Herved er våren startet!


Når marihøna kryper omkring i hestehoven, da er det vår. Jeg trodde nesten ikke det jeg så i dag.


Når lerkene jubler i vilden sky over snødekte jorder og jeg ikke klarer å ta bilder av dem, da er det vår.


I dag tok jeg med lunsjen i ryggsekken og gikk ut. For jeg skjønte at nå var våren virkelig kommet til oss.Jeg fant mange hestehov og fuglene sang, skjæra jobbet med kvist og kvast til redet og det sildret og rant der snøen smeltet.


En helt enkel lunsj passet meg perfekt.Knekkebrød med eple er godt nok det. Til og med en sommerfugl så jeg, en neslesommerfugl, men den fikk jeg ingen bilder av.

#friluftsliv #friluft #vår #foto #blogg #hverdag #lunsj #mat
22 kommentarer
    1. Ja, der ligger det vår tjukt over, men her ligger SNØEN tjukk fremdeles 😀 hi-hi Men jeg er jammen glad for å se at den er vekk hos deg 🙂 Klemmer og go mandag <3

    2. Åhh…så nydelig med marihøne <3 Eneste insektet jeg ikke hyler når jeg får på meg 😉 Nei, det var ikke helt sant da 😉
      Og matpakken så god ut den. Ja nå er det vår...og det elsker jeg <3
      Nyyyyyt 🙂
      Klem <3

    3. Oi- herlighet! Da er det faktisk vår 😀
      Her er snart all snø borte- bare grøftene igjen. Og så er det visstnok meldt veldig fint vær hele uken her nede, så kanskje jeg faktisk finner en liten gul en og kanskje til og med en rød prikkete liten skapning 😀

    4. Marihøne OG hestehov!! DET er vår det..Flotte bilder og ser ut som en herlig lunsj ute!

    5. annebe: Jepp, her var det skikkelig vårstemning i ettermiddag. Nå er det bare å glede seg til fortsettelsen. Klemsiklem til deg i kvelden 🙂

    6. frodith: Snø er det fortsatt rundt omkring, men i solhellingene har det forsvunnet på rekordtid! Helt herlig å gå kveldstrimmen i 11 varmegarder med joggesko på bena! Klem til deg i våren! 🙂

    7. Eva: Ble helt sjokkert over den marihøna for hestehoven sto da i snø til knærne. Men vakkert var det. Maten i all sin enkelhet smakte meg fortreffelig. Herlig med vår. Ha en vakker uke! Klemsiklem 🙂

    8. dvergpinschere i mitt hjerte: Når det blir så mildt og fint, så må jeg bare ut og nyte. Jeg er heldig å ha skogen rett ved siden av der jeg bor, så det tar meg ikke lange tiden å komme dit. Ha en vakker kveld 🙂

    9. Snakk om blinkskudd, både Hestehov og marihøne – da er det vår da – selv om jeg ser at du har litt snø fortsatt. Her har det vært sol og varmt i dag, så all snøen er helt borte. Tror vi har hatt like over 10 grader også, så det har vært helt herlig! Mange nydelige bilder her hos deg både kongler og hestehov og knopper. Det føles godt å se vårtegn rundt omkring 🙂

    10. margarites: Fortsatt snø i hellingene, men det blir stadig mindre. I dag er det like fint, så jeg tror det ikke blir lenge før biene summer i krokusen. Ha en vakker dag! Klemsiklem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg