Søt is!!!!


Mye spennende man kan lage. Denne helga ble det avocadois! En moden avokado ble skåret over og fruktkjøttet helte jeg i hurtigmikseren. Så tok jeg fram en frossen, oppdelt banan fra frysa. Ja, jeg pleier å fryse ned bananer, for det brukes ofte i smothie her hos oss. Så kjørte jeg det sammen, banan og avocado, et par spiseskjer kakao og litt flytende honning. Jeg ville ikke ha så voldsom kakaosmak, men det kan du blande sammen som du liker.  Vips hadde jeg en kremtet is til dessert. Men i går da jeg frøs ned bananer, blandet jeg sammen en porsjon med fersk banan og avocado, og la det rett i frysa i små kuler. I dag tok jeg opp to kuler til oppdelt frukt og blåbær. Frukten min var mango, ananas og eplebiter. Jeg drysset over litt kokos, fordi jeg liker det!


Men dette er også søt is eller? Så mange fine isbiter jeg fant i skogen i dag. Det ble som et puslespill! Isbitenfiguren til venstre hadde fått seg pels, så den frøs ikke! Pelsen var en sånn ørevarmer, som noen hadde mistet. Nå “går” isen, og da kommer nok våren!!!

#foto #mat #blogg
24 kommentarer
    1. Oh den der skal jeg teste, tusen takk for oppskrift! Veldig spent 🙂 Tenna løper i vann av det bildet, tipper de hadde vært digg med fritert banan også :DDD <3 Goood klæm <3

    2. Det hørtes jo friskt og godt ut! og så godt ut! Morsomme figurer du har laget..Ja isen spraker og buldrer nå..Så nå er den snart borte..

    3. ladyaugust: Garantert flott med de bananene dine! Morsomt med litt “rar” is når jeg nesten ikke tåler den vanlige!!!! Kosa meg veldig! Lykke til! 🙂

    4. dvergpinschere i mitt hjerte: Ja, det smakte meg. Jeg sliter med å tåle melk og fløte, så da var dette et morsomt alternativ! 🙂 Herlig at det smelter der ute så våren kan komme fram! Kos deg i kvelden 🙂

    5. fruensvilje: Litt kos må man jo ha selv om jeg ikke spiser vanlig is lenger. Jeg bruker mye frosne bananer til smothie og til is. Bare frosne bananer som kjøres i hurigmikseren synes jeg blir som den beste softis med kakekrymmel på!!!! :)Ikke alle liker det, men barnebarna er fornøyde da! 🙂

    6. Is i lange baner her jo 😀 Og den banan/avocado isen hørtes jo jammen god ut. Det må jeg forsøke 🙂 Jeg liker også kokos, men har ikke tenkt på å ha det over is 😉
      Og at isen går…ja, det er jeg ikke lei meg for. For det betyr vår. Og det er jeg veldig moden for 🙂
      Ha en herlig lørdagskveld <3
      Klemmm

    7. Har prøvd å lage is av avocado og kokosmjølk. Den ble ganske god. Jeg er også glad i kokos. Det er fint å fryse ned banan , for den har jo ikke så lang holdbarhet på benken! Du har tanke for at isfigurene skal ha det godt også du….hi-hi! Men varmer du dem for mye, får de ekstra kort levetid! 😉

    8. Morsomt å prøve nytt 😀 Jeg lagde pannekaker med havregryn oppi og banan og så prøvde jeg med kokosmel i dag tidlig, det smakte ikke noe godt. Gleder meg til å teste denne, spennende <3

    9. Det der så jammen godt ut, og jeg ville aldri kommet på kombinasjonen avokado, kakao og banan selv. Og isfigurene du laget ute var jo superskjønne – spesieltden med pels 🙂

    10. Eva: Kokos er godt det, på is, på yoghurt, på gryteretter med ris, på skolebrød og til fisk med bananskiver.
      Jepp,jeg er glad den isen begynner å gå nå. Det er på tide, for snart er det jo mars!!!! Kos deg i kvelden 🙂

    11. karidansen: Med kokosmelk ja, det var sikkert ikke dumt heller.

      Det tenkte ikke den isfiguren på da den dro på seg den ørevarmeren. Nå blir det nok vår enda tidligere!!!!

    12. margarites: Jeg fant det på nett en da,g og så måtte jeg prøve det. Gøy å dele det med andre. Isfiguren med pelskåpe ble min favoritt også! 🙂

    13. Haha ikke jeg heller, jeg prøver mye rart. F.eks det maisbrødet var godt med det samme men dagen etter, oh fyttiskjiten det var tørt som sagflis. Men morsomt å prøve nye ting 😀 <3

    14. ladyaugust: Jepp,vi fortsetter med det.Mannen min husker fortsatt en grønn suppe. Den behøver jeg visst ikke å lage igjen. Men en god latter fikk vi da! Her har det vært blomkålcoscos og blomkålis også om dagen. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg