Challenge dag 6, favorittdessert


Favorittdessert! Det var utfordringen til Søtmonsen på dag 6. Jeg måtte til å lete i mine bildearkiv. Kan vafler være dessert? Ja, hos meg kan det det. Finnes ikke bedre enn grove vafler med syltetøy og rømme sammen med en kopp kaffe. Da koser jeg meg da! Men jeg kan jo vise fram en vanlig dessert også.


Skrelte pærer kokt møre i solbærsirup, servert med is. Nam-nam! Lei meg for at jeg ikke rekker å lese alle de fine innleggene dere andre legger ut om dagen, men det er så mye annet som må gå føre bloggen nå. Takker så hjertelig for alle hyggelige hilsner. Jeg skal prøve å komme sterkere tilbake med mine kommentarer siden. Ha en vakker dag i den gryende vår! Flere innlegg i Søtmonsen utfordring finner du HER!

#foto #dessert #mat #blogg
28 kommentarer
    1. Nam..ja så klart vafler kan være dessert! til og med pannekaker er jo dessert..:-)

    2. Det er akkurat sånn det skal være.. blogg skal være moro og da skal man ikke ha dårlig samvittighet om det er perioder man ikke rekker over verken å lese eller kommentere. Det blir det i såfall stress av. Vafler ja.. mens svigermor levde var vi hver lørdag innom på vafler og kaffe. Og jeg spiser de uten noe på.. Men hver enda lørdag i masser av år så spurte hun om jeg ikke skulle ha noe på.. 😛 Lykke til med det du baler med for tida 🙂

    3. Vafler er alltid godt. Men de pærene så virkelig jummy ut 😀
      Og en ting er sikkert, og det er at til tider har vi alle noe som må gjøres, som må prioriteres, og som man ønsker å prioritere. Det fine med blogg er at man ikke MÅ være tilstede absolutt hele tiden. Man kan lese seg opp senere om det passer sånn. Jeg kommer ofte til kort her inne for tiden. Men jeg tror de fleste skjønner det. Og ingen ser skjevt på meg for det.
      Gjør det du vil og må du kjære, så er jo vi alle sammen her fortsatt når du titter innom igjen ved neste anledning <3
      Klem <3

    4. Om dette smaker like godt som det ser ut…må det være helt nydelig :)))) Må bli slik med blogginga …man må prioritere litt innimellom 🙂 Klem <3

    5. frodith: Dagen i går var fryktelig trist med begravelse for min venninne. Hun var også min ekssvigerinne, så barna er jo “mine” også! Men det var en verdig avsluting, og vi hadde en dag da sola skinte over avskjeden. Klem til deg 🙂

    6. dvergpinschere i mitt hjerte: Pannekaker er også så godt som dessert. Jeg koser meg gjerne om det blir pannekaker til overs. Kalde pannekaker med en strøk av nugatti til en kaffekopp, er nydelig! 🙂

    7. dedicat: Hei. Ja, det har vært noen tøffe dager igjen, men nå er begravelsen til en av mine beste venninner over, og vi får bare være glad hun ikke har vondt mer. Livet er ikke alltid smil og latter. Men det er godt å blogge om annet, og finne lyspunkt i tilværelsen. Fortsatt er det folk nær meg som strever, men vi får ta en dag av gangen, nå som før. En pause med noen vafler kan være gull i sånne stunder. Her skinner sola fra skyfri himmel i dag, og det er så vakker med den vårfølelsen. Ha en fin dag der nord.

    8. Eva: Kokte varme pærer er nydelig det. Så enkelt og så godt! Nei, heldigvis er det ingen som blir triste om vi ikke stikker innom hver dag, men det er så koselig å være med her i blogglandet. Nå har det vært fryktelig mye i det siste, og da må menneskene rundt meg prioriteres, før data. Godt vi kan trøste hverandre og kanskje by på en vaffel eller to i vanskelige tider. Tusen takk for koselige ord, og jeg setter pris på deg! Klem 🙂

    9. annebe: Jepp vafler eller pære, like godt det! Ja, det får bli som det blir. Jeg slutter ikke å blogge, men stadig må mennesker gå foran dataen. Men de fleste har det vel sånn innimellom. Glad du leser og kommenterer. Det gir glede det! Klem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg