Liv!


Det ble liv i skolebrødbollene i får! De trillet ut av ovnen  og inn i sulten munner!


Liv var det ute også. Jeg møtte en larve og den var ikke bli! Sakte beveget sen seg mot grøftekanen der snøen hadde smeltet. Da jeg skulle ta bilde reiste den seg opp for å virke skremmende, men jeg hadde da ikke tenkt å spise den.


Fortsatt er det mye snø igjen, men ravnene har allrede kommet godt i gang. Der ble det egg i redet allerede i februar og i mai flyr de ungene avsted. 


“Det som gjöms i snö kommer opp i tö”, heter det jo, og det er jammen sant!

#foto #blogg #vår
28 kommentarer
    1. det var nydelige solskinnsboller )) og larven var no søt da,det er tegn på att det vårast )) så ravnen har unger no,hmmmmm det viste eg ikke )) ja det popper opp litt av hvert fra snøen,men kosligst er jo blomstene da

    2. fruensvilje: Solskinn er det i de bollene ja! Den larven var morsom, men den skulle vel forsvare seg. Skikkelig livlig var den, og den blir vel en eller annen sommerfugl utover. Rart å tenke på at ravnene allerede er i gang, det kjennes som vår! Klem til deg 🙂

    3. frodith: Gleder meg over at det smelter der ute mer og mer. Nå er hustakene tomme for snø,og snart forsvinner nok det på gresset også! Ha en vakker dag! Klem 🙂

    4. Nå er det lenge siden jeg har lagt igjen en kommentar, men har vært innom deg altså:)
      Hmmmm, de bollene så gode ut. Jeg bare elsker slike bakverk. Nyt kvelden!
      Nå skal jeg prøve meg på helstekt and… Hjelpes det har jeg ikke gjort før, har du?

    5. Her var det mye liv og flotte bilder ja :))..men stakkars skolebrød som smilte så blidt før den skjønte at den skulle bli spist..hehe..:))
      Nå skjer det mye i naturen fremover …det er ei fin tid…særlig med mange soldager 🙂 Klem <3

    6. Ja det tror jeg på!! Hjemmebakt gjærbakst er jo farlig godt da, og her sitter jeg å prøver å dra dem ut av skjermen min, så de kan trille inn i min munn, for jeg ble infernalsk sulten av bildet ditt 🙂 he he 🙂 som alltid vakre flotte fine bilder fra deg. Ha en fin fin lørdag 🙂 Klem 🙂

    7. astmaogallergi: Oppskriften. Jeg la det ut på siden min. Se der du. Jeg legger ut til saus og sånn etterpå, men akkurat nå har jeg ikke tid. 🙂

    8. annebe: Ja, det er spist nå, men noe ble det da til fryseren også denne gangen. Ja det våres og det er så fint, men masse snø enda. Ha en fin lørdag. Klem 🙂

    9. For en rasende flott dag da 😀 Boller og fugleegg. Så rart at de legger egg så tidlig! Det er så deilig nå for våren er liksom her og all den fineste tiden ligger foran oss 😀 Ha en nyydelig kveld, hilsen ei som har forspist seg på friterte bananer med is 😀 gooodklæmme <3

    10. ladyaugust: Ja, det er fint nå. Skulle ønske jeg kom opp til det ravenredet, men de bygger så ille dumt til i fjellsiden da! Men de roper ikke lenger etter meg, for nå har de unger å passe snart. Her ble det ingen forspisning. Reker og loff, og jeg droppet både smør og majones. Ikke fordi jeg må, men jeg liker det best uten med litt slangeagurk og tomat på. En neve lørdagsgodt ble det, men desserten droppet vi. Jeg hadde gledet meg til pærer med krem, men det får vi ta en annen dag. ellers blir jeg nok stappmett som deg stakkars. Klem i kvelden 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg