Challenge dag 7. Best og hvorfor?


Noen liker sild og silderetter, men det er ikke en av mine favoritter. Søtmonsen spør i den sjuende dagen i utfordringen om hva vi liker best og hvorfor! Jeg er veldig glad i fisk, og stekt sild går fint, men sånn som sursild og nedlagt sild, sildesaleter og ansjos er ikke noe jeg lengter etter. Men jeg spiser det. Hvorfor? For mannen i huset liker det, og han må jo også få bestemme i mellom, selv om deg er jeg som lager maten.


Dere som har fulgt med i denne utfordringen har sikkert for lengst gjennomskuet mine favoritter. Egentlig har jeg altså INGEN store favoritter.


Jeg er ganske altetende, og liker husmannskost og tradisjonsmat best.


Jeg liker å prøve nytt også, så her er det en blomkålsjokoladeis med frukt og bær. Stadig tester jeg nye og gamle oppskrifter, lager en liten vri, tilsetter noe, fjerner noe og sånn fortsetter det.


Ellers vet dere vel at jeg er glad i desserter  og kaker. Denne kaken med sommerfugl lagde jeg til min kjære venninnes begravelse i går. Jeg synes sommerfugler er et fint symbol på at vår reise her på jorden er over. Så dette var en liten matreise i mine favoritter, av både varmt og kaldt, søtt og krydret. Flere innlegg i utfordringen finner du hos Søtmonsen HER!

#blogg #foto #mat #challenge #hverdag
8 kommentarer
    1. Søtmonsen ): Tusen takk. Ja, det å blogge gir meg mye glede, så jeg er glad jeg kan være med. Takk for en vakker utfordring. Dessverre har jeg ikke rukket innom alle for å se, men kanskje jeg rekker det siden en dag. Ha en vakker fredag.

    2. Så nydelig den kaken var! og symbolet var jo helt nydelig da! 🙂 Masse god mat her!

    3. her var dt mye god mat,troe dei fleste av oss setter pris på den enkle norske husmannskosten,her vart det kjøttsuppe i dag,eller brennsnut som noen kaller det ))

    4. Ingen klare favoritter, bare VELDIG mye godt 😀 Så mye herlig du har satt fram 🙂 Her er det kokosboller igjen 😀 Ha en fin-fin kveld Natheless 🙂 klemmer på begge kinn <3

    5. frodith: Kokosboller som er så godt. Jeg fikk to knekkebrød med nøkkelost og en kopp te jeg. Men i morgen er det lørdagskoooooooooooooooooooooooooooooooooooos!! Klem tilbake. Du er snill du! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg