøl, så tror jeg vi hadde ramset opp i det uendelige! Ikke særlig konstruktivt! 🙂

    7. karidansen: Tusen hjertelig du! 🙂 Ja, det er sant at det mange ganger er enklere å fokusere på det negative enn det positive. Det må vi jobbe videre med. Ha en fin dag! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg