Løkfargede påskeegg.


Så morsomt å farge egg til pynt.


Jeg måtte lage noen i år også. Først pusset jeg vekk det rosa datostempelet med enten sandpapir eller stålull. Så lagde jeg hull i bunn og tupp og blåste ute eggene. Denne gangen pakket jeg eggene i grove blonder  og i løknett, la tørre rødløkblader rundt og surret det litt stramt med strimler av engangkluter.Så pakket jeg dem inn i aluminumsfolie. Det behøver ikke sitte stramt, for vannet skal jo inn til egget.


Eggene kokes i vann en times tid, og så er det tid for å pakke det ut igjen. Alltid like spennende å se kva det blir av mønster.


Om du bruker gule løkblader blir de litt lysere i fargen enn om du bruker de røde.


Synes de blir så fine. I og med jeg blåser ut egget inni kan jeg ta vare på dem og enten henge dem på påskeriset eller pynte bordene med dem.


Nå har du fått en ide av meg, så nå er det din tur til å lage dine egg.

#foto #hobby #vår #egg #påske #blogg #løkfarge
28 kommentarer

Siste innlegg