Vintertrøst!


Det snør som på en hard vinterdag. Det er jo i mars? Jo da, det er en vårmåned, men den kan jammen gi oss kulde og is også. Vi har jo vært så heldige i det siste her, at vi har tatt fram jobbeskoene og anorakk. Mange blir nok litt sure når det igjen er vinter. Men hvorfor det, vi vet at det er veldig tidlig enda. Finn fram en liten trøst da vel. Her ble det kakao med krem sammen med et par knekkebrød med brunost. Med skinnfell, varmt pledd, stearinlys og et par livlige Nillehøner, ble det en fortreffelig morgen. Nyt dagen!

#foto #blogg #hverdag #vinter
30 kommentarer
    1. God morgen.Du er positiv du og det er jo sant,hvorfor ergre seg over det vi ikke kan gjøre noe med ) jeg bruker å si att vi kan få snø helt frem til 17 mai,først da senker eg skuldrane og tenker att no er det slutt på alt dette kvite

    2. fruensvilje: Ja da, jeg har kastet snøball i mai jeg også. Vi får ta dagen som den kommer og glede oss over det vi kan glede oss over. Her er det veldig pent nå med alt det hvite igjen. 🙂

    3. Åh, ja. Litt trøst i gråværet. Det er på sin plass. Så får sola og vårværet komme når det kommer. Jeg sitter inne og føler at jeg bør gå en tur i dag, før jobb. Sånn for kroppen og sjelen sitt beste. Men; får se hvem som vinner, latskapen eller mitt bedre jeg. Ha en fin dag. 🙂

    4. Lillian: Ja, det hadde vært fint med en tur i dagslyset kanskje? Men noen ganger er det bare godt å slappe av litt også. Her ble det altså litt kakao før jobben. Nyt din dag uansett hva du finner på! 🙂

    5. vi fikk jo storm da…med sludd og snø og en sinnsyk isald vind så her var det null småsko og tynn jakke…men i dag er eg snufsete fordi kroppen liker ikkje væromslagene vi har
      i dag er det litt bedre heldigvis 😀
      ha en vakker onsdag

    6. cuskima: Storm også! Her snør det klissvåte snø. Jeg har akkurat vært ute og måkt gården og det var kjempetungt. Vi har snøfreser, men det er ikke lett å kjøre når det ikke er noe “underlag” av gammel snø og is synes jeg. Men jeg fikk meg fin trim da. Godt du er bedre i dag da. Ha en fin ettermiddag 🙂

    7. En sånn fin start på dagen unner jeg deg virkelig. Det så bare så utrolig koselig og lunt ut 😀 Og nå fikk jeg lyst på varm sjokolade. Må nok sette i gang kapselmaskinen min og lage meg en kopp jeg også 😉 Den lettvinte varianten passer meg best i dag 🙂
      En fortsatt herlig dag til deg <3 Klem

    8. Helt sant, mars kan være lunefull og fortsatt er det vinter. Vi har litt snø enda, men jeg begynner å bli litt utålmodig og venter på vår. Sånn er det jo vært år. Bra du koser deg med det som er, for været kan vi jo uansett ikke gjøre noe med 🙂

    9. margarites: Nei, været kan vi ikke gjøre noe med, og det er bare mars. Her har jeg måkt snø i dag, og i kveld ryddes veiene på feltet med traktor. Vinter er det ja. Men jeg har det fint inne i varmen. Kos deg i kvelden 🙂

    10. Her om dagen lurte eg på om eg skulle kjøpe nokre blomar og ha ut, for å markere våren. I dag er eg glad for at eg ikkje gjorde det 🙂 Ha ein fin kveld 🙂

    11. Ja, det var fin trøst!! 😀 Har kjørt noen turer med bil i kveld, og da kjente jeg at jeg måtte ta det pent i svingene! Som du sier, det er tidlig ennå, og det er lite snø i forhold til hva det KAN være på denne tida! 🙂

    12. karidansen: Ikke akkurat godt føre nå her heller. Her kom det ganske mye, men i og med det er så mildt faller den jo fort sammen. Men det var da nok å måke! 🙂

    13. renate1981: Jeg er perleblomster ute, og de klarer seg helt supert. Men primulaen min gikk dukken kan man si. Det ble for kalde netter. Nå skal jeg snart kjøpe minipåskeliljer, de tåler også veldig mye. Ha en vakker dag! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg