Knivskarpt!

Utfordringen til Søtmonsen på dag 3 var: Legg ut bilde av din favorittkniv. Da måtte jeg ikke tenke lenge. Her er min kniv, med slire.Jeg har fått den av svigerfar, og han har selv satt den sammen med rådyrhorn og knivblad, sydd slire og laget den fin til min hånd. Jeg bruker den hver gang jeg har med ryggsekken i skogen, eller på tur. Kniven er lett og passer meg så fint. Den har skåret både brød og pølser, kjøtt og fisk,sopp og kvister, spikket pinner og figurer.


Jeg bruker den også når jeg skjærer figurer i gips. Ikke ruster knivbladet, og jeg kommer til i de minste områder med den spissen. Min favorittkniv er dette ja. Flere innlegg om favorittkniver finner du HER!

#blogg #friluft #foto #natur
18 kommentarer
    1. Ble brukt til mye forskjellig den da…også var den veldig fin også 🙂 Ekstra hyggelig at du har fått den av svigerfar … Nyt kvelden og ha ei fin kommende uke <3

    2. Smiler.. dessverre deltar jeg ikke i denne konkurransen av ulike årsaker. Men jeg har to minner om kniver.. blir sikkert å blogge om det Det ene er at kniv var helt vanlig redskap fra vi var ganske så små. Og det andre er at min far var kniv frelst og hadde en bra samling da han døde. Kan hende jeg legger den ut for salg 😀

    3. Ja, du har skikkelig kniv du 🙂 Det var liksom litt mer å vise fram 🙂 Her er det dårlig altså 😛 Håper du har hatt en fin dag 🙂

    4. En flott og anvendelig kniv, og du er jo en veldig hendt dame som får til det meste innen forming! Litt ekstra stas at det er svigerfar som har lagd den til deg! Tenker at han setter pris på deg! (Vet jo ikke om han fortsatt lever, men det var en koselig og personlig gave å få!) 🙂

    5. frodith: En veldig rolig dag ble det, med snø som daler, kakebaking, boligmesse og tvtitting. Klem til deg og ditt knivvalg var da finfint! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg