Mer is og kulde.


Nei, vinteren er ikke over her hos oss heller. I går tok jeg bilde av rimfrosten inne på skogen. Dette var bare noen millimeter stort, men du for en prakt! Isen er bygd opp som de fineste tårn. Jeg har da aldri sett maken.


Isnålene på stråene var lange og elegante! Stubber var hvite, og hull så ut som et hjerte der det hadde smeltet lit i isen. Figuren nederst synes jeg lignet en spillende tiur. Tenk å få se den i ekte utgave da! Det er tiden snart nå!


På nordsiden av åsen er det fortsatt vinter med snø og is, men på sørsiden begynner det å våres. Solstrålene var godt synlige i underskogen.


Vakkert å se hvordan rimen bygger seg opp på kvister og strå. Skikkelig eventyrlig. Men hvor lenge det varer? Ja, det vet vi ikke. Det gjelder å nyte det mens man kan.


I dag tok jeg en tur til dit inn, men da var det mest isnåler igjen.


Men se her da, dette var nesten som sukkerkrystaller! Utrolig vakkert selv om det er bittelite! Jeg blir veldig fasisert av dette og det håper jeg du blir også!

#foto #blogg #vår #rimfrost #natur #friluft
21 kommentarer

Siste innlegg