Tåkedis.


Både i går og i dag, startet dagen i tåkedis. Selv om jeg ønsker meg en skikkelig solskinndag, så er dette også fint!


Vi hadde nesten ni varmegrader i går, så det tar på snøen. Grusveiene innover var fulle av vann, is og søle. Bakken føltes myk og det passer slett ikke til joggesko, enda. Jeg var godt “skodd”, så det gikk fint.

Jeg forsøkte meg på en tur i utkanten av gammelskogen. Men da bakken nesten gynget under meg, var det bare å vente til en annen dag. Fortsatt er det mye vann i mosen. Men vakkert var det med grønn mose, trolske små dammer, is og kongler.


Til og med trærne skinte i går, i gult! Utrolig fine farger. Her er det allerede fem varmegrader nå, og sola kommer mer og mer fram. Tror sikkert det blir en super dag mot vår!

#foto #blogg #hverdag # vår #friluft #natur
22 kommentarer
    1. Ja, nå banker våren på døra! Og det bruker å føre med seg at det blir litt vått…
      Magiske bilder ble det iallefall! 🙂
      Ønsker deg en fin mandag!

    2. Nydelig 🙂 Her har faktisk tint ganske så bra de siste dagene. Parkeringsplassene i sentrum sto jo under vann på lørdagen. Men her er ennå mye å ta av. Det er jo ganske mye tele i bakken også. Men er jo på denne tida man ser forskjeller fra nord til sør 🙂 Ha en herlig dag og fortsatt stigende vårstemning 🙂

    3. Ja det blir sølete og vått før vi får den flotte våre og sommeren! ;.) Det må til..

    4. dedicat: Vårstemningen stiger med hestehov og litt slørete solskinn. Herlighet så fint det er! Kos deg med tining av snø og is. Det er fortsatt mye vinter å ta av her også da! 🙂 Men i solhellingen er det fint. Jeg har til og med sett marihøne og en sommerfugl i dag! 🙂

    5. karidansen: Tusen takk. Ja, nå er det vår her hos oss i hvertfall selv om jeg fortsatt har både is og snø her og der i hagen. Ha en fin dag 🙂 Håper du er i form igjen og kan nyte den gryende vår 🙂

    6. Dere har nok omtrent det samme været som vi har her..i dag har sola vært mer fremme enn i går 🙂 Bildene var flotte og ga fin vårstemning..blir nok vått i skogen en stund fremover så viktig med riktig fottøy når en skal ut å gå ja :)) Klem <3

    7. nydelige bilder,det var et tynt dis hos oss også i går,men det er vel vår det da )) og så vakkert med den gule mosen på stammene ,jeg har kun sett det på steiner her )

    8. fruensvilje: Det blir gjerne varmere med den disen. Her begynner isen å smelte i vika, så våren er på vei den. Her er det masse gul mose på trærne og det er så pent! Ha en fin kveld 🙂 Klemsklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg