Ja, det våres!


Jeg så at andre la ut bilder av den gryende vår, men jeg ante ikke at det hadde kommet så langt her! I dag skinte sola, så jeg gikk en tur i vår lille hage. Der hadde snøklokkene tittet opp på flere steder og krokusen var også godt synlig. Så fort det går, for det er fortsatt ganske kaldt her, særlig på nettene.


Perleblomster har jeg også der ute, men de står i potte på terrassen. Jeg fikk dem i begynnelsen av februar, og de står der så vakre og strekker seg mot lyset. Jeg var akkurat ute og så på fullmånen. Da hørte jeg Kattugla igjen. En fin lyd i kvelden. Ja, det våres her også! Men kong Vinter har nok ikke takket for seg enda, det er frost der ute nå.

#foto #vår #blogg #hverdag
24 kommentarer
    1. Se der ja!! Dere har jo blomster også..DET har ikke jeg funnet enda.. 🙂 Flotte bilder!

    2. det har jo kommet virkelig langt hos dere da ) snøklokke i blomst ,å det er så deilig å vite att om ikke mange ukene så er vinteren definitivt over og alt er grønt og fint ute

    3. Ja, får håpe det blir vår snart ^^ Jeg er hjemme her i Nord- Trøndelag nå, og det er nok godt og vell 1 meter snø 😀 Så lenge til vår her 🙂 Men i Oslo hvor jeg bor nå er det jo null snø, så blir nok tidlig vår der ja 🙂

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Jeg trodde ikke mine egen øyne i dag, for de har kommet veldig fort opp av jorda de blomstene. Herlig, det våres! 🙂 Tusen takk! 🙂

    5. Søtmonsen ): Hoppla en hel meter snø! Det er mye det! Her er det noen flekker her og der og litt is i nordvendte områder. Kalde netter er det da, men likevel kommer blomstene opp av jorda. Vakkert. Ha en fin kveld i nord! 🙂

    6. Det var tidlig….virkelig blomster….oj,oj…herlig. Hvor er bremsene???? For tida har så lett bare fosse avgårde fra nå av og utover og bort.
      Her er snøen muskelsterk ennå, så en stund til blomstring ….men det går riktig veien :)))))))).

    7. Herlig med sånne små vårtegn. Jeg må øyeblikk ut i hagen min selv, og forberede epletreet mitt på en fin sommer og frodig høst 🙂

    8. Så herlig! Vinteren har nok ikke sluppet helt taket enda, selv om jeg ønsker det aldri så mye. Det har kommet litt til syne i blomsterbedene her også, men ingen snøklokker enda.
      Til helgen er det meldt svak nordavind og full sol her, og da ligger hagen vår helt perfekt. Gleder meg til å tilbringe helgen ute igjen.
      Ha en strålende dag! 🙂

    9. Søtmonsen ): Enda en meter??? Hjelp, det er mye det. Ja, det er tidlig enda her også. Jeg har da opplevd at det har kommet over en halv meter i mars flere ganger. I dag er det kaldt her, men sol og fint! Ha en finfin dag! 🙂

    10. BforB: Du sier noe, jeg vil også bremse, for det går så alt for fort mot vår. Herlig så lenge den ligger der og venter, synes jeg, for da har vi noe å glede oss til. I dag er det 8 blå, så det drøyer nok enda en stund. Snøklokkene kan jo nesten stikke opp av snøen de! Ha en fin dag!

    11. Anonym: Ja, det skal være visst. Jeg liker vinteren også jeg da, men når det bare er glatt blir jeg lei. Det er bare februar enda, så jeg håper det drøyer litt enda, før alt springer ut. I dag er det rimfrost og vakkert! Ha en fin dag 🙂

    12. Huset på landet: Nei, den ligger nok over oss en stund til den kulda. Godt å ha noe å glede seg til da. Koselig å ta en kaffe på terrassen nå, men det gjelder å kle på seg. I dag blir det solskinn igjen, og det gir jo masse energi! Nyt din dag! Klemsiklem 🙂

    13. Siv Svanem: Uffda, jeg ville ikke gjøre deg lei deg da! 🙂 Men det kommer din vei snart også vet du. Trøst deg med at her er det åtte blå i dag og rimfrost, litt glatt fortsatt og bare februar. Vi kan brått få en masse snø i ukene framover vi også! Ha en fin dag! Klemsiklem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg