Solskinnsdag!


Inne ved murveggen begynner det å bli fint. Noen snøklokker har sprunget ut, og klosterklokkene står i knopp sammen med lilla krokus. Herlig.


Jeg har strikket ferdig en lue til påske og driver på en til. Forhåpentligvis blir det så fint vær, at man ikke trenger tykke luer med ørelapper.


I går hadde vi rekeaften og gjett om det smakte da. Nei, det er ikke kaffe på det bildet der til venstre, men kraft.Etter en rekeaften koker jeg skallene sammen med litt og hvert, og så blir det mikset til fiskesuppe! Gleder meg allerede. Ha en vakker søndag. Her letner tåka og det blir SOL! Ha en fin søndag!

#foto #blogg #vår #mat
26 kommentarer
    1. Aha,, det spretter og gror allerede? Jøss,, den tanken er langt unna å tenkes her. Men jeg klarte jo ikke å dy meg.. så jeg har sådd en del frø. Men på langt nær så mye som jeg pleier. Og reker.. farsken.. nå fikk jeg lyst på. Hun er ikke helfrelst på det da.. Men det må jeg ha en dag. Og så smart og koke skallene.. det har jeg aldri tenkt på 🙂

    2. dedicat: Bra, da blir det spiring snart hos deg likevel da!!! Litt kan man jo unne seg. Reker er kjempegodt, men slett ikke alle liker det. Skallene er fine til kraft ja,men husk at de skal IKKE koke lenge. Les på nett så du gjør rett. Ha en vakker søndag! 🙂

    3. Ååå for noen nydelig bilder, jeg fikk påskestemning tvert 😀 Herlig med ting som gror og stikking og kakao og alt liksom! Ha en nydelig dag, jeg er på vei i studio thjoheitralei 😀 goooodklæmme <3

    4. Åhh, så utrolig deilig det er å se at våres. I Drammen er det absolutt ikke kommet så langt, men YR lover 11 grader og sol neste uke så da får vi tro det spretter både her og der.
      Reker er godt! Og det så nydelig ut. Krafta blir en nydelig suppe..
      Takk for oppskriften på anden i går. Det smakte kjempe godt ! Nyt søndagen 🙂

    5. ladyaugust: Takk! Ja, nå våres det her hos meg. Bare det ordet påske, får fram tanken om blomster og fuglesang. Kos deg masse i studio og syng på! Klemmer i fleng! 🙂

    6. frodith: Ja, det er så fint, og i dag tror jeg det blir noen varmegrader her!!!!Vår er topp! Koser meg med å sette fram kaniner og kyllinger, egg og gule ting! Ha en vakker søndag! 🙂 Klem 🙂

    7. astmaogallergi: Våren er her nå. Den har bare startet litt forskjellig hos oss! Glad du fikset anden, bare hyggelig å dele med meg! Klem til deg på søndagen! 🙂

    8. Jeg elsker reker!! Kan virkelig lengte etter en skikkelig rekeaften innimellom.. Vi kjøpte oss reker for noen uker siden, og drømte oss til sol og sommer!! Deilig!

    9. Å så herlig å se at det har begynt å blomstre! 😉
      Det har ikke begynt her enda, men jeg gleeeder meg til det! Og du, det såg veldig godt ut med reker! Nam nam..
      God søndag og kos deg. <3

    10. Herlig tid når det spirer og gror 🙂 Kost deg med både strikking og god mat ser jeg ..det er bra 🙂 Fine fargerike bilder :)) Søndagsklem <3

    11. Så herlig med vår i husveggen! Her ligger snøen tett inntil enda. Rekene så utrolig gode ut, og så smart å koke kraft av “leftovers”. Og luen er sikkert like fin neste vinter også, om påsken skulle bli god og varm 😉
      Stor klem til deg fra meg 🙂

    12. Nam, nam….reker er godt….og vakkert. Og å koke kraft av skalla var ordentlig lurt.
      Ellers syns jeg de snøklokkene du hadde var nydelige …… fylte.
      Vi får håpe perioden for lue begynner å bli historie for denne gangen :)).
      Klem:)

    13. Det var et godt tips til fiskesuppelaging.
      Jeg legger merke til hvor ulikt det ser ut i det ganske land, når man ser at noen steder er det full vinter, mens hos andre er det nesten sommer….
      Er deilig når de første blomstene stikker hodene frem…
      Ble så nysgjerrig på det malte bildet bak…:)

    14. fruensvilje: Ja, i dag føltes det som vår i luften. 8,5 pluss, men en iskald trekk da. Stemning liker jeg vet du, og nå er det påskepyntet her. 🙂

    15. maiken: Ja, det er ikke vår overalt enda. Her har det smeltet masse snø i dag, men innover skogen ligger det fortsatt og det er is på stiene. Men våres gjør det.Bildet? Malte det her om dagen. Kanskje jeg legger det ut en dag. Glemte nesten at det sto der jeg! 🙂 Velkommen inn igjen og ha en fin kveld 🙂

    16. BforB: Rester av reker ble det til i dag, så gjett om jeg har kost meg. Snøklokkene er så yndige, at jeg skulle ønske jeg hadde massevis av dem. Nå kommer krokusen også. Ha en fin kveld. Klemsiklem 🙂

    17. Fruemmel: Gleder meg over hvert vårlig fremskritt. Snøen smelter mer og mer, og det er herlig. Veiene er uten snø nå, så joggeskoene kan tas fram igjen for trimturene. Herlig. Klemmer til deg i kvelden og ha en ny fin uke! 🙂

    18. annebe: Ja, jeg har hatt en deilig dag med vårfornemmelse. Sola forsvant i dis og litt tåke, men det gjorde ikke noe når det var 8.5 varmegrader der ute! Klem til deg i kvelden 🙂

    19. dvergpinschere i mitt hjerte: Sommerfølelse er akkurat det jeg kjenner når vi spiser reker. Det smakte så godt, at det blir ikke lenge til neste gang! 🙂 Ha en vakker aften 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg